Yardımlaşma Ayı Ramazan [Cointurk 30. Proje] [pafulim#7966]

in #tr6 years ago (edited)

ramazan2.jpg
Ramazan ayı gelince insanlarda genel bir yardım duygusunun kendiliğinden oluştuğunu rahatlıkla görebilmekteyiz. Şüphesiz bu duygunun gelişmesinde kılınan teravihlerin, tutulan oruçların, okunan kitapların, edilen duaların etkisi çok büyüktür.

Oruç ibadeti bedenen yapılan bir ibadet olmakla birlikte nefsi terbiye etmesi bakımından da ruhumuzu da farklı lezzetlerle tanıştırmak için bir fırsattır. Bu farklı lezzetlerden birisi de; yardımlaşmadır. İnsan bir başkasına yardımda bulunduğu zaman kalbinde farklı bir huzur iklimi yaşar. Ancak burada çok ince bir hassas nokta bulunduğunu gözden kaçırmamak gerekir. "Yardım ettim" , "onu aldım verdim" , "şunu da yaptım, bunu da yaptım" gibi işin manevi kazanımına aykırı söz ve davranışlardan çok ama çok uzak durmalıyız.

Ramazanla alakalı yardım konusuna gelince alternatifler çokça... İstersek iftara-sahura ihtiyaç sahiplerini davet edebiliriz, istersek kılık kıyafet yardımında bulunabiliriz, istersek bir ramazan paketi ile kapılarını tıklatıp hayır dualarını alabiliriz... Seçenekleri çoğaltmak pekâlâ mümkün... Bizim ailece yapmaya çalıştığımız şekli ise bana daha pratik ve daha nokta atışı gibi geliyor. BİM, A 101, ŞOK, Carrefoursa gibi pek çok marketin artık geleneksel hale getirdiği "Hediye Kartı" uygulaması çok işime yarıyor. Marketlere göre 25, 50 ve 100 TL şeklinde olan kartlardan istenilen sayı kadar alınarak belki bir limonata, bir şişe kolonya veya bir kilo muzla aile ziyaret edilebilir. Böylece kocaman bir paketle gidilmeyerek hem ailenin çevresindeki kişilere mahcup olmaması sağlanır hem de verilecek olan hediye kartı ile ailenin hangi ihtiyacı varsa marketten giderek ihtiyaçlarını almasına fırsat sağlanmış olur. Paketteki bazı ürünler aileler tarafından pek tercih edilmeyen ürünler olabiliyor. Böylece bunun da önüne geçilmiş olur diye düşünüyorum.

a101.png

Tabi burada tercih yine de yardımı yapan gönlü zengin kişiye ait. Ancak acizane tecrübe ettiğim ve çok da pratik bulduğum bu yöntemi sizlerle de paylaşmak istedim. Burada önemli olan husus yardım etmek; şekli, içeriği vb. durumlar değişkenlik gösterebilir.

bim kart.jpg

Böylesine önemli bir konuyu proje konusu yaptığı için @kusadasi ekibine ayrıca teşekkür ediyorum.

Bir sonraki proje konusu olarak önerim ise: Orucun Faydaları

Sort:  

Tabiiki sadece ramazanda değil, yardıma muhtaç insanlara yılın her ayı yardım edilmeli, çok güzel konulara değinmişsiniz. 😃 Emeğinize sağlık ☺️

Aynen katılıyorum @baycan , Rabbimiz bize çok nimet ve imkân veriyorsa; tamamını kendimize kullanalım diye değil ihtiyaç sahiplerine de ulaşmamız için veriyor diye düşünüyorum. Selamlar.

bende aynı fikirdeyim. güzel bir yazı olmuş tebrik ederim. upvote verdim. bende yeniyim sizde beni desteklerseniz mutlu olurum.

Teşekkürler @sapmaz , takipteyim. Selamlar

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by pafulim from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Great post! You've earned a 7.69% upvote from @dolphinbot
Join the DolphinBot Team for Daily Payouts in Steem! Click here: http://bit.ly/dolphinbot

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 59077.53
ETH 2518.13
USDT 1.00
SBD 2.48