Konkurs Kulinarny (5) - Chlebek nadziewany warzywami z surówka z rzodkiewki i pieczonymi szparagami

in #polish6 years ago (edited)

C15BB0F2-3A1E-4ABD-A9D4-75B9B9B70A76.jpeg

Z wielka radościa zgłaszam kolejne potrawy do konkursu kulinarnego. Jedzenie sezonowych owoców i warzyw bardzo mi odpowiada. Nie zawsze niestety się stosuję do tej zasady odżywania. Postanowiłam popracować nad tym.

Znalazłam listę wszelakich roślin jadalnych na kwiecień. Zapisałam i będę robić następne zakupy spożywcze z myśla o obecnym miesiacu.

Dzisiejszy wpis, po raz kolejny, jest zainspirowany przepisem od @xuanito. Nie jestem pewna, czy kwalifikuje się do konkursu z tego powodu. Przepis na roladki z pieczarkami mi bardzo odpowiada, więc postanowiłam się nim pobawić. Jak widać roladek nie zrobiłam, wyszło za to inne ciekawe i pyszne danie z warzyw sezonowych (minus bakłażan).

Post może nie zostać przyjęty do piatej edycji konkursu. Jestem tego świadoma. Wielka przyjemność jednak sprawiło mi dzisiejsze gotowanie, więc z chęcia prezentuję co stworzyłam.

3CB07C16-202D-49D4-9042-4329CEB593CB.jpeg

Chlebek nadziewany warzywami z surówka z rzodkiewki i pieczonymi bakłażanami jest sycacym i wartościowym daniem.

860DA6B5-EB82-485B-97C9-B6A2E8CF5799.jpeg

Ciasto drożdżowe z przepisu @xuanito się sprawdziło. Zrobiłam połowę porcji i dodałam do niego szczypiorek.

Składniki na całe danie:

Ciasto:

  • 90 g maki
  • 50 g masła
  • 2,5 g drożdży
  • 10 ml mleka
  • pół łyżeczki cukru
  • jajko
  • siekany szczypior

Nadzienie:

  • marchewka
  • pietruszka
  • cebula
  • bakłażan
  • natka pietruszki

Surówka:

  • rzodkiewki
  • dymka
  • natka pietruszki
  • sok z połowy grejfruta
  • sól, pieprz
  • oliwa

Szparagi
Oliwa
Sól
Pieprz

Zaczęłam od zrobienia ciasta mieszajac składniki razem w misce. Użyłam widelca by połaczyć składniki. Wszystkie oprócz mleka miały temperaturę pokojowa. Mleko lekko podgrzałam. Nie może mieć zbyt wysokiej temperatury bo jajo się zetnie.

EC3B912A-63C6-4857-B805-8344BBC614EF.jpeg

Szczypior był prosto z ogrodu.

209D2B54-1864-42A5-9D61-CAFCB9565741.jpeg

Włożyłam miskę z ciastem na godzinę do lodówki a w międzyczasie przygotowałam farsz i upiekłam szparagi.

FD57E5ED-4A64-4AC4-8945-2AA465D64797.jpeg

Posiekałam też warzywa na surówkę.

29FE4B50-30A1-41A8-A921-6B72AE0DE72E.jpeg

Połowę natki odłożyłam do nadzienia chlebka.

Przygotwanie farszu polegało na duszeniu startej marchewki, pietruszki i siekanej cebuli na jednej patelni, a bakłażana na drugiej.

F7D16A8D-338C-4526-98A9-2D56833620DA.jpeg

7565F541-79B3-4047-A3D7-389C816DB8C0.jpeg

Szparagi wymagały mało pracy. Umyłam je, odcięłam twarde końce, posypałam sola, pieprz i polałam oliwa. Dosmaczanie zostało wykonane na blasze do pieczenia. Temperatura piekarnika to 180 stopni. Czas pieczenia - około 10 minut.

