Kuzuların Sessizliği

in #steempress6 years ago (edited)

Herkese Merhabalar,

Filmler hakkındaki son paylaşımımı 10 gün önce yapmışım. 10 gün aradan sonra çok sevdiğim bir film olan Kuzuların Sessizliği filmiyle geri dönüş yapmak istiyorum. Aslında bu tek bir film değil, bir film serisi. Farklı isimlerle çıkış yapan bu film serisinin imdb'de sadece tek bir bölümü bulunuyor. O film de Kuzuların Sessizliği.

Kaynak

Filmin hikayesine tam olarak hakim olmak için tüm seriyi izlemekte fayda var. Serinin şu an kaç filmden oluştuğunu hatırlamıyorum ve bu bilgi için internete bakmak da istemiyorum. Hatırladığım kadarıyla üç film izlemiştim bu seride. İlerleme ve sıralama açısından hangi filmin önce geldiğini ve hangi filmde ne geçtiğini hatırlamıyorum. Yani konu ne kadar Kuzuların Sessizliği olsa da ben bu başlık altından bütün bir seriyi ele alacağım.


Kaynak

Filmin üstüne kurulu olduğu karakter Hannibal Lecter. Karaktere can veren oyuncu ise Anthony Hopkins. Anthony Hopkins çok beğendiğim ve yeteneğinden şüphe etmediğim oyunculardan biri. Rolün hakkını da fazlasıyla vermiş. Sanırım serinin bu filmiyle Oscar Ödülü almıştı. Üstelik bu ödülü film boyunca sadece 16 dakika görünerek almıştı sanırım. Umarım bu bilgi yanlış değildir. Uzun zaman önce okumuştum. Filmde cidden çok az göründüğünü, o kısa süreye rağmen etkileyici bir performans sergilediğini çok iyi hatırlıyorum. O yüzden 16 dakika bilgisi konusunda yanıldığımı zannetmiyorum.

Filmin türüne gelecek olursak gerilim,polisiye ve gizem desem yanlış olmaz. Film, bir psikolog olan Hannibal Lecter'in, cinayetleri çözmek için FBI'a yardım etmesini konu alıyor. Bunu Kuzuların Sessizliği filmi için söylemiyorum. Serinin başında olaylar bu şekilde başlıyor, Kuzuların Sessizliğinde ise yine bu şekilde devam ediyor.


Kaynak

Film bir Thomar Harris yapıtı aynı isimli romandan uyarlama. Kitabı mutlaka okumanızı tavsiye ederim. Çünkü Thomas Harris gerçekten harika karakterler yaratmış. Bunların başında tabi ki Hannibal Lecter karakteri var. Bu karakterin işlenişi kitapta çok daha detaylı. Kitap, sizi olaylara daha çok dahil ediyor, karakter yapısını daha iyi kavramanızı sağlıyor. Filmin konusundan çok ilgimi çeken etken karakterler oldu. Çünkü karakterler o kadar iyi tasarlanmış ki, düşünce yapılarını anlamak ve onlarla empati kurmak istiyorsunuz. Bir yamyam olan Hannibal karakteri o kadar güzel işlenmiş ki, kendini size sevdiriyor. Aslında bu karakterin filmdeki ve kitaptaki önemli özelliklerinden biri bu. İnsanları çok iyi manipüle edebiliyor. Siz buna öyle hayranlık duyuyorsunuz ki bir bakıyorsunuz sizi bile manipüle etmiş.

Uzun lafın kısası film her açıdan kaliteli ve güzel bir film. Serinin diğer filmlerinin imdb puanları düşük fakat ben izlerken bütün filmlerden keyif aldım. Zaten bir serinin tek filmini izleyip diğerlerine sırt çevirmek hikayeyi kafanızda yarım bırakır. İzlemeyen varsa kesinlikle seriyi izlemesini tavsiye ediyorum.

Sort:  

Reis dizisi de çok iyi, tavsiye ederim

onunla ilgili de sen yazarsın artık

Hello @drakings, thank you for sharing this creative work! We just stopped by to say that you've been upvoted by the @creativecrypto magazine. The Creative Crypto is all about art on the blockchain and learning from creatives like you. Looking forward to crossing paths again soon. Steem on!

Congratulations @drakings! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:
SteemitBoard World Cup Contest - Play-off for third result


Participate in the SteemitBoard World Cup Contest!
Collect World Cup badges and win free SBD
Support the Gold Sponsors of the contest: @good-karma and @lukestokes


Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.032
BTC 59249.61
ETH 2526.11
USDT 1.00
SBD 2.46