RAMTASNAKK - Hva gjør Fredrikstad til en god by å leve i._______Søndag 28.08.2016

in #ramtasnakk8 years ago

DET KOMMER NY SIDE HVER DAG. Den finns kun under "tag" ramtasnakk, så det er bare inviterte som vet at den eksisterer. Vil du invitere noen, så selvfølgelig. Gjør det personlig, ikke reklamer på andre Steemit sider.

[]

Hva gjør Fredrikstad til en god by å leve i.

Alle som skriver mer enn fire linjer får en Steem rett i lommeboka (har vært på børsen og handlet, nok til alle). Du kan skrive om noe som allerede gjør Fredrikstad til en god by å leve i, noe du ønsker deg eller noe som forsvant som gjorde Fredrikstad til en god by å leve i.
[

]

Sort:  

Bra Artikkel @ramta. Det jeg mener med att Fredrikstad er en god by og leve i er samholdet.. Det ser mann bla på stadion og i Stjernehallen.Samholdet mellom oss supportere:) Hva jeg savner med byen og mye mer kommer nye kommentarer :)

Takker og bukker @baro. En liten ting jeg vil fremheve som gjør Fredrikstad til en god by å leve i er badstuen i kongstenhallen. Spesielt hvis man går dit tidlig og sitter å hører på gamlingene. De tøyser med hverandre og tar vare på hverandre. Det er en fryd for øre, kropp og sjel, bare sitte der og lytte. Når man er ferdig er det som både kropp og sinn har blitt rent. Har ikke tall på alle gangene jeg har gått derfra ren og munter til sinns.
To ting jeg savner er utekontakten og gågata. Utekontakten gjorde veldig mye bra for byen og ungdommene, men det var jo meningen at de skulle være litt anonyme for ungdommens skyld. Har hørt mange ungdommer si hadde det ikke vært for............ De ble dessverre lagt ned.
Gågata den gangen den sydet av liv var et skue. Spesielt lørdag formiddag. Alle skulle dit å treffe folk, så det ble jo fullt. Det var tivoli men man trengte ikke karusellene så de var ikke der, bare like mye folk hver lørdag.

Helt enig med deg @ramta :) Det jeg savner mest som slo meg først er Fredrikstad Messa. Husker godt den fra barndommen. Skulle gjerne hatt tilbake den... Var jo en del bra artister der å. Men når det gjelder musikk, så har jo Glommafestivalen ,Månefestivalen Og Gressvik Summerparty dukket opp, men selve messa savner jeg :) baro

[] Hello @baro
Mist fire linjer, da blir det en STEEM ekstra rett i lommeboka. Dermed er du også på den uoffisielle listen over dem som har tjent mest på å poste og skrive i Fredrikstad.
Gratulerer

Hello there Viking !! do you have an account of the steemit chat ?? https://steemit.chat/ would like very much to ask you some questions but not here !! let me know !! hope your holiday was great !! ; - )

@ramta.. det er mye bra med Fredrikstad by.. Men av ting jeg virkelig savner.. og som jeg i min tid satte opp en støttekonsert med navnet ONE LOVE for å beholde var nettopp Utekontakten. Jeg savner Bjørnen, musikken, alle historiene, latteren og at man alltid møtte kjente. Jeg syns det er trist å se at vi vel egentlig ikke lenger kan kalle oss Plankebyen.. for de fleste nybygg bærer preg av alt annet enn det nå. Men er stolt av byen, patriotismen, dialekta, at byen kan by på mange kulturelle tilbud og vakre Gamlebyen. Å jangle på vollane er jo hæli :) Månefestivalen som er en stor suksess og som trekker mange til byen vår :) Savner mer torghandel og de "gamle" konene som alltid hadde tid til en prat og en morsom historie @huldra

Å for ikke å glemme platesjappene..hvor en alltid traff kjente :) Kunne bla i vinyl i timesvis, og litt tid til flørt var det vel også den gang :) @huldra

Jeg er jo innflytter, men liker byen veldig godt :)
Jeg synes det er veldig fint her på sommeren, bryggelivet, badeplassene, naturen!
Jeg synes det er ganske godt utvalg av ting å gjøre her også! mye fine og gode resturanter, utesteder og kafeer, tilbud til ungdommer osv.
Synes kanskje ikke det alltid er like lett å bli kjent med folk fra fredrikstad, siden mange holder seg til 'sine' og er liksom ikke åpne for noe nytt bekjentskap.. Jeg vil ikke dra alle under en kam og si at dette gjelder alle, men ganske mange.. Også er det kanskje litt mye drittslenging til tider..
Men alt i alt liker jeg byen, og tror nok jeg kommer til å fortsette å bo her! :))

Fredrikstad har det meste som jeg liker.
Om sommeren har du bryggepromenaden hvor du også kan nyte et godt måltid med god drikke til utendørs og se på de mange båter som passerer i Glomma. Det er kort vei til skjærgården, badestrender og friluftsliv. Fredrikstad marka er jo helt nydelig både sommer og vinter.
Vi er jo også så heldige at vi har Gamlebyen, men tror at vi er så vant med den at vi glemmer å spasere rundt der og virkelig ser hva vi har. Turistene er vel de som virkelig for sett hva vi har.
Savner vel Flora slik den en gang var og spisestedet Bjørnen + kveldene der når vi tok en øl.



Mye fin bilder du har du, veldig moro. Husker det hendte jeg spiste på bjørnen på søndag. For en mat, ekte sølvbestikk, ekte alt som var. Ellers var det jo en flott skravlestue. En ekte skravlestue har vi ikke lenger.
Ellers har Fredrikstad mange grønne lunger. Mange av dem var opprinnelig private haver som senere har kommet hele byen til del. Flora ligger jo i den gamle lykkeberg parken, akkurat som domkirken. Viktig for en by å ha mange parker.

That's a interesting video thanks for sharing

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 65696.70
ETH 2650.55
USDT 1.00
SBD 2.88