Unity ve Kullanıcı Deneyimi

in #tr5 years ago (edited)


Bugünden 5 saat, önceki günden 2 saat en az 7 saattir Unity kullanarak, -sadece 1 düğmeden oluşan- basit bir mobil oyun/uygulama denemesi yapmaya çalışıyorum.

Jeff Han'ın EFSANE Ted sunumundan sonra, kaç yıl boyunca bu teknolojiye dokunmayı beklemiştim. Steve Jobs'un ortalığı karıştıran sunumunu ise virüsü bulaştırdığım bir arkadaşımla birlikte izlemiştik ve sabırsızlıkla Iphone'un Türkiye'ye gelmesini bekledik.

 

 

Uzunca bir süredir, bu dokunmatik ekranlar beni cezbetse de; kodlardan, robotlardan, tasarımdan borsa ve coinlerden zaten yemek yiyecek zaman bulamazken bir de başıma "uygulama yapma" işi bulursam eyvah eyvah... diyordum.

Ve sanki kaçınılmaza yolculuk gibi.. Kıramayacağım bir arkadaşım kanalıyla, uygulama şöyle dursun mobil oyun işi geldi buldu beni.

Şu anda sadece görsel tasarım tarafındayım ama bir başka kaçınılmaz daha yaklaşıyor gibi :)


Henüz ışınlanma gerçekleşmediği için
dosya göndermek ya da drive'daki dosyanın linkini iletmek için iş dünyasındaki en güçlü iletişim aracı halen e-mail. Email'in aynı anda hem güzel hem de kötü tarafı ise EşZamanSızlık.

Bazen hazırladığım bir görselin, telefonda oyunun içinde nasıl göründüğünü test etmek istiyorum ancak Unity'nin başındaki arkadaşla denk gelişebildiğimiz zamanlar az.

Programı kurup kendim bakayım dedim.

Vee.. Aleyküm Selam programcı kafası!


Programcı kafası: Bir şey çalışıyorsa, çalışıyordur. Başka bir şeye gerek yoktur.

I never liked that and I'll never like

Üniversitelerin programcılık bölümlerinde Ambalaj ve Ergonomi dersleri, spesifik olarak da
UI: User Interface: Kullanıcı Arayüzü ve UX: User Experience: Kullanıcı Deneyimi konuları zorunlu olmalı bence.

Apache gibi internetin göbeğinde bir teknolojiye bakalım:


Yani, kullandığımız her 3 siteden 1'i, adresini yazıp enterladığımızda, bize Apache ile cevap veriyor. Görüleceği üzere "internetin göbeğinde" tabiri laf olsun diye söylenmiş bir tanım değil, harbiden öyle.

 

Peki bir de Apache'nin kendi sitesinde, dağıtım sayfasına bakalım:


 

Programcı kafası diyecek ki; "İşte ne güzel hepsi sade bir şekilde, klasörler halinde". Ben de diyeceğim ki "Daha oraya gelmeden, HTML default ayarları böyle olmak zorunda değil ki!". Atıyorum varsayılan font, Roboto ya da OpenSans benzeri etli tırnaklı ya da etsiz tırnaksız fontlar ya da bunların kombinleri pek ala olabilirdi. Hatta H1, H2, ve H3 default fontları farklı olabilirdi. Abartayım :) HO1, HO2 ve HR1, HR2 gibi elementler bile olabilirdi.

Unity'de de benzer durum var. Bi tane kurulum başlatıcı indiriyorum. Ama bu başlatıcı nasıl bir bir işletim sistemini kullandığıma bakıp, ona göre kurulum dosyaları indirmek yerine, bir süre çalışıyor ve
"E ama siz 32bit kullanıyormuşsunuz, 64bit çalışmaz ki" diyor :)
"İyi de başlatıcı kardeş, bu TAM olarak Senin Görevin. Bana uygun, en son versiyonun dosyalarını indirmek ve kurulumu başlatmak."

"Peki" deyip, kendime uygun kurulum dosyasını indirip, kurulumu başlattım. Bu esnada bana ne amaçla kullanacağımı falan sordu, Android ve VR seçtim.

Kurulum bitince, bi tane asset-görsel ekleyip "Build"'e bastım.

Ne dese beğenirsiniz, Android Studio hangi klasörde diyor.
Bu bir şaka olmalı. Ama değil. Şaka gibi olan şey programcı kafası. Güzel abim, sen sordun, ben de dedim ki "Android için kullanacağım". Bu sana lazımsa neden paketin içinde yok veya indir miyorsun? Hadi çok kibarsın, izinsiz bir şey yapmıyorsun. En azından "bu da lazım indireyim mi" diyen bi buton sun, ben de basayım.

Neyse, Android Studio'un ilgili versiyonunu indirdim. SDK klasörünün nerede olduğunu söyledim. Bu sefer de JDK soruyor.. Allahım ya!

Onu da bulup indirdim. Hadi görelim artık diye bastım. Yine hata! Hem bu sefer başka programlarla alakalı değil, Unity'nin kendi içinde, işlemlere başlayıp onca beklettikten sonra değil, basit bir kontrolle, Önce com.Uretici.urun ekranı açarak çözebileceği bir hata..

Şunu kabul ederim: "Kardeşim adamlar 1500$'lık programı bedava veriyorlar. Ve bir an önce projenin ayağa kalkması için, süse püse ya da ek zaman gerektirecek aksiyonlara gerek olmadan bir önce çıkması için "koşan" bir program çıkarmışlar, ne güzel."

