A Street Cat Named Bob | Film Önerisi

in #tr5 years ago

Merhabalar.

Son dönemler kendimi filmlere kaptırdım gidiyorum. Bundan tabi ki şikayetçi değilim çünkü çok güzel filmler giriyor hayatıma. Bugün sizlere bahsedeceğim film, hani insan bazen çerezlik film arayışına girer ya, filmden pek fazla bir beklentisi olmaz. Ben de "Çok fazla düşünmeden izleyeyim, yeter ki hoş vakit geçireyim" dediğim bir an da işte bu filmi buldum. Bir de kedi besleyen bir insan olduğum için de kaçırmak istemedim.

kaynak

A Street Cat Named Bob (sokak kedisi Bob); James, ailevi sorunlarından dolayı çareyi uyuşturucu da bulmuş. Bu uyuşturucu yüzünden hayatı maddi ve manevi yönden mahvolmuş, sokaklarda yaşamını sürdürmeye çalışmaktadır. Her şeye rağmen James''in tutunduğu tek şey müziktir. Hayatını sürdürmek için sokak müzisyenliği yapar. Ara sıra uğradığı gönüllü bir dernek çalışanı ona destek olur ve bir ev ayarlar. O evinin önüne bir gün yaralı bir sokak kedisi gelir. Bu kediyi evine alan James'in hayatının nasıl farklı yöne gittiğini izliyoruz.

kaynak
Öncelikle biyografik bir film olduğunu söylemeliyim. Filmde yaşananların hepsi gerçek. Hikaye tamamen James Bowen'in(sokak müzisyeninin) kendi yazdığı kitabından uyarlanmış. Bu yüzden fragman hariç gerçek James ve Bob'a ait görselleri kullanmayı tercih ettim. Yaşam mücadelesinin yanı sıra bir kedinin insana ne kadar iyi gelebildiğini çok güzel özetlemiş. Bob'un James'i otobüse kadar binip takip etmesi, omuzunda hiç şikayet etmeden gezmesi, onu hiç bırakmaması ve son olarak atkısının tatlılığı beni benden aldı. İkili birbirlerini iyileştirmiş, güzel bir dostluk ile bunu taçlandırmış. Bu arada kitap ve film çıkmadan çok önce, onları sokakta gören insanların Youtube'da paylaşımları sayesinde tanınmaya başlamışlar. O videolara buradan ve buradan ulaşabilirsiniz. İyi ki de paylaşmışlar. Onlar sayesinde bu ikilinin sıcacık mucizevi hikayesine konuk olmuş olduk.

kaynak
James'in, Bob'u iyileştirme çabası ve yiyecek parasının kısıtlı olduğu halde önceliğini ona vermesi beni çok duygulandırdı. Keza aynı durum Bob içinde geçerli. James'in işsiz kaldığı ve uyuşturucu krizine girdiği dönemlerde yanından hiç ayrılmadı. Bu ikilinin birbirlerinin hayatlarına dokunmalarını izlemek bana Şila'yı hatırlattı. Benim kızım da hayatıma öyle bir dönemde girdi ki, o olmasaydı belki çok başka bir durumda ve psikolojide olabilirdim. İçinizi tam anlamıyla bu ısıtacak sıcacık dostluk hikayesini izlemeden geçmeyin. Karşılıksız sevmenin de asla boşa gitmediğini de sakın unutmayın. Hayatlarında pati olanlar, onların ne kadar mucizelerle dolu olduklarını zaten bilir. Bilmeyenlere de söyleyebileceğim tek şey, "Bir hayvan hayatınıza patilerinin izini bırakmak istiyorsa izin verin".

kaynak
Ayrıca yardıma ihtiyacı olan, karnı aç, çaresiz bir hayvan gördüğünüz zaman lütfen sırtınızı dönüp gitmeyin. "Ben bir şey yapamam " demeyin. İstedikten sonra çokta güzel yapabilirsiniz. O an belkide o canın gerçekten size çok ihtiyacı var bunu asla bilemezsiniz. Özellikle onun sizin hayatınıza katacağı güzellikleri, size öğretecek şeyleri tahmin dahi edemezsiniz.. Ve bütün bunları başka hiç kimseyle, hiç bir yerde deneyimleyemeyeceğinizi bilmelisiniz.