689449C4-E095-4752-A008-969451C92594.jpeg

Po 60 minutach ciasto drożdżowe było gotowe. Warzywa również. Jeśli na patelniach znajduje się nadmiar soków z duszenia warzyw dobrze je wyeliminować.

Na rozwałkowane ciasto nałożyłam warstwę marchewkowa.

B0CF9297-F996-4F73-8EE7-510ECCA4C9C6.jpeg

Na to dołożyłam bakłażana.

6D87482A-3AFB-47DE-91B8-45A990C566CE.jpeg

Posypałam całość natka pietruszki.

AF34B176-D8AA-4593-8ADE-B434AAA1E9F7.jpeg

Złożyłam ciasto zawijajac brzegi pod spód. Przełożyłam na nasmarowana blachę.

Piekłam chlebek około 35 minut w temperaturze 180 st. C. Należy sprawdzać jak ciasto wyglada podczas pieczenia. W zależności od piekarnika, wypiek może potrzebować być przetrzymany w piecu dodatkowych kilka minut.

Surówka jest banalnie prosta. Łaczymy składniki.

6C19DB3F-9A57-41CF-A919-04C1ACABBDD4.jpeg

Życzę tworzenia smakowitych potraw!

Sort:  

Dziękujemy za przepis ......może być dobry.....)

Przyznam, że byłam pod wrażeniem smaku chleba! Marchew i pietruszka sa słodkie a duszenie ich z cebula jeszcze więcej słodyczy wydobyło z warzyw. W połaczeniu z ciastem drożdżowym to marzenie. Polecam!

Super pomysł! I ta sałatka taka świeża i wiosenna 😊

A jaka prosta;)!

No i to się dokładnie nazywa: zdrowo, sezonowo, kolorowo! Świetny przepis! :)

Dzięki serdeczne!

Fajny przepis, będę testował! :)

Dziękuję! Pozytywne komentarze bardzo mnie ciesza.

Daj znać jak wyszło:)

Będę robić pizzę z tego ciasta. Mam wrażenie, że będzie się dobrze nadawać.

To będę pisał takie częściej bo bardzo podobają mi się Twoje pomysły! :)
Jestem ciekaw jak ocenisz ciasto w takim wydaniu, bo klasyczne robi się zazwyczaj trochę inaczej. Wrzucę swój przepis i jak będziesz chciała porównać, to spróbuj i daj znać :)
Sam na bank spróbuję Twoich chlebków bo uwielbiam jedzenie, które można po prostu zjeść "lapą" 😀

Zacznijmy od tego, że pomysł na ciasto jest od @xuanito. Chcę by zebrał pochwały bo to on jest inicjatorem tej rozmowy tak na dobra sprawę:)

Wczoraj rozmyślalam o rodzajach ciasta na pizzę. W przeszłości tradycyjne nie było moim wybrańcem. Zawsze rozrastało się za bardzo.

Ten przepis świetnie się sprawdził zarówno do wyrobu chleba z warzywami, jak i bułeczek z jarmużem i feta.

Tak! Bardzo dobrze się zajadało i ten chleb i bułeczki bez użycia sztućców.

Dam znać jak mi będzie odpowiadać pizza na takim spodzie.

Dziękuję bardzo za komplement:)

Ok, przepis na ciasto nie jest Twój, ale na to żeby "wypchać" chlebek tymi pysznościami wpadłaś już Ty. I to właśnie taka forma mi się podoba. :) Na pewno sprawdzę i dam znać, jak wyszło! :)

@xuanito zrobił roladki z pieczarkami, które to chciałam wypróbować. Wyszedł mi z tego chleb;)

Będę jeszcze raz nad roladkami pracować.

Mam nadzieję, że podzielisz się sprawdzonym przepisem :)
@xuanito śledzę odkąd zobaczyłem ile drażetek musiał do ciastek pokroić :)

Ha! Też widziałam to dzieło! Aż mi się draży zachciało po przeczytaniu jego postu.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63968.82
ETH 3136.80
USDT 1.00
SBD 4.28