Geceye Bir Şiir Bırak - Mazlum Çimen - Feryadı İsyanım

in #tr6 years ago (edited)

@steeminator3000, @tach'in Geceye Bir Şiir Bırak etkinliği çerçevesinde, Ahmed Arif'in Hasretinden Prangalar Eskittim eserini paylaşmış. Bu beni 3-4 yıl önceye götürdü.

.. Twitterın kapalı olduğu dönemlerden birisiydi. Hem DNS hem de VPN kullanmak gerekiyordu sanırım girmek için. Hal böyle olunca ortam daha sakin, paylaşılanlara ayrılan süre daha fazla olmuştu.

Ne yazık ki şimdi eş baskısından dolayı kapanmış olan bir hesap, 140 karakterle her akşam adeta Ernest Hemingway'in 6 kelimelik öyküsünü yeniden yazıyordu. Sözlerinin bazen tokat gibi insanın yüzüne çarptığını bazen de çok derin duygular içerdiğini söyleyip sitemde yayınlamak istediğimi söyledikten sonra, bir süre dm'den de konuşmuştuk.

Bir gün sen tokat görmemişsin dercesine, bu şiiri önermişti. Ardından Hozan Beşir'in o kendine has yorumunu.

Mazlum Çimen - Feryadı İsyanım

Mem nelere gark olmadı Zin'in ateşi için
Ferhat dağı delmedi mi Şirinin düşü için
Kusur ise her saniye her yerde seni anmak
Mecnun az mı yemin etti Leyla'nın başı için

Gözlerinin dokunduğu her mekan memleketim
Bakıver de uzamasın gurbetim esaretim
Ahmet Arif hasretinden prangalar eskitmiş
Beni böyle eskitense prangalı hasretin

Sana yine sana yandım Nesimi'de dün gece
Gözlerinle yüzüleyim bend olayım Hallaca
Böyle hüküm buyurmuşlar Tanrılar divanında
Ha ben sana yollanmışım ha Muhammed miraca

Cümle cihan güzellerin yüzlerine ben örsün
Gözlerin balyozu oldu içerimdeki örsün
Ruhumdaki fırtınalar merihi usandırdı
Nuh'a haber eyleyin de gelsin de tufan görsün

Hallac-ı Mansur'dan, Mirac'a; Ahmet Arif'ten Mecnun'a o kadar her yere taş atıyor ve aşkını öyle bir konumlandırıyor ki, benim araya girip bir şey demem hayli zor.

Mazlum Çimen yazma işini ne kadar harika yapmışsa Hozan Beşir de yorumlama işini o kadar güzel yapmış.


http://sarki.alternatifim.com/sarkici/mazlum-cimen/feryadi-isyanim

http://bonpurloryan.com/2014/10/24/hemingway-ve-alti-sozcukten-olusan-kisa-oykusu/

Sort:  

süper bir şarkı ;)

Şiirin içeriğini geçmiyorum ama söyleyen Hozan Beşir'se daha çok çarpar. ☺ Haa bu arada twitter 280 karakter oldu 😎😂

Ardındaki hikaye ile Elfida gelsin o zaman bir de..

Bu elfidanin hikayesini dert ettim kendime günlerce ağlamistim günlerce dinleyerek ...
Telefondaki hiç silmeyecegim sarkilardan... Ve elfidayi da en hisli söyleyen Hozan ! 🙏

Yelpaze o kadar geniş tutululmuş ki
Hallac-ı Mansur'dan, Mirac'a; Ahmet Arif'ten Mecnun'a
Harika olmuş...

Kesinlikle. Her okuduğumda/dinlediğimde çarpar.

Congratulations @murattatar! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64243.42
ETH 3152.93
USDT 1.00
SBD 4.28