Sevgiler,
TUĞBA

 

 

 

 


Posted from my blog with SteemPress : http://tugbagungor.steemblogtr.ovh/2019/01/22/a-street-cat-named-bob-film-onerisi/

Sort:  

Hocam elinize sağlık, filmi izlemedim ama yorumlarınız sayesinde oldukça ilgimi çekti. :)

Film konusunda boş kaldığınız zaman izleyin mutlaka. Teşekkür ederim. :)


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

bazen senin yerinde olup filmlere, dizilere ve kitaplara gömülmek istiyorum:)

"Bir hayvan hayatınıza patilerinin izini bırakmak istiyorsa izin verin".

son zamanlarda bunu düşünüyorum ama onlara gerektiği gibi bakamayacağımı hissedip engel oluyorum kendime🤷‍♀️
biraz da korkuyorum galiba, uzaktan seviyorum şimdilik🙇‍♀️

Evet canım aslında onlar bebek gibiler. Bu yüzden bebeklerle nasıl ilgileniliyorsa onlarla da öyle ilgilenilmesi gerekiyor. Biraz sorumluluk biraz da sabır işi ama karşılığı çok güzel oluyor. Uzaktan da olsa sevmek bile yeter. En azından bilinçli bir şekilde ilgilenebilir miyim diye düşünüyorsun. Bunu düşünmeden alıp sokaklara atanlar var. Bazı şehir ve semtlerde sokaklarda hayvan bulmak zor oluyor. Eğer bulunduğun bölgede hayvanlar varsa akşam üzeri artan yemekleri verebilirsin. Onların gösterdiği sevgiden dolayı bir süre sonra bunu yapmak alışkanlık haline geliyor.

Korkmanı çok iyi anlıyorum ve buna saygı duyuyorum canım. İlk taşındığım günler bende buradaki köpeklerden çok korkardım. Onların korkusuna hep yolumu değişirdim. Atlas'ı bilirsin yazılarımdan, özellikle onun yanıma gelip çıkarttığı sesten ürkerdim. Şimdi ise onunla rahat bir şekilde oynayıp iki kavga eden köpeğin arasına ayırmak girebiliyorum(kendime inanamasam da) Akşam üzeri bir yerden gelirken yanımda benimle eve kadar gelmesi, kendimi daha güvende hissetmemi sağlıyor. Eğer korkun varsa hayvanlara yanaşırken önce elinin üstünü uzatıp koklat. Kokunu alıp zararsız olduğunu öğrendikten sonra yanaşmaya başlıyorlar. Hala korkuyorsan yanaşmadan bir şeyler verirsen bir iki kere bildiğiniz dost olursunuz. Ben öyle yendim korkumu. Hem korkup hem uzaktan besledim Bir süre yanaştı ama ben yine korktum ama geçti gitti. Şimdi burada bulunan tüm sokak köpeklerine korkmadan yanaşabiliyorum. Gerçi bulunduğun yerde önemli. Burası kasaba gibi köpekler insanlara çok alışıklar. Korkanlar hoşt der o kadar zarar vermezler. Bu yüzden pek saldırganlıkları olmuyor. Kediler için bir şey diyemem çünkü özgür ruhlu hayvanlar bu yüzden ne yapacakları belli olmuyor. Benim Şila'dan dolayı her yanım cırmık izi ile doludur. Biraz da ben hak ettiğim için oluyor ya orası ayrı tabi :)

tavsiyelerin o kadar güzel ki insan hemen bir şeyler yapmak istiyor🙆‍♀️

evet kedilerin ne yapacağı hiç belli olmuyor, severken birden bire ani hareket edip üstüne sıçrayınca ruhum çıkacakmış gibi hissediyorum:))
bankta otururken hele çaktırmadan gelmeleri yok mu:)
çok teşekkür ederim canım, umarım bir gün ben de güzel bir cana bakabilecek kadar kendime güvenirim:)

Teşekkür ederim canım. Umarim bu güzel duyguları bir gün sende yaşarsin 😍

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Tugbabeauty from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63457.41
ETH 3119.12
USDT 1.00
SBD 3.94