Wnętrza zamku w Olesku. Tu narodził się Jan III Sobieski Król Polski.

in #polish6 years ago (edited)

W tym zamku 17 czerwca 1629 roku urodził się Jan III Sobieski Król Polski.
W dniu narodzin króla pod zamkiem stały oddziały tatarskie gotowe do ataku.
DSCN4607.JPGDSCN4609.JPGDSCN4612.JPG

Na zamku znajdziemy liczne obrazy, rzeźby i dzieła sztuki.
Trudno tutaj doszukać się jakiegoś układu.
Epoki są wymieszane, ciężko się tutaj połapać.
Przez chwilę miałem wrażenie, że osoby które pilnują tutaj porządku i oprowadzają po zamku nie bardzo chcą opowiedzieć o tym miejscu. Człowiek ma wrażenie, że przeszkadza.

Jak się okazuje ponad połowa obiektu jest bardzo mocno zaniedbana. Jeśli posłuchać plotek. Ukraińcy chcieli od Polaków pomocy finansowej na konserwację obiektu. Polska takiej zgody nie wyraziła twierdząc, że wielokrotnie finansowała różne fazy konserwacji. Efektu tutaj nie widać!

Jest to przepiękne miejsce, gdzie ma się wewnętrzne wrażenie, że w tym miejscu rzeczywiście narodził się wielki człowiek.
DSCN4615.JPGDSCN4616.JPGDSCN4551.JPGDSCN4572.JPGDSCN4586.JPGDSCN4591.JPG

Dla zwiedzających udostępniono kilka sal. Reszta jest zamknięta z powodu braku środków.
Jeśli chcielibyśmy zobaczyć jakieś przedmioty z czasów Jana III Sobieskiego. Ujrzymy tylko kilka i to niezwiązanych z królem.
Nawet nie ma pewności w którym z pomieszczeń doszło do narodzin.
Jedno jest pewne. Okno na zamku, które zwrócone jest w stronę równin widziało więcej niż nie jeden obiekt na tym zamku.
Tu stały oddziały tatarskie. To miejsce widziało ludzkie dramaty, heroiczną walkę i dobre czasy Rzeczpospolitej.

Pytanie czy Polska powinna inwestować w zabytki na Ukrainie?
Ja osobiście uważam, że nie! Mamy mnóstwo obiektów w kraju gdzie ich stan z dnia na dzień się pogarsza na rząd nie robi z tym nic, by to zmienić.
To już nie nasze! Nikt nam nie pomaga w ratowaniu Polskich obiektów.
DSCN4524.JPG

To miejsce podbudowało moją miłość do ojczyzny. Dziś wiem, że nasi przodkowie dokonywali w swojej historii wielkich rzeczy. Warto tutaj przyjechać i odwiedzić to miejsce, wewnętrznie się oczyścić. Oddać hołd tym, którzy budowali Królestwo Polskie.

Sort:  

Dzięki za materiał :)
Ja z kolei polecam Pałac Zamoyskich na lubelszczyźnie. Piękne wnętrza i obrazy. No i te ogrody. Po prostu cudo. A może tam byłeś?
()

Dziękuję! Byłem, byłem kilkukrotnie :) Mam 38 km do Zamościa ;) Pałac niesamowity! :) Najpiękniejszy w jakim miałem możliwość być ;)

Ooo tak! Szczególnie te sztukaterie :D
Mój też najpiękniejszy w jakim byłem.

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 62187.20
ETH 3051.46
USDT 1.00
SBD 3.79