Dün Gece Ay'ı Ejder veya Canavar mı Yutmaya Çalıştı

in #steempress6 years ago (edited)

Evet dün gece Ay tutulması yaşadın bu olağanüstü olaya yaşanırken güzel yurdumun insanı ne yaptı ay tutulmasına karşı ne tepki verdi çok ilginç bir o kadarda komik olaylar yaşandı.

Annem eskide anlatırdı ay tutulmasını biz gülerdik eski insanlar ne kadar saf temiz insanlar derdik

Annem anlatıyordu ay tutulduğu esnada Ay’ı ejderin ya da canavarın yutmaya çalıştığına inanılırdı..
Ay’ı ejderden kurtarmak için bağırıp çağırma, davul çalma veya değişik şekillerde gürültüler çıkarılırdı.
Şamanlar'da güneş ve ay tutulmalarında gökyüzüne ok atılır Güneş veya ayı yutmaya çalışan ejderha kovalanırdı.

dün gece aldığım bir habere göre bizim buralarda bazı köylerinde ve ilçelerde tenekelerin altına vurarak davul çalarak havaya kurşun sıkarak ejderi veya canavarı korkutarak ay'ın serbest kalmasını sağlamak .
Artık kurşun sıkmak isteyenler ay tutulması bahanesiyle kurşun mu sıkıyor, yoksa eski şamanist inançlarını mı devam ettiriyorlar bilmiyorum. 😀😀😀

dün gece bu olaylara şahit olan bir arkadaşımla olan yazışma ilk baştan inanmadım nasıl olur böyle bir inanç bu asırda gır gır geçiyor sandım evet Annem anlatmış Annem 50-60 yıl önceyi anlatmış günümüzde halen böyle bir cehaletin olması açıkçası bana çok komik bi o kadarda acı geldi. yıl 2018 ay tutulmasına ejder veya canavarın ayî tutsak aldığına inanan insanların olduğuna duyunca ve gürültü çıkarak ejderi veya canavarı korkutarak Ay'ı serbest bırakılacağına inana insanların olduğun görünce bu da bana acı verir


Dün gece gökyüzü harikaydı Ayın tutulması ile tarihi manzaralarda fotoğrafçılar tüm hünerlerin ortaya koyarak olağanüstü resimler çektiler Şanılıurfa dan çekilen balıklı göl platosunda harikan bir kare


Dün gece yatağımı açık havada yaparak ay tutulmasını izledim bir kaç kare çektim akılı telefonda çektiğim için çok kaliteli çıkmadım kendi kendime söz verdim 100 yıl yaşarsam bir daha ki ay tutulmasına kendime teleskop alacağımın sözünü verdim :)))


Şairlerde ay tutulmasına kayıtsız kalmadı tabi

Senin de baktığını düşünerek bakıyorum ay tutulmasına.
Biz de tutulmuştukya hani..
Böyle kararmıştıya bir yanımız.
Darmadağın bir hüzündü senden sonrası.
Şimdi sensizliğe üşüyen titrek mum alevlerinde yanıyor düşlerim.
Hiç bir çerçeveye sığdıramıyorum hüzzam makamı gözlerini.
Saçlarındaki yorgun sonbaharda soluklanıyor ellerim
Ve her hazan batımında tek tek sana yaprak döküyorum...

Ali Başak

Velhasıl dün gece oldukça keyfili bir o kadar da komik di


Posted from my blog with SteemPress : https://neclatenekeci.000webhostapp.com/2018/07/dun-gece-ayi-ejder-veya-canavar-mi-yutmaya-calisti

Sort:  

Kürtlerde mitolojik bir hikayeye dayanıyor bu

Bilim adamlar bir dahiki ay tutulmasının tarihini veriken halen bir zihniyetin Ay'ın canavarın tutsak ettiğine inanıyor olmasın

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63945.57
ETH 3135.76
USDT 1.00
SBD 4.00