Yabancı Dil Bilmek...

in #tr5 years ago (edited)

love-615307_1280.jpgGörsel

Bir çoğumuzun yapmak isteyipte henüz yapamadığı şeyler vardır. Kimisi zengin olmak ister (aslında bunu herkes ister). Kimisi şarkıcı olmak ister, kimisi artist olmak ister, kimisi de okuyup belli mevkilere ulaşmak, kimisi de dil öğrenmek ister.

İşte benim de hayatta en çok istediğim şeylerden birisi dil öğrenmek. Çok istiyorum. Aslında çok ta uğraştım öğrenmek için ama bir türlü beceremedim. Çok istekle ve heyecanla başlıyorum çalışmaya ama sonunu getiremiyorum. Özellikle İngilizceyi bence herkesin bilmesi lazım. Ülkemizde maalesef yabancı dil eğitimi sıfır. Düşünün ki, üniversiteyi de sayarsak bir öğrenci 12-13 senede bir tane yabancı dil öğrenemiyor.

Neden?

Çünkü bence öğretmen de bilmiyor tam anlamıyla. Ben en son bir eğitim seti aldım. Çok hoşuma gitti. Sadece yarım saatlik dersi dinliyorsun. Başka hiç bir şey yapmıyorsun. O yarım saatlik dersi bir kaç defa dinlediğin zaman çok faydalı oluyor. Fakat yalnız çalışınca insan bir süre sonra bıkabiliyor.

Ben Türkiyedeki yabancı dil öğretmenlerinin yerinde olsam, o yarım saatlik dersi öğrencilere ödev verirdim çalışmaları için. Diğer derste de öğrenciler arasında öğrendikleri cümleleri diyalog kurdururdum. Dil öğrenmede diyalog kurmanın çok önemli olduğunu düşünüyorum..Bu set üç bölümden oluşuyor. Her bölüm 30 dersten, her ders 30 dakikadan oluşuyor. Üç ayda set bitiyor. Setin bitiminde TOEFL ve IELTS sınavlarından geçmeyi garanti ediyorlar. Bence bunu uygulasalar çok başarılı olurlar. En azından şimdikinden daha iyi olur diye düşünüyorum.

İlk otuz dersi bitirdim. Devamını getiremedim. Hep başlayacağım diyorum ama bir türlü başlayamıyorum.

Bir ara da Arapça öğrenme merakım vardı. Ona da çok uğraştım. Arapça çok zor bir dil. Medrese usulü ders aldım. Arapçada 24 siga vardır. Onların bütün çekimlerini ezberlettirdiler. "Hocam bunları ezberlersen tamamdır. Arapçayı öğrenirsin" dediler. Hepsini ezberledim. İlletli fiiller vardır Arapçada. Çekimi çok zordur. Onları bile ezberledim ama hiç faydasını görmedim. Suriyelilere soruyorum şu fiili çek diye adam çekemiyor. "Bunlar neymişki yaa? diyor. Bu biraz emeklemesini bilmeyen çocuğa koşmayı öğretmeye çalışmak gibi bir şey. Baktım olmuyor. İnternetten 'online arabic' sitesine kaydoldum. Orada Mısırlı bir hoca vardı. Çok iyi anlatıyordu ama dediğim gibi sadece dinlemekle öğrendiğiniz şeyler sınırlı kalıyor. Pratiğe dökemeyince olmuyor ya da ben yapamıyorum.

Burada ingilizcesi iyi olan bir çok arkadaşımı imrenerek takip ediyorum. Mesela @damla. @ned' le bile temas kurabiliyor İngilizcesinin iyi olması sayesinde. İngilizce içerikli her şeyi rahatlıkla tercüme edebiliyor. İşte bunu çok isterdim. Yabancılarla burada tanışmak ve arkadaşlıklar kurmak. Paylaşımlar yapmak.

Mesela geçenlerde @gokhan83kurt'un yazısını
okudum ve çok etkilendim. Yabancılarla kurduğu arkadaşlıklardan ve katıldığı yarışmalardan bahsediyor kendisi. Venezuelalı, Nijeryalı ve daha bir çok ülkeden insanlarla nasıl arkadaşlık kurduğundan bahsediyor. Bu çok harika bir duygu olmalı. İşte dil öğrenmenin önemi ve güzelliği.

Hele bir de şu 4 yaşında 7 dil konuşabilen çocuğa ne demeli.

Gerçekten inanılmaz değil mi?

Umarım bir gün ben de en azından İngilizceyi öğrenebilirim.

Hoşçakalın:)

Sort:  

Ama en iyi edindiğim arkadaşlar burada, #tr 'de. Sizlersiniz :))

Çok teşekkürler. 🙏

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by maonx from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @maonx, @maonx.

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste

Teşekkürler @trliste.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Çok teşekkür ederim.

Congratulations @maonx! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 1000 upvotes. Your next target is to reach 1250 upvotes.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:

Christmas Challenge - The party continues
Christmas Challenge - Send a gift to to your friends

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Congratulations @maonx! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 6000 upvotes. Your next target is to reach 7000 upvotes.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

Christmas Challenge - The party continues
Christmas Challenge - Send a gift to to your friends

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Congratulations @maonx ! You received a 35.30% upvote from @kryptoniabot & @kryptonia for your task of 120 SUP Today.

Remember to receive votes from @kryptoniabot

Run a task on Kryptonia.*Join free here Kryptonia Account
Use the tags KRYPTONIA or SUPERIORCOIN in your Steemit post.

Delegate to the Kryptonia Upvote by clicking links: 10SP , 50SP , 100SP , 500SP , 1000SP

Due to an increased amount of tasks, we have changed up the voting power to evenly spread out the Upvote amount.

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.039
BTC 70112.96
ETH 3549.99
USDT 1.00
SBD 4.71