Anadolu Efsaneleri

in #steempress5 years ago (edited)

Bu yörede çok da zengin bir ağa varmış, bu ağanın da şımarık bir oğlu varmış. Kızın güzelliğini duyan ağaoğlu "Benim babam ağa, beni istemese de ben zorla alırım" demiş. Ağaoğlu adamlarını alıp Kızıl Ziyaret Tepesine gitmiş.

Kız ve genç çoban, ağaoğlunun planından habersizce, her zamaki gibi kuracakları yuva ile ilgili konuşuyorlarmış. Ağaoğluyla adamları kızla çobanın olduğu yere gelmişler. Ağaoğlu kıza "ben seni istiyorsam, bana varmak zorundasın, yoksa seni zorla alırım" demiş.

Ağaoğlu ile adamlarının ne yapacaklarını anlayınca, çobanla genç kız kaçmaya başlamışlar. Dik bir uçurum kenarına gelmişler. Kız çaresizce Allah'a dua etmeye başlamış. "Allah'ım bu adama yar olacağıma, yer yarılsa da biz de içine girsek" demiş.

Kızın duası kabul olmuş ve dua biter bitmez yer yarılmış ve genç çift yerin içine girmişler. Bu esnada kızın bir tutam saç teli dışarıda kalmış. O zamandan beri bu saç tellerinin olduğu yerde yemyeşil çimenler açarmış. Kızıl Ziyaret Tepesini ziyaret edenler de burada genç aşıklar için dua edermiş.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63457.41
ETH 3119.12
USDT 1.00
SBD 3.94