Bir kitap #2 | Kanadı Kırık Melek'in Kanadına Takılanlar

in #tr5 years ago (edited)

Bu güzel kitaptan da güzel yürekli yazarından da anasayfamda gördüğüm tweet sayesinde haberim oldu.

Hikâyesi eminim ki benim gibi okuyan herkesi etkilemiştir. 37 yaşındaki Rukiye Türeyen; üç aylıkken geçirdiği havale yüzünden yatağa bağımlı şekilde, annesinin ona gösterdiği sevgi ve şefkatin sayesinde bu günlere kadar gelebilmiş. Sadece sol elinin işaret parmağını kullanabiliyor ve zorlukla da olsa konuşarak kendini anlatıyor.

'Sol işaret parmağın ne ifade ediyor senin için?' diyenlere
'O benim hayat kaynağım, dünyaya açılan pencerem.' cevabını veriyor..

Annesinin yardımıyla okuma-yazmayı öğrenmiş. Hayatını bir nebze olsun değiştirense bilgisayarı olmuş ve bunu şöyle ifade ediyor:

Her şey tek parmağımın ucunda, tek tıklamayla ulaşabiliyorum tüm dünyaya.
Bedenimde özgür olamasam da.

Hayatta tek bir amacı varmış. O da annesine şu an oturdukları evi satın alabilmek. Bu hayalini gerçekleştirmek için, tek parmağını kullanarak işte bu kitabı yazmaya başlamış. Tam iki yıl sürmüş.

Ateşle kaplı yolda yüreğimle ilerliyorum. O yol ateş ve diken dolu olsa da dikenlerin arasından gül yetiştirip engelimle barışık yaşamayı başardım. Engelim bir gül dalı, ben de onun goncasıyım.🌹

Sosyal medyada bu haber anında duyuldu. Hep çirkin olaylar, şiddet ve kötülükler yayılacak değil ya. :) İşte bu güzel kardeşimizin yazmış olduğu Kanadı Kırık Melek'in Kanadına Takılanlar da insanların ruhuna dokunmaya başladı. Belki alanlar, hediye edilenler biraz vakit ayırıp okuyabilirlerse; içindeki sözlerle bir nebze olsun ruhları incelir, pas tutmuş vicdanlar ve katılaşmış kalpler eski hâline gelir..


Aslında burada bahsettiğim siparişimin tek bir amacı vardı o da bu kitaba sahip olmaktı. Diğerleri kargoya kaynak yaptı diyebilirim. :)


Okumak için vakit kaybetmek istemedim; ama beni bu kadar etkileyebileceğini de hiç düşünmemiştim. Karakterlerine sanki kendi ruhunu yerleştirmiş. Kendi hayallerini, görmek - duymak - yaşamak istediklerini onların üzerine giydirmiş.
Onun hikâyesindeki Melek koşup oynar, arkadaşlarıyla gülüşür hatta bir erkeğe gönül verir. Sevilmeyi tatmak ister, sayfaların arasından gülümseyen Melek'le. Ama karanlıklar peşini bırakmaz ve hüzünlü diyalogların içinde bulursunuz kendinizi savunmasızca..

Bir an durup, kendinizi onun yerine koymayı denersiniz. Belki de hayatınızın birkaç gününde tıpkı Melek gibi hareketsiz kalmış ve nasıl bir duygu olduğunu tatmışsınızdır. Okuduğunuz anda size yıllar gibi gelip, eski günlere götürür; beyninizin içindeki uçuşan kelimeler..

Her şeye şükredenlerdenim, benim inancım şu; engelliler de ölecek sağlıklı insanlar da.

Bu satırları okurken hayatta ne kadar basit şeylerin içinde debelenip durduğunuzu, şükredecek nelere sahip olup da onları görmediğinizi fark edince utanırsınız.

O anda Trakya şivesiyle konuşan fındık farelerinin oyunu imdadınıza yetişir ve yüzünüzde bir gülümseme oluşur. 👧

Ben, engelli insanların seçilmiş bireyler olduğuna inanıyorum. Ben de onlardan biriyim.

