Steempress Moderatörlüğü Hakkında Bilgilendirme !

in #tr6 years ago


Merhaba dostlar,

Dün akşam itibari ile Steempress Moderatörlüğü görevine getirildim. Ve görevim açıklandığında ise bununla alakalı bir post paylaşacağımı söylemiştim. Aslında bu postu dün yazmam gerekirdi. Ancak 4 günlük yorucu bir tatilden henüz yeni dönmüştüm ve ayakta uyuyor vaziyetteydim :)

Aranızda beni tanıyan arkadaşların çoğunlukta olduğunu düşünüyorum. Tanımayan arkadaşlar için de kısa bir özet geçerek konuya girmek istiyorum. Gerçek ismim, İrfan Doğan Özçelik 26 yaşındayım ve 238 gündür Steemit'i aktif olarak kullanmaya çalışıyorum.

Steemit'e ilk girdiğim günlerde bazı blog yazıları yazmıştım. Ve beklenen ilgiyi görememiştim. Bunun nedeni ise; o zamanlar blog yazılarını ödüllendirecek herhangi bir platform olmamasıydı. Ama hep içimde ukte kalmıştır. Blog yazılarının ödüllendirildiği bir sistem ne zaman gelecek? diye hep soruyordum kendime. Neyse ki Mr Delegation, sonunda Steempress'e delegasyonu sağlamıştı. Saha koşulları blog yazmak için oldukça uygundu. Daha sonra Steempress'i kullanmaya başladım.

Steempress'te bugüne kadar 28, bununla beraber ise 29'a ulaşan bir paylaşım zincirine sahibim. Delegasyonu aldıkları günden sonra, bu platformu kullanmaya başlayan ilk Türklerden biriyim sanırım. O nedenle benim dönemimde, manuel kontrolüm fazla gecikmeden olmuş ve oy almaya başlamıştım.

Steempress kullanırken kafamı kurcalayan birçok soru olmuştu. Bunlardan bazılarını aşağıda sizinle paylaşacağım.

  • Türkçe bilmeyen yöneticiler, Türkçe içerik üreticilerinin kalitelerine nasıl karar veriyorlardı?
  • Bu tarz bir platformda, otomatik oylama yerine manuel oylama daha sağlıklı değil miydi?
  • Otomatik oylamaya alınan bir kullanıcı, bir süre sonra sistemi kötüye kullanmaya başlamaz mıydı?
  • Manuel kontrol bekleyen birçok kaliteli yazar var iken, ''nasıl olsa oy alıyorum'' diyerek hem kalitesini hemde yazılarındaki kelime sayısını günden güne düşüren kullanıcılar yok muydu?
Bu endişelerimi ve sorularımı ilgili yöneticilere iletirken, moderatörlük için yapmadım. Sadece bu sistemin daha iyi çalışması, mevcutta olan ve olması muhtemel problemler için fikirlerimi belirttim. Amacım, Steempress'in daha adil bir platform haline gelmesi için geri bildirimde bulunmaktı. @fredrikaa ile oldukça yapıcı konuşmalar gerçekleştirdik. Ve bu konuşmalar sırasında, kendisi bana moderatörlük teklifinde bulundu. Bende kabul ettim.

Bundan sonra ne yapacağım?

Öncelikle, Steempress'in Türk kullanıcılar için daha adil bir platform haline gelmesi için çalışacağım. Sistemi kötüye kullanan kullanıcıların oluşturdukları bir yoğunluk var. Bu nedenle hala manuel kontrol bekleyen birçok kaliteli yazar birikmiş durumda. Zaten dolu olan bir bardağı, tekrar doldurmanız mümkün değildir. İlk başta dolu olan bardağı biraz boşaltmamız gerekecek. Sistemi kötüye kullanan, ek hesaplar ile sistem üzerinde büyük bir yük oluşturan hesapları keşfedeceğiz. Ve bu hesapların sistemden temizlenmesi için çalışacağım. Daha sonra, manuel kontrol bekleyen, gerçekten emek sarfeden ama abuserlar yüzünden destek göremeyen yazarların hesaplarını onaylamaya çalışacağım.

