Geleceği Öngörmenin En Kolay Yolu - Simülasyon

in #tr5 years ago

Heyecanlandınız mı ?

Genelde insanların aklına benzetim ya da modelleme gelir. Ben sizleri heyecanlandırmak için "Geleceği Öngörmek" diyorum. Aslında birisi şu "Zaman Makinesi" işini çözse bu simülasyon denen şeye çok ihtiyaç olmayabilir anlayacağınız.


[Kaynak]

"Bir köken ya da bir gerçeklikten yoksun gerçeğin, modeller aracılığıyla türetilmesine hyperreality yani simülasyon demektedir." Bunu başka zaman konuşacağız fakat şuracıkta dursun ve unutulmasın :) Jean Baudrillard - SİMÜLAKRLAR VE SİMÜLASYON

Ne İçin Kullanılır ?

Ne için kullanılmaz ki ? Var olandan daha iyisini istediğiniz her durum için kullanılabilir. Yeter ki simüle edebilin !

  • Kurduğunuz sistemin ölçeklenebilirliğini gözlemleyebilir,
  • Eğlence sektörü için yeni uygulamalar geliştirebilir,
  • Oyun deneyimini en üst seviyeye çıkarabilir,
  • Vereceğiniz herhangi bir kararın sonuçlarını ve hatta zaman içinde evrileceği yeni yeri gözlemlemek için,
  • Hatta bu sonuçların sebeplerini gözlemlemek için,
  • Yapacağınız herhangi bir yatırım ile alakalı öngörülerde bulunmak için,
  • Var olan bir sistemde yapmayı planladığınız değişikliklerin sistem üzerindeki etkilerini gözlemlemek için,
  • Belirsizlikleri giderebilmek için,
  • Yeni bir tasarımı motive etmek, değişime odaklamak için dahi kullanılabilir,
  • En güzeli ise Eğitim/Öğretim amaçlı kullanabilirsiniz.
"Sky is the limit" diyerek bu başlığı tamamlamak istiyorum. Selam olsun !

Eyyyyyy Endüstri Mühendisleri !

Biriniz de çıkıp Endüstri Mühendisi ne yapar sorusuna simülasyon demediniz değil mi ? İtiraf edeyim, ben demedim :) Siz hangisini denediniz ?

  • Promodel
  • Siman
  • Arena
Konumuz yine "Data" tabii ki, üzgünüm ya da mutluyum ya da emin değilim, her neyse ama konu yine "Data" İyi modelleyemezseniz ki emin olun o kadar da kolay değil ya da doğru datanız yoksa ki biliyorsunuz doğru data tutmakta ayrı bir dert doğru sonuçlara ulaşabilmek pek mümkün değil. Simüle ederek tasarladığınız şey ve gözlemlediğiniz sonuçlar ile gerçekleşen arasında farklar olacaktır. Tam da burada güvenilirlik analizleri devreye giriyor. Bu da ayrıca çok eğlenceli bir Endüstri Mühendisliği dersidir. Sanırım İstatistik sonrası en sevdiğim iki dersi de yukarıda vermiş oldum. Bu yüzden mi poker oynamayı seviyorum bilmiyorum. Bu dersleri sevdiğim için mi poker oynuyorum bilmiyorum ama arasında bir bağıntı olduğuna eminim :))))))

Hak Ettiği Populariteye Ulaşamadı mı ?

Ben daha popüler olmasını bekliyordum aslında diyenler vardır. İsim olarak biraz arka planda kaldı, çok zikredilmiyor ama aslında alt tarafta konuştuğumuz bütün teknolojilerin yanında, sağında, solunda ve tabii ki altında bir yerlerde o var, hiç şüpheniz olmasın. Öyle "Big Data", "Yapay Zeka" ... "Blockchain" falan proje geliştirirken hep oralarda emin olun.

Biraz daha eğlenceli şeylere bakalım :)

Güzel bir Kayak Simulatörü !

Ya da en sevdiğimiz Aktörden çok sevdiğimiz bir film :) Al Pacino - Simone

Sonunu nasıl bağlayacağımı bilemedim :)

Lanet olsun Rassal Sayılarada Fibonacciye de diyesim var !
ya da şok etkisi yaratmayacağını biliyorum ama
Yoksa biz bir simülasyonun içinde mi yaşıyoruz ?
Destekleriniz için teşekkür ederim.

@obulunmaz


Posted from my blog with SteemPress : https://obulunmaz.000webhostapp.com/gelecegi-ongormenin-en-kolay-yolu-simulasyon/

Sort:  

This post has been upvoted for free by @millibot with 5%!
Get better upvotes by bidding on me.
More profits? 100% Payout! Delegate some SteemPower to @millibot: 1 SP, 5 SP, 10 SP, custom amount
You like to bet and win 20x your bid? Have a look at @gtw and this description!

Congratulations @obulunmaz! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemitBoard Ranking update - Resteem and Resteemed added

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Obulunmaz from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64266.94
ETH 3077.24
USDT 1.00
SBD 3.87