Gezi #4: Antalya Karaalioğlu Parkı

in #tr5 years ago (edited)

Merhabalar arkadaşlar,

Karaalioğlu parkını uzun zamandır gezmediğimi fark ettim. Buraya Antalya'da oturduğum dönemlerde köpeğimle sıkça gelirdim. Bu parkı çok severdi. Çimlerin üzerinde özgürce koşup oyunlar oynardı ve tabii ki hiç buradan ayrılmak istemezdi. Onun mutlu olup güldüğünü görmek benim için dünyalara bedeldi. Köpekler güler mi derseniz de gülerler. Eğer köpeğinizi seviyorsanız, onunla ilgilenip yeterince tanıyorsanız güldüğünü anlarsınız.

Bugün bu güzel parkı gezerken bir anlamda geçmiş anılara doğru bir yolculuk da yapmış oldum. Köpeğimi kaybettikten sonra buraya pek uğramaz oldum. Uzun zaman sonra ilk defa dolaşma cesaretini kendimde buldum diyebilirim.

Karaalioğlu parkı Antalya'nın en güzel parklarından biri. Geçen yazılarımdan birinde Yat limanı çıkışında buraya kadar geldiğimi anlattığımdan parkın konumundan çok fazla bahsetmek istemiyorum. Antalya'nın merkezinde yer alıyor. Denize doğru uzanan üç adet birbirine paralel yoldan oluşuyor ve bu yolların sonunda teraslar yer alıyor. Antalyalılar yediden yetmişe bu terasları çok severler ve burada onlara mirador derler.



Karaalioğlu Parkı & Hıdırlık Kulesi

Miradorların manzarası inanılmaz güzel. Bir tarafta tarihi Hıdırlık kulesi, diğer tarafta Beydağları ve uçsuz bucaksız Akdeniz. Denizin turkuaz maviliğini izlerken gülümseyen insana bakıyormuşum gibi bir hisse kapılırım hep.



Karaalioğlu Parkı Falezler Manzarası

Karaalioğlu parkı çok eski bir park. Her köşesinde bir tarih, bir anı yatıyor. Park ilk olarak ikinci dünya savaşı sırasında dönemin valisi olan Haşim İşcan tarafından yaptırılmış. Parkın ismi ise önceki sahibinden geliyor. Vali Haşim İşcan buraya Karaalioğlu ismini vererek eski sahibi ile kamulaştırma sorununu bu şekilde çözüme kavuşturmuş. Yani çok karıştırılıp söylendiği şekli ile parkın adı Karaoğlan değil, Karaalioğlu.



Karaalioğlu Parkı

İkinci dünya savaşı öncesinde burası çitlembik ağaçlarından oluşan bir mesire alanıymış. Parkın içinde günümüze kadar gelen asırlık çitlembik ağaçları da bunun adeta birer kanıtı. İkinci miradorun yakınında bulunan Don Kişot heykelinin yanındaki çitlembik ağacı da çok ünlüdür.



Don Kişot Heykeli ve asırlık Çitlembik

Parktaki ünlü çitlembiğin bir diğer adı Aşıklar ağacıdır. Çitlembiğin bir diğer bilinen adı ise, muhtemelen duymuşsunuzdur, Menengiç'tir. Ünlü Menengiç kahvesi bu ağacın meyvelerinden yapılır. Yanındaki Don Kişot heykeli ise 1999 yılında buraya konulmuştur. Aşıklar ağacı ile aşıkların koruyucusu olan Don Kişot iyi bir ikili oluşturuyor.



Don Kişot Heykeli

Heykellerle devam edecek olursak üçüncü miradorun hemen arkasında bir el heykeli bulunuyor. Bu el heykeli vali Haşim İşcan'ın anısına yapılmış.



3 Mirador - El Heykeli

Parkta yer alan diğer iki ünlü heykel ise İşçi ve çocuğu ile Nazım Hikmet hapiste heykelleridir.



Tarihi Hıdırlık Kulesinden geçen yazılarımdan birinde bahsetmiştim. Parkın hemen sağında 1. miradorun yan tarafında yer alan görülmeye değer bir kuledir. 2. yüzyılda yapılan kule günümüze kadar iyi gelip çıkmış. Eski dönemlerde deniz feneri ve gözetleme kulesi olarak kullanıldığı bilinmektedir.



