Steemit Maceramın Açılış Kapısı [TR Liste Yarışma 01]

in #tr6 years ago

Merhaba Steemit Dostları. Öncelikle böyle bir birleşimi sağlayarak Türkiyedeki Steemit kullanıcılarını bir araya getirmeye çalışan Trliste gurubuna çok teşekkür ederim. Yaklaşık 4 ay önce kayınbiraderim @murattatar'ın vesilesiyle hem kripto para piyasası, hemde Steemitle tanıştım. Aslında son dönemlerde sosyal medyayı pek kullanmamaya başlamıştım. Nedeni ise artık bu ortamlardaki seviye düşüklüğü ve anlamsızlaşmaydı. Açık ortamda özelini paylaşmayı seven bir insan değilim galiba. Steemitle tanışınca buradaki ortamın daha çok bilgi paylaşımı ve gelişimi üzerine olduğunu gördüm ve bu da açıkçası ilgimi çekti. İlk başlangıçta gerçekten okumaya değer ve bilgi içeriği yüksek paylaşımlar vardı. Ancak zamanla adeta tamamen para kazanmaya yönelik bir paylaşım kirliliğine doğru gittiğini fark ettim. İşin açıkçası bir süre sonra kendiminde bu furyaya katılmaya başladığımı gördüm. Allaha şükür bu durum fazla uzun sürmedi ve tekrar gerek kendi fikirlerimle gerekse faydalı olabileceğini düşündüğüm bilgilerden oluşan yazılar paylaşmaya başladım. Ancak bazen gerek Steemit ve gerekse yan kolları olan d-mania, Busy.org, zappl, d.tube de yaşanmaya başlanan sorunlar, ve Kripto para piyasasında yaşanan çöküş biraz moralimi bozmadı desem yalan olur. Tabii ki her işte olduğu gibi başlangıcın zor olacağını biliyorum. Steemitle ilk tanıştığım zamanlarda kısa vadeli bir eğlence yanında biraz para kazanmak gibi görmüştüm. Sonrasında biraz sistemi öğrenmeye başladıkça daha önceki bir yazımda da (https://steemit.com/community/@eshapunver/is-steemit-a-nice-pension-system-steemit-guezel-bir-emeklilik-sistemi-mi) bahsettiğim gibi Steemit doğru olarak değerlendirilip, varlığını da sistemsel olarak koruyabilirse adeta bir bireysel emeklilik gibi görüyorum. Sistemin devamı ve Steemit alt yapısının korunmasıyla birlikte bunun gerçekleşebileceğini düşünüyorum. Tabiiki burada da her yeni yapılanmada ve para döngüsünün olduğu yerde olduğu gibi spekülatif ve manipülatif girişimlerin olması kaçınılmazdır. Son günlerde yaşanan bazı sorunlarında bu piyasalarda dolaşan devasa miktardaki paralardan kaynaklandığını ve dünya piyasalarını kontrol altında tutan güçlerin kendi kontrollerinde olmayan bu piyasaya açtıkları bir savaş olarak görüyorum. Bu savaşın galibinin kim olacağını şimdiden kestirmek biraz zor olsada önemli olanın gerek Steemit gerekse de Blok zinciri teknolojisiyle çalışan bu sistemin kurucuları ve kullanıcıları tarafından ne kadar korunup daha da güvenilir bir tabana oturtulacağıdır.
Umarım Steemit daha sağlam bir altyapıyla ve dengeli bir büyümeyle sosyal medya aleminde hak ettiği yerlere ulaşır ve belki de bizler ileride gerçekten Steemit vasıtasıyla güzel bir emeklilik hayatı sürdürebiliriz.
ste.jpg

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63901.15
ETH 3133.40
USDT 1.00
SBD 4.05