Leniwiec na gorąco robi gazpacho

in #polish6 years ago (edited)

IMG_20180524_221933_DRO.jpg

Hej, tu @veggie-sloth. Ciepło za oknami. Gotować się nie chce. Lepiej zrobić coś na zimno. Takie leniwe i łatwe gazpacho na żytniej bułce, z dodatkiem rzodkiewki.

Jak to możliwe, że do tej pory nikt nie podrzucił tu przepisu na gazpacho? Może ta zupa jest tak prosta do przygotowania, że nie ma potrzeby? A może źle szukałem ;) Gdyby zatem ktoś nie próbował, a ma ochotę na zimną pomidorówkę to polecam.

Do tej zupy potrzebujemy zaledwie kilku składników:

  • kilka dojrzałych i słodkich pomidorów
  • 2 ząbki czosnku
  • dobrą oliwę
  • żytnią bułkę
  • dużo koperku i świeżej bazylii
  • kilka rzodkiewek
  • sól, pieprz, czerwona ostra papryka
  • nasiona dyni, słonecznika i czarnuszki

Mój przepis nie zawiera octu, bo go nie lubię. Polskie pomidory są wystarczająco kwaśne :) Nie ma potrzeby dodawać również wody. Ta ilość soczystych pomidorów wystarczyła na cztery solidne miski. Działamy!

Na początek zalewamy wrzątkiem umyte pomidory, by łatwiej było je obrać. Po obraniu i oczyszczeniu, ciepłe pomidory wkładamy do lodówki. Kroimy bułkę na małe kawałki i moczymy w sporej ilości oliwy, zmieszanej z czosnkiem, odrobiną soli i pieprzu. Zostawiamy wszystko na jakiś czas i idziemy zobaczyć, co nowego na Steemie.

IMG_20180524_201110_HDR.jpg

IMG_20180524_201315_HDR.jpg

IMG_20180524_201937_HDR.jpg

Po 30-40 minutach miksujemy wszystko w jednym garze, dodając na koniec zioła i pokrojoną rzodkiewkę. Mieszamy łychą, przyprawiamy do smaku i, jeśli potrzeba jeszcze schładzamy.

IMG_20180524_203534_DRO.jpg

IMG_20180524_203102_DRO.jpg

IMG_20180524_204618_DRO.jpg

IMG_20180524_204917_DRO.jpg

Całość posypujemy czarnuszką, prażonymi nasionami dyni i słonecznika. Gotowe! Smacznego :)

Zobacz inne moje wegetariańskie potrawy, na przykład Sznycel po wiedeńsku ;)

Peace and love @veggie-sloth

Sort:  

Uwielbiam słone chłodniki!

Twoje gazpacho jest mega.. I ta rzodkiewka.. I superfoodsy..
Elegancja Francja! 👌👍

Dziękuję :) Chociaż w pierwszej wersji przesadziłem z czosnkiem i nawet Francuz, by tego nie zjadł :) Rzodkiewka rulez!! :)

No to teraz mi ślina nie przestanie lecieć.

Mam nadzieję, że nie do pustego talerza :) Leć po pomidory rano, jest pracująca niedziela :)

I tak mi pewnie nie sprzedadzą za bardzo ulany jestem. :D (jak by ktoś brał to na serio to od razu mówię że to tylko tak satyrycznie)

No tak, osobom pod wpływem alkoholu i poniżej 18 roku życia pomidorów nie sprzedajemy. :))

Jadłeś, nie jedz. Kampania sponsorowana przez Ketchup inc.

No tak, osobom pod wpływem alkoholu i poniżej 18 roku życia pomidorów nie sprzedajemy. :))

Taki prosty przepis, a nie robiłam gazpacho lata całe! Ten tydzień zapowiada się upalny, więc idealny pomysł na obiad, dzięki! :D

U Leniwca zawsze proste przepisy. Nazwa zobowiązuje ;) Miłego krojenia rzodkiewki!

No no, ja gazpacho z bułką żytnią to nie robiłam nigdy! Coś nowego dla mnie do wypróbowania :)
A sezon na zupy na zimno dopiero się rozpoczyna, więc na pewno będzie tu szaleństwo. Ja swój ulubiony typ mam, więc jak słońce mocniej przygrzeje to chłodnik pojawi się i u mnie ;))

No! I do dzieła! A ja w taki upał zupę na goraco podaję;)

Mam ciekawy przepis na chłodnik melonowy z mięta. Jak już zrobię, to też się pochwalę. Tymczasem Twój wydaje się bardzo apetyczny! Już czuję zapach czosnku...

Taki powiew Francji z tym czosnkiem ;)) Chłodnik melonowy z miętą??? Już sama nazwa mi się podoba! Poproszę o przepis jak najszybciej, póki własną miętę mam :)

Już jest:) Mam nadzieję, że zrobisz i się podzielisz wrażeniami.

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70391.42
ETH 3572.68
USDT 1.00
SBD 4.74