Evet bu çok mantıklı ve kabul etmenin ötesinde desteklerim de. Fakat 2005'ten bu yana var olan bir programda, yukarıda bahsi geçen türde Kullanıcı Deneyimini iplemeyen özellikler olmamasını bekliyor insan..

Diğer yandan .. hata kodu çalışıyorsa kontrol yapılıyor işte, öyle önceden çalışacak bir ekrana gerek yok. değil mi :))

 


Görseller: Üçüncübinyıl, Apache, Netcraft,


Posted from my blog with SteemPress :

https://murattatar.xyz/unity-ve-kullanici-deneyimi/

Sort:  

Vay arkadaş ne zor bir gün geçirmişsiniz. Geçmiş olsun :) Bazı sistemlerde bu oluyor hocam, mesela eclipse de de her tool u ayrıca bulup sizin kurmanız gerekiyor. Tabi neyin eksik olduğunu da sizin bilmeniz gerekiyor. Eclipse sonucta IDE, derleyicisinin içinde olmasını beklersiniz ancak derleyiciyi bile manuel kurduğunuz durumlar oluyor. Sanırım herkes durumları kabullendiğinden ayrıntılara takılmadan yoluna devam etme çabasında. Söylediğiniz gibi eziyet aslında.

Bugün Barış Özcan'ın yeni bir videosu vardı. İçinde şöyle bir yer geçiyordu:

Eğer sizden sokakları süpürmeniz istenirse, Michelangelo'nun resim yaptığı gibi, Shakespeare'in şiir yazdığı gibi, Beethoven'ın beste yaptığı gibi süpürün.
O kadar güzel süpürün ki gökteki ve yerdeki herkes durup
"Burada işini çok iyi yapan, dünyanın en iyi çöpçüsü yaşıyormuş" desin.
-Martin Luther King-

baris-ozcan.jpg

Başta kendimiz sonra diğer herkes, yaptığımız şey her neyse o işi bu felsefeye göre yapabilsek ne güzel olurdu.

Şahsen sizin de bildiğiniz bi dApp de masamda. Şu dakika duyurusu yapılabilir ama öyle komplike bir şey olmamasına rağmen, Şu da olsun, bu da olsun, yoksa bu olmasa daha mı iyiydi? Deneyenler Logout istiyorlar, onu da koyalım ama gezegen ya da uydu gibi olsun diyerek ya da gül kurusu daha mı şık durur düşüncesiyle https://coolors.co/browser/latest/1 üzerinde yeni renk setleri oluşturarak günler harcıyorum. Elbette beğenen kadar beğenmeyen de olacak. Hataları ve eksikleri de olabilir. Ama niyetim iyi bi çöpçü olmak. Belki de bu yüzden UI ve UX sorunlarına tepki veriyorum galiba :)

Söz çok güzel çok anlamlı çok havalıymış hocam :) Evet o dApp'den haberim var hatta bayadır da merak ediyorum en son ne durumda diye.
Anladım hocam derdinizi son derece haklısınız. Ben de çoğu zaman böyle takılı kalıyorum. Ama sizin devam ettiğinizi görmek çok güzel. İnşallah ne zaman yayına giriyor, ben daha denemeler yaparız diye düşünüyordum :) Hocam son bir şey daha bu coolors.co sitesi çok iyiymiş, Adobe'un kulerine benziyor ama böyle baya derli toplu olmuş.

3 güne hazır.. gibi oluyor. sonra bir şey daha çıkıyor,
gelecek hafta çıkar.. gibi oluyor bi şey daha :)
müezzinin eli kulağında ama top ne zaman patlar bilemiyorum :)

--
coolors.co 'da asıl regi kaybetmeden, bunun biraz pastel tonunun daha doygunu.. diyebiliyor insan. böylece daha güzel kombinler çıkabiliyor. bu yüzden hayli seviyorum ;)

colors.jpg

Anladım hocam :) İnşallah en kısa zamanda çıkar, aceleye gerek yok. Ben de deneyeceğim color sitesini teşekkür ederim.

You got a 10.04% upvote from @minnowvotes courtesy of @etasarim!

!tip 0.1 steem

Posted using Partiko Android

Hocam oy vermekle kalmayıp tip de göndermişsiniz, teşekkürler ;)

süß.gif

Merhaba konu dışı ama bir şey sormak istiyorum. steemitte otomatik olarak bilmediğim bir şekilde oylama yapılıyor herhangi bir otomatik oylama sistemine dahil olmamama rağmen Hergün oy gücüm ben kullanmadan %50 lere kadar düşüyor bunu iptal etmenin bir yolu var mı acaba. Bu konularda bilgilisiniz diye size bir danışayım dedim. Yahut şöyle diyeyim steemit e reset atabiliyormuyuz :)

Üstadım burada https://steemd.com/@masterfx sol altta gösterdiğine göre;
şu hesaplar sizin adınıza bazı işlemleri yapabilir:
steemauto
steem-plus-app
smartsteem
minnowbooster
busy.app
buildteam
bottracker.app
actifit.app

Buradan https://app.steemconnect.com/apps/authorized
dilediklerinizin yekisini geri alabilirsiniz. (revoke)

çok teşekkür ederim ilgi ve zamanınız için

🎁 Hi @murattatar! You have received 0.1 STEEM tip from @thales7!

@thales7 wrote lately about: My Actifit Report Card: März 27 2019 Feel free to follow @thales7 if you like it :)

Sending tips with @tipU - how to guide :)

memleketi kurtarıyormuyuz abi ?

Loading...

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66004.40
ETH 3243.40
USDT 1.00
SBD 4.19