Oyunlar Seviyorum / Metal Gear Solid 5:Phantom Pain

in #tr6 years ago

Selamlar sevgili dostlar.En son postumda Forza Horizon 3'ten bahsetmiştim.Öve öve bitirememiştim hani hatırlarsınız.Hatırlamadıysanız buraya tıklayarak hatırlayabilirsiniz. ;)

Üst üste 2 tane yarış oyunu teması paylaşmışım,artık farklı bir şey paylaşmanın zamanı geldi diyerekten bu yazımı sizlere sunuyorum.Bu yazımda Metal Gear Solid 5:Phantom Pain oyunundan bahsedeceğim sevgili arkadaşlar...

mgs v ile ilgili görsel sonucu

Source

Açıkcası MGS serisinin bu oyunu hariç diğerlerini hiç oynamadım.MGSV duyurulduğunda bayağı ilgimi çekmişti ve çıkmasını beklediğim oyunlar listesine eklemiştim kendisi.Oyun elime geçince hala daha merak ederek giriştim ve bu kadar merakımı boşa çıkarmadığı için çok mutlu olmuştum.Oyunun hikaye kısmına değinmeyeceğim oynayacak olanlar veyahut hali hazırda oynayanlara sürprizleri açık etmeyelim.Oyunumuz gizlilik üzerine kurulu,açık dünyaya sahip bir oyun.Karakterimiz Snake bir üstad,bir savaşçı,bir taktik uzmanı.Oyunda bunları zaten yer yer görüp yaşıyorsunuz.Gizlilik konusunu bayağı bayağı aşmış,bazen çıldırtacak derecede zorlayan anlarda yaşamıştım.Yapay zeka gerçekten güzel çalışıyor.Görev için gittiğiniz üsse paldır küldür girebilirsiniz,girebilirsiniz ama çıkabilirmisiniz işte orası muamma.Eğer bodoslama dalma gibi bir düşünceniz varsa,ufak bir kontrol noktasında şansınızı deneyin çünkü yapay zeka gerçekten çok zorluyor.Mesela bodoslama daldık mekana,siper alıyorsunuz,gördüğünüz elemana sıkıyorsunuz ama unuttuğunuz bir şey var dinkkkk,arkanızda elinde bombayla koşan bir eleman hahahaha.Bu yüzden gizlilik çok çok önemli.Çok büyük mekanlar mevcut,bu mekanlara gizli bir şekilde girmezseniz,alarm çaldıktan sonra gelebilecek düşman sayısının haddi hesabı yok.Geldikçe geliyor destek kuvvetler.Gizlilik önemli diyorum ancak burda da bir sıkıntı var.Yapay zeka burda da bizi güzel zorluyor.Planımızı bayağı güzel yapmamız lazım.Elemanın birini bayılttınız diyelim.O elemanı çektiniz koydunuz bi kenara,sessiz sessiz devam ediyorsunuz derken bir ses duyuyorsunuz.Bölge amiri o bayılttığınız elemandan rapor istiyor.E adam bayıldı veremiyor rapor.Çat o bölgeye hemen bi ekip geliyor kolaçan etmeye,al başına bir bela daha :D.Dediğim gibi güzel stratejiler kullanmak gerekiyor bu oyunda.Tabi bu kadar anlattım,şunu da söylemem lazım bunlar tatlı sinir bozucu şeyler,oynadıkça alışıyorsunuz,alışınca da işler yavaş yavaş kolaylaşıyor.

Ä°lgili resim

Source

Oyun açık dünya demiştim.Görev yerine istediğiniz yoldan gidebiliyorsunuz,herhangi bir kısıtlama yok,serbestiz.2 adet harita var;Afganistan ve Afrika.Bu haritalar da hiç bir yerleşim yeri yok.Bu biraz can sıkıcı,her yer askeri üs.Ve mekanlar birbirini tekrar ediyor gibi geliyor.Oyunda yanımıza alabildiğimiz buddyler mevcut.Bunlar at,köpek,robot,kadın.At,herhangi bir çatışma yardımı yapmıyor bize.Engebeli patikalarda,hızlı çekilde hedefe varma konusunda yardımcı oluyor.Oyunun başlarında herhangi bir aracımız olmadığından çokca kullanıyoruz kendisini.Köpek,gizlilik konusunda bize adeta bir ilaç oluyor.Düşmanları kokularından saptayıp haritada yerlerini belirliyor ve bu durum bizleri o kadar rahatlatıyor ki anlatamam.Köpeğin düşmanı kışkırtıp üstüne çekme ve saldırma gibi özellikleri de mevcut,yer yer bu özellikleri de işimize yarıyor.Robotu pek kullanmadım,geliştirleri var.Makinalı tüfek eklentisiyle bazen ölümüne saldırma hissi geliyor fakat ben pek kullanışlı bulmadığımdan kullanmadım.Kadın demiştim.İsmi Quiet.Çok tehlikeli bir ablamız.Biraz başına buyruk hareket ediyor.Sessiz ilerlemek istiyorsanız başlangıçta pek doğru bir tercih değil.Silahını geliştirdikten sonra biraz daha işimize yarar hale gelebiliyor.

mgs v quiet ile ilgili görsel sonucu

Source

Hikaye kısmı adına şöyle bir şey söylemem gerekiyor.Hikaye tam olarak akmıyor.Görev listesi mevcut,bu doğrultuda ilerliyoruz.Ama hikaye adına gelen ara sahneler olsun,konusmalar olsun çok aralıklı olarak karşımıza çıkıyor burada bir kopukluk mevcut.Birde ana üssümüz var.Neden var bende bilmiyorum.Geliştirmeler falan yapıyoruz,kocaman oluyor ama oyuna herhangi bir etkisi yok.Bazen ordan tekrar görev çıkmak çok yorucu geliyordu bana hatta.Zaten iDroid diye bir cihazımız var tüm geliştirmeleri falan oradan yapıyoruz.Ne gerek vardı okadar ihtişama :P.

Çok yazmışım yahu.Sonuç olarak oynayabileceğiniz en iyi gizlilik oyunlarından birisi.Hikaye anlamından bakarsak,kopukluklar mevcut onun sebebi de söylediğim gibi çok fazla yan görev ve ana görev adında görevler mevcut.

Grafik : 9

Hikaye :7

Oynanış : 9.5


Posted from my blog with SteemPress : http://cfallenblog.com/oyunlar-seviyorum-metal-gear-solid-5phantom-pain/

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64029.44
ETH 3157.04
USDT 1.00
SBD 4.02