Gulasz z golonki ze słodkim ziemniakiem w towarzystwie rzeżuchy

in #polish6 years ago

60A89054-5A9F-4BED-9ECF-D475693C2D27.jpeg

Wspaniały nie-bardzo-wiosenny gulasz był moim pragnieniem odkad otworzyłam oczy o poranku. Świeża golonka w lodówce już czekała na moje kuchenne działania.

Ekspertka od gulaszu nie jestem. Gotowałam maksymalnie dwa razy w życiu. Nigdy nie była to wersja tradycyjna. Kiedyś mój kolega zrobił przepyszny gulasz węgierski, zapragnęłam ugotiwać, ale nie odtworzyłam niestety.

Dzisiaj zrobiłam smaczna i sycaca wersję z ziemniakami, selerem, pomidorem, papryka i batatem.

Nie planowałam prezentować tego dania, więc post jest ubogi w zdjęcia. Kolory w garze mnie jednak zachwyciły, smak powalił, także dzielę się z Wami przepisem.

Rzeżucha jest doskonałym zielonym dodatkiem do wielu dań. U mnie rośnie na okragło więc dodaję do naszych pokarmów. Zapraszam:)

Składniki:

  • golonka bez kości (u mnie pół kg)
  • cebula
  • 2 łyżki oliwy
  • 3 szklanki rosołu
  • papryka (żółta)
  • 2 pomidory
  • 2 średnie ziemniaki
  • batat
  • połowa korzenia selera
  • majeranek
  • tymianek
  • czaber
  • listek laurowy
  • pieprz
  • sól
  • rzeżucha do posypania

Golonkę pokroiłam w kostkę, usuwajac tłuszcz, i posmażyłam na oliwie.

Dodałam posiekana cebulę, podlałam rosołem i dusiłam pod przykryciem, na małym ogniu przez 45 minut.

Dokroiłam resztę warzyw, dołożyłam do mięsa z cebula. Dusiłam podsypujac suszonymi ziołami.

6C55D881-AA8F-4F2E-ABEE-286E29595C1A.jpeg

Po kolejnych 45 minutach mięso było idealnie miękkie, warzywa rozpuszczały się w ustach, sos gęsty i aromatyczny. Dosoliłam i doprawiłam pieprzem. Na talerzu przybrałam rzeżucha.

Cóż za wspaniały poczatek dnia!

15E1F0A1-73FC-4397-8D64-FB4D542C52AA.jpeg

Czekam na Wasze komentarze:) Bardzo mnie cieszy gdy widzę zainteresowanie moja kulinarna twórczościa.

Sort:  

Ten post został zgłoszony do kuratorstwa :)
post do kuratorstwa.png

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66499.54
ETH 3203.31
USDT 1.00
SBD 4.14