Hıdırlık Kulesi

Miradorlardan denizi izlemenin keyfi bambaşka. Yat limanından kalkan yatlarla tura katılabilir ve parkı denizden izleme şansını da yakalayabilirsiniz.



Karalioğlu Parkı Manzarası

Parkın müdavimleri her adımda karşınıza çıkabilir. Köpeklerimiz kocaman ama uysaldırlar hepsi.


Çitlembiklerden söz etmiştim. Ayrıca parkta çok sayıda çeşitli ağaç yer alıyor. Palmiyeler, keçiboynuzları, lale ağaçları, olmazsa olmaz turunçlar, erguvanlar bunlardan sadece birkaçı.



Keçiboynuzu



Lale Ağacı

Ve tabii ki gelmişken semaver çayı içmeden dönülmez. Karalioğlu parkına geldiyseniz burada yer alan çay bahçelerinden birine uğrayıp muhteşem manzaranın keyfini çıkarırken çayınızı yudumlamayı unutmayın.



Parkın Çay Bahçesi



Çay Eşliğinde Akdeniz Manzarası

Karalioğlu parkı gezi yazımı burada noktalıyorum. Son günlerdeki malum resim sorunu yüzünden resimleri küçültüp sayılarında azaltmaya gitmeye çalıştım. Umarım görüntülemede sorun yaşamazsınız.



Karaalioğlu Parkı - Nisan 2019

Hoşça kalın :)
@damla

Sort:  

Çok hoşuma gitti ya. Bu şehir beni çok çekiyor kendine. :)

Çok hoş bir anlatımın var biliyor musun @damla? Ayrıntıyı da kaçırmaman güzel. Don Kişot heykelinin neden orada olduğunu kendi kemdime sorarken az aşağıda detayına yer vermen mutlu etti. :)

Köpeğine olan bağlılığın ve onu görüp anlaman ayrı bir güzellik. Her insanın yapabileceği değil, güzel insanın yapabileceğidir bu.

Bu Antalya #gezi'leri meraklısına çok faydalı olur. Emeklerine sağlık.

Teşekkür ederim değerli yorumun için. Umarım fırsatını bulup gelirsin bir ara :)

Ellerine sağlık @damla. Yine bir gezi yazısının hakkını vermişsin.

Menengiç kahvesini bir çok defa içmiş ve bir ağacın meyvesinin özünden yapıldığını bilsem de çitlembik olduğunu şimdi senden öğrenmiş oldum.

Eğer köpeğinizi seviyorsanız, onunla ilgilenip yeterince tanıyorsanız güldüğünü anlarsınız.

Bu sözlerine birebir katılıyorum.

Teşekkür ederim. Evet menengiç / çitlembik bayağı bereketli bir bitkidir ama çoğu özelliği de bilinmez. Ben de geçenlerde bıttım sabununun bu ağaçtan elde edildiğini ilk kez duyduğumda çok şaşırmıştım.

Midaroları ben de çok sevdim. Antalya'nın çok güzel manzaralı yerleri var. Sayenizde Antalya ilimizi bayağı tanıdık.

Köpeğiniz için de çok üzüldüm..

Ellerinize, emeğinize sağlık. Her paylaşımınız gibi bu da harika.

Teşekkür ederim güzel sözlerin için @maonx. Beğenmen beni çok mutlu etti. Senden de bir gezi yazısı bekleyebilir miyiz :)

Aslında dün çocukları Kayseri'deki Harikalar Diyarı'na götürdüm ama içimden yazmak gelmedi hiç. O yüzden resim de çekmedim fazla. Orada Lunapark ve hayvanat bahçesi var. Bakalım, gidersek yine bir yerlere yazarım inşallah.

Şahane gezi yazınızı bir de hoş resimlerle süslemişsiniz 😌
Yeniden keyifli bir okuma sundunuz. Emeğinize sağlık @damla

Çok teşekkürler @cabercanbolat :) Beğenmene sevindim.

Hiç görmediğim bir yeri senin anlatımınla ve çektiğin bu güzel resimlerle gezmek çok güzel @damla cım. Bu arada köpeğini kaybetmene çok üzüldüm.

