İnceleme - Dipnot - (Footnote -Markdown) | busy

in #tr6 years ago


[1]

Yine bir Markdown kodu ile beraberiz. Gönderilerde çok sık rastlamadığım ama görsel olarak çok profesyonel görünen "Dipnot" kodunu tanıtmak istiyorum.

Dipnot Nedir?

Bir yazıda cümle dışı bilgi vermek veya kaynak belirtmek maksadıyla işaret konularak sayfa altında kaydedilen bil­gi, haşiye, alt not.[2]

Üstte dipnot hakkında bir alıntı yaptım ve bu alıntının kaynağını [2] olarak tanımladım.

Dipnot, herhangi yazılı bir eserde yazarın yararlandığı kaynakları, yazının bütünlüğü bozulmasın diye yazı içinde yer vermediği açıklamaları ve alıntıları sayfa sonunda genellikle sayfanın en altına düşülen küçük notlardır.[3]

Üstte ikinci bir alıntı yaptım ve bu alıntının kaynağını [3] olarak tanımladım.

Şimdi okuduğunuz paragrafta, daha önce Markdown "İki Yana Yasla" [4] kodu ile ilgili hazırlamış olduğum gönderiyi kaynak belirtmek için [4] numarayı verdim. Örnekler çoğaltılabilir, şimdi kodumuza geçelim.

Dipnot Kodu

Dip not eklemek istediğiniz yazının sonuna [^1] yazınız. Ardından bir satır aşağı gelip, 1 nolu dipnot için kaynak vereceğiniz web adresini:
[^1]: https://www.örnekadres.com şeklinde yazınız. Artık verdiğiniz dipnot sayfanın sonuna otomatik olarak eklenecektir. İsterseniz 1 yerine kendi tercih ettiğiniz bir yazı veya rakam da yazabilirsiniz.

Örnek:

google[^tıklayın]

[^tıklayın]: https://www.google.com.tr

olarak yazsanız bile;

google[5]

olarak görünecek ve otomatik sırasında sayfa sonunda dipnotta görünecektir.

Bu yazıyı hazırlarken dipnotları sırasıyla yazmadım ama sayfa sonunda hepsi sırasına göre dizili. Diyelim ki sonradan dipnot eklemek istediniz bütün sıra numaralarını değiştirmenize gerek yok, sadece farklı bir yazı veya rakam olarak tanımlayın. Tüm sayfadaki numaralar ve dipnottaki numaralar sırasına göre görünecektir. Karışık yazdığımı göstermek adına ekran görüntüsü paylaşıyorum.
image.png

Yazılarımızı daha profesyonel ve daha kaliteli göstermek adına bu kodu sizlerle paylaştım. Umarım faydalı olur.

Kaynaklar:


  1. Resim kaynağı

  2. https://www.lugatsozluk.org/dipnot-ne-demektir/

  3. https://www.turkcebilgi.com/dipnot-nedir sitesinden alıntı yapılmıştır.

  4. https://steemit.com/tr/@cashthekush/inceleme-iki-yana-yasla-markdown-style-or-busy

  5. Örnek için verilmiştir. https://www.google.com.tr

Sort:  

Teşekkürler, bunun gibi küçük detaylar fark yaratıyor.

This post has received a 0.21 % upvote from @drotto thanks to: @banjo.

Feronio - 6 Oy Listesine postunuz eklenmiştir. Liste için daha fazla bilgiye link üzerinden ulaşabilirsiniz.

Ayrıca birçok konuda toplulukta bizlere yardımcı olan @emrebeyler'e bu link'den Witness oyu verebilirsiniz. Bu tamamen ücretsiz, güvenilir ve topluluk adına yararlı bir destek olacaktır.

Teşekkürler, gerçekten bu platform için ve bizim için değerli biri olan @emrebeyler için oyumu ilk öğrendiğim dakika hiç şüphe duymadan kullandım. Kendisine yeni görevinde başarılar diliyorum.

👍 👍 👍 👍 👍

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64223.84
ETH 3158.34
USDT 1.00
SBD 4.29