Steemit TR olarak oldukça kavgacı bir güruh olduğumuzu kabul etmemiz gerekiyor. Bir arada tek bir yumruk olduğumuzda, Steemit üzerinde bulunan birçok milletten daha güçlü olabiliriz. Ancak sürekli olarak birbirimizle kavga etmeye, birbirimizin kuyusunu kazmaya çalışıyoruz. Bu durumdan, Steemit'e girdiğim ilk günden beri rahatsızım. Birbirimize tahammülümüz yok. Ve tek yumruk olduğumuz zaman, ortaya çıkacak gücün kimse farkında değil. Bu saatten sonra Steemit TR'i tabii ki ben kurtarmayacağım. Kaldı ki o kadar emektar yönetici var iken benim haddime de değil. Ancak Steempress'i, Türk kullanıcılar için daha adil bir ortam yapmaya çalışacağım. Bu konuda herhangi bir endişeniz olmasın.

Dipnot: Sistemi kötüye kullanan, ek hesaplar üzerinden kazanç sağlayan kullanıcılar keşfetmeniz durumunda; benimle discord üzerinden irtibata geçiniz. Bu kullanıcılar sistemden ne kadar hızlı temizlenir ise, manuel kontroller o kadar hızlanacaktır. Bunun yanı sıra, artık abuserlar ile uğraşmadan sistemdeki normal kullanıcılar üzerinde kalite değerlendirmesi yapıldığı günlere ulaşabiliriz.

Herkese teşekkürler...

Resim Kaynağı


Posted from my blog with SteemPress : http://irfandogan.steemblogtr.ovh/2018/07/17/steempress-moderatorlugu-hakkinda-bilgilendirme/

Sort:  

Hayırlı olsun. Umarım SteemPress kullanıcıları için adil bir ortam oluşur. :)

Teşekkürler :)

Hayırlı olsun, iyi çalışmalar.

Teşekkür ederim.

Hayırlı olsun iyi çalışmalar şimdiden :)

Hayırlı olsun Allah muafak etsin inşallah ve Türk topluluğuna da hayırlı olsun.

Tesekkur ederim kardesim :)

Çok teşekkür ederim, özellikle manuel olarak kontrol gerçekten emek veren kişiler için çok önemli bir olay, çünkü emek verilmiş bir makale karşılığını almayıp abuselerin oy aldığının görünce arkası kesiliyor yazıların, hevesi kaçıyor insanların, Umarım dediğiniz gibi tek yumruk olabiliriz...

Ben teşekkür ederim yorumun için :)

Tekrardan hayırlı olsun. Blog yazmayı, okumayı seven biri olarak her türlü yardıma hazırım. Kolay gelsin hocam.

Tesekkur ederim @anadolu sagolasin

hayırlı olsun :)

Hakkında hayırlısı olsun görevinde başarılar diliyorum. Bu sistemi kötüye kullananlarında temizleneceğine inanıyorum. @fredrikaa gerçekten çok ilgili bir insan. Ne zaman bir sorum olsa anlayışla cevapladı. Sistemin güzelleşeceğine inanıyorum. Zaten her ülkeden temsilcilerin olması gerekiyordu. Kendi dilimiz de yazdığımız yazıları, bizim dilimizi anlayan kişiler tarafından değerlendirilmesi daha adil geliyor bana. Umarım ileride her şey daha güzel olur. :)

Teşekkür ederim :)

Hayırlısı olsun irfan.

Tesekkurler :)

Güzel bir haber. Hayırlı olsun. Türkçe yazan kişiler açısından otomatik oylama sistemi ve manuel inceleme olayı biraz ağır aksak giden bir sistem. Bunun farkında olan birinin bu görevi yapacak olması daha da güzel :)

Tesekkur ederim kardesim :)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 59077.53
ETH 2518.13
USDT 1.00
SBD 2.48