Diyen kardeşimiz hedefini daha da büyüttü. Hazırlığını sürdürdüğü ikinci kitabıyla, kendisi gibi engelli olanlara yardım edilebilmesi için rehabilitasyon merkezi açmak istiyor.
Ben inanıyorum ki daha fazla şey yapıp, daha çok gönüle dokunacak. Diğer insanlara da örnek olup yaşama enerjisi verecek.

Yürek dağlar engellilerin durumları. Hep acınarak bakılır bir işe yaramaz sanılır. Kitabımı aldınız ve şu anda okuyorsunuz. Kararı siz verin. İşe yarıyorlar mı yaramıyorlar mı?

Bunun aksini söyleyebilecek kimse olacağını düşünmüyorum.
Umarım daha çok kişiye ulaşır sözlerin, güzel kalpli Melek.. 💜


Egemen Yayınları ve Kitapyurdu'na çok teşekkür ediyorum. Kitabın tüm gelirinin aileye aktarımını sağladıkları için.


# Bir kitap | Leylim Leylim

Sort:  

Böyle bir kitaptan haberdar ettiğin için teşekkürler.

Ve Rukiye Hanım'a helal olsun.
Aynı zamanda kitap yurdu dahil aracılık yapanları da tebrik ediyorum.

çok teşekkür ederim, bu güzel kitabın bilinmesine hatta okunmasına bir katkım olabilecekse ne mutlu bana👧

Ben de sipariş edeceğim. Çok merak ettim. :)

buna çok sevindim🤗

Daha çok sevineceğin bir haberim var. :)

Bir Konuk Yazar'ımız var. :)

yaa kimmiş o şanslı kişi:)

Şanslı yazarımız @bycanan :)

Kurallara riayet edip hafta sonu yayınlayacağım.

tebrik ederim şimdiden :)

Yorumları okurken, kimmiş o şanslı kişi den sonra gelen berniesanders yorumunu görünce ne alaka dedim :)))

Sonra anladım bernie'nin konuyla alakası yokmuş. Kendisi spami protesto etmek üzere spam yorum bırakarak araya girmiş.

:)) ben de anlam veremeyip onu kendi haline bırakmıştım 🤷‍♀️

Edinilmesi ve tanıtılması gerken bir kitapmış gerçekten. Steemit üzerinde bunu duyurduğun ve tanıttığın için teşekkürler.

böyle düşünmen beni çok mutlu etti👧

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by sudefteri from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @sudefteri.

Umarım hayallerine kavuşmuştur, zira rehabilitasyon merkezi açmayı hedef edinmiş demişsiniz. Umarım istediği evi alabilmiştir annesine. Kendimi onun yerinde düşündüm ilk gördüğüm andan itibaren. Bunun için etkinlikler falan düzenlendi, en fazla alana hediyeler dağıtılan etkinlikler falan oldu gördüğüm kadarıyla.
Beni çok fazla etkileyeceğini düşündüğüm için daha alıp okuma fırsatım olmadı maalesef ama en yakın zamanda okumasam da kitabı almayı düşünüyorum artık. Teşekkürler yazınız için.

öncelikle teşekkür ediyorum duyarlılığınız için🙏
umarım kitabı aldıktan sonra siz de okursunuz:)

18 Aralık'ta yazdığı bu yazıda okumuştum, henüz evi alamamış. Bunun için 50 bin kitabın daha satın alınması gerekiyormuş ama ben inanıyorum en kısa sürede o hayaline kavuşacak🙏

ikinci kitabını da yazdığını ve onun geliriyle de rehabilitasyon merkezi açmak istediğinden de bu yazıda bahsediyordu. İnşallah hayalleri gerçek olur..

Calling @originalworks :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got an awesome upgoat, thanks to @sudefteri
BuildTeam wishes everyone a great Christmas and bullish Holidays
Want a boost? Minnowbooster's got your back!


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

teşekkür ederim🙏

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste

teşekkür ederim, sevgiler👧

This post has received a 3.57% upvote from thanks to: @sudefteri.
For more information, click here!!!!
Send minimum 0.010 SBD|STEEM to bid for votes.


Do you know, you can also earn daily passive income simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper by clicking following links: 10SP, 100SP, 500SP, 1000SP or Another amount

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64275.05
ETH 3147.49
USDT 1.00
SBD 4.29