Çıkar bakalım o şapkayı!

in #tr6 years ago

Yunanistan gezisinde gördüğüm her yere girmeye ve tanımaya/anlamaya çalıştım. En görkemli yapıtlarından olan kiliseler, 2. günümün konusu olmuştu.

IMG_20180715_142722.jpg

Şehrin farklı yerlerinde farklı kültürel özelliklerde kiliseler olduğunu fark ettim. Bu gerçekten çok ilginç. Bizde öyle bir farklılığı ya göremedim ya da fark etmedim. Şehir genelinde temizlik söz konusu. Ama burası ayrıca bir temiz ayrıca bir rahat.

Dini inanışlarında görsellik olması, ibadethanelerinin güzel ve keyifli görseller ortaya çıkarmasına ön ayak olmuş. Duvarlardaki resimleri sadece bir resim olarak değil; bir hikaye gibi düşünmek gerekiyor. O hikayeyi anlamak için duvarlara bakmaya devam ediyorsunuz ve bu çok zevkli.

IMG_20180715_142822.jpg

Excuse me sir, hat

Içeride turistler için bir sınır bulunuyor. Ben pazar günü geldiğim için ibadet edenlerde sıkça uğruyordu kliseye. Bende şapkam ile Atinayı gezerken daldım kliseye. Meğerse kliseye şapka ile girmek saygısızlık olarak görünüyormuş. Özellikle ibadet günlerinde ve önemli insanların klisede olduğu vakit de. Özür dileyerek şapkamı çıkarttım ve öyle incelemeye devam ettim.

Camiye birisi yanlış adap ile girerken sinirli ve atarlı oluyoruz genelde. Ama onladan bana oldukça kibar bir uyarı geldi. Şaşırdım ve kibarlığı hoşuma gitti. :)

Sort:  

Şapka olayı gibi olaylarda bazen aşırı abartıyoruz biz. Sonuçta insanların kültürlerini öğrenmek için gidiyoruz oraya. Zaten kültürlerinin tamamını öğrenmek imkansız.

Bazen etrafta görüyorum işte İtalya'ya giderseniz şunu sakın yapmayın, Çin'de şunu yaparsanız saygısızlık olarak algılarlar gibi. Bu durumu bilerek yapıyorsa kişi, kesinlikle saygısızlıktır. Fakat turist olarak geldiğim için zaten bilmeme olasılığım çok yüksek.

Aynı şekilde biz de aşırı tepki vermeden, güzelce uyarmalıyız.

Bir çok vatandaşımız buradan, oturduğu yerden oraları kötülemeyi seçiyor. Gidip görünce durumun farklı olduğu ortaya çıkıyor.

İyi geziler :)

Ben çok beğendim. O kadar güzel tatli insanlar var ki :)

Paylaşımınız günün en Jumbo yazısı seçildi. Yazınız Jumbot ve Jumbot Kürasyon Kuyruğuna bağlı hesaplar tarafından oylanmıştır. Jumbot TR içerik oluşturucularına destek olma amacıyla kurulmuş bir oluşumdur. .

Jumbot hakkında daha fazla bilgi için Tıklayın


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70625.87
ETH 3563.07
USDT 1.00
SBD 4.71