Yazını okurken ve resimlere bakarken kendimi içinde buluyorum. Gerçekten o güzel manzarayı, ağaçları, heykelleri görmeyi çok istiyorum. İnşallah bir gün nasip olur oraları görmek, kimbilir beni sen gezdirirsin😍

Herşey çok güzel olmuş yine ellerine sağlık damlacım 🤗

Çok teşekkürler canım. İnşallah kısmet olur bir gün. Sen gezmeyi seviyorsun biliyorum. Şu yoğun dönemlerini atlatıktan sonra gezilere de başlayacağına inanıyorum :)

çok hoş bir gezi yazısı, okurken bana neyi çağrıştırdı biliyor musun:)
sanki gecenin karanlığında radyoyu açıp gözlerimi kapamışım ve naif bir ses tonunda bu sözleri senden duyuyor ve hayal etmeye çalışıyorum..

anlatımının güzelliğinden kaynaklanıyor kendimizi orada gibi hissetmemiz.
manzara çok güzel, Don Kişot Heykeli ve Çitlembik ağacının uyumu da çok hoş..
ayrıca lale ağacını hiç duymamıştım,
teşekkürler ellerine sağlık canım. 💐

Senden böylesine güzel sözler duyduğuma çok sevindim. Teşekkür ederim. Lale ağacını ben de bir tek bu parkta gördüm. Üstündeki sarı laleler ağaca ayrı bir güzellik katıyor. Bu mevsimde açar genelde.

Köpeğiniz olduğunu bilmiyordum, kaybetmenize üzüldüm. Teraslara neden mirador deniliyor, pek anlamadım. Sanki yabancı bir isim gibi durmuş.

Miradorların manzaras gerçekten çok güzel, denizin mavisi de tarif edemeyeceğim bir mavi. Çok güzelmiş.

Karalioğlu’ndan ziyade Karaoğlan daha iyiymiş, kolay söylenebilir ve hafızada yer edebilir.

Deniz manzarası çok güzel, hele arkadaki görüntü tablo gibi resmen.

Keçiboynuzu’nu hiç ağaçta görmemiştim :D Hatta ağacının olduğunu bile bilmiyordum halbuki çok da severim. Şu anki halleri mi fotoğraf?

El heykeli niye öyle durmuş ki, sanki gitar çalar gibi.

Elinize sağlık, çok güzel bir gezi yazısı olmuş. Çok huzurlu gözüküyordu her şey.

Teşekkür ederim @etasarim. Evet keçiboynuzu şu anda böyle. Yeşil ama hafif koyulaşmaya başlamış bazı ağaçlarda. Sevdiğini bilmiyordum :)

Mirador balkon anlamına geliyor ama neden bu ismi tercih etmeye başladılarını ben de tam olarak bilmiyorum. Dediğin gibi Karaoğlan ismi daha bir akılda kalıcı :)

Teşekkür ederim tüm sorularıma sabırla cevap vermişsiniz. Balkon gibi duruyor ama yabancı isim olduğu için garip olmuş, anlam olarak tutuyor aslında :)


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır. @c-squared hesabı topluluk witness'ı olarak faaliyet göstermektedir. Projemizi desteklemek isterseniz bize buradan witness oyunuzu verebilirsiniz.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Valla canim acayip cay cekti @damla alacagin olsun :) Daha az resimli bir yazi olmus ama yine de cok guzel. "El" heykeline cok iyi bakamamis olacaklar ki uzerine boya atilmis gibi. Orjinali beyazdi diye hatirliyorum.

Teşekkür ederim :)

Evet el heykeli maalesef çok badireler atlattı, yeri birkaç defa değiştirildi. En son buraya getirdiler. Umarım artık burada rahat bırakırlar.

Hi, @damla!

You just got a 0.36% upvote from SteemPlus!
To get higher upvotes, earn more SteemPlus Points (SPP). On your Steemit wallet, check your SPP balance and click on "How to earn SPP?" to find out all the ways to earn.
If you're not using SteemPlus yet, please check our last posts in here to see the many ways in which SteemPlus can improve your Steem experience on Steemit and Busy.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63585.64
ETH 3035.86
USDT 1.00
SBD 3.84