Pół roku na steemit - podsumowanie i plany

in #polish6 years ago

IMG_20180504_222429598_LL.jpg

koteł na zachętę

19 stycznia zarejestrowałem się dzięki reklamie @fundacja na steemit. Pół roku przygody to jest już całkiem sporo, można coś podsumować, można myśleć o jakichś dalszych planach.

Nie jestem blogerem

Zgodnie z moim pierwszym postem i złożoną tam zapowiedzią przez te pół roku napisałem niewiele postów, większość mojej aktywności to komentarze, to udział w dyskusjach. Co mnie bardzo cieszy, większość tych kilkunastu moich postów wzbudziło mniejszą lub większą dyskusje, rekord to 30 komentarzy. Może wyniki nie jest oszałamiający, ale cieszy, bo jak również na samym początku pisałem lubię właśnie najbardziej dyskusje. O dziwo, pomimo braku dużego doświadczenia w pisaniu tekstów i brakach w porządnym wykształceniu moje posty zazwyczaj dostawały naprawdę ładne upvoty zarówno jeśli chodzi o ilości (od 13 do 39 z tendencją wzrostową) jak i o wartość (max ~15$). Pisałem głównie o tym co dla mnie jest najciekawsze to jest o myśli politycznej. I tak udało mi się pokrótce opisać poglądy Górnickiego w 1. 2. i 3. częściach. Dużym, jak mi się zdaje, uznaniem cieszył się mój tekst o neoplemionach choć nie był nawet blisko wygrania tematów tygodnia. Napisałem również projekt “konstytucji” dla polskiego steemitu w ramach konkursu i dla zabawy, chociaż dziś już raczej bym się pod tymi zapisami nie podpisał to żałuję że choć trochę w tę stronę nie poszliśmy. Spisane prawo, prawo podstawowe to zawsze jest coś… ciekawego nad czym można dyskutować, spierać się i ulepszać, napędza politykę, a ona wbrew obiegowej opinii jest czymś dobrym i potrzebnym. Napisałem również 1., 2., 3. teksty o poglądach świetnego pisarza Adama Wawrzyńca Rzewuskiego. Bardzo ciekawa postać i poglądy, a do tego ojciec jeszcze ciekawszej postaci - Henryka Rzewuskiego z jednej strony autora wspaniałego dzieła pt. Pamiątki Soplicy, a z drugiej zdrajcy, który orzekł że Polska umarła a my powinniśmy być wierni carskiej Rosji. Chciałbym więcej napisać zarówno o ojcu jak i o synu.
Dużą przyjemność sprawiło mi także napisanie kilku tekstów dla tagu #pl-religia i konkursu realizowanego przez @assayer`a 1.. 2. i 3.. Próbowałem coś napisać o historii i chciałem z nieco innej strony pokazać Jana III Sobieskiego czy Konstytucję 3 maja. Było też kilka postów związanych z grą https://steemnova.intinte.org (polecam), gdzie próbowałem swych sił w tworzeniu mini opowieści (przyjemne wyzwanie). Jak na pół roku to mało, ale jak na nie-blogera i nie-pisarza to jestem zadowolony i dziękuję wszystkim wielce szanownym czytelnikom za poświęcony mi czas, mam nadzieję że miło się wam czytało moje teksty i że będzie do mnie jeszcze zaglądać :)

O steemit

To naprawdę świetna platforma. Wierze w jej sukces, chociaż widzę wiele problemów, niesprawiedliwości. Najbardziej obecnie irytują mnie dlive, dtube czy inne takie, które nagradzają ogromnymi sumami filmiki / streemy których nigdy szczerze powiedziawszy zbyt wysoko nie ceniłem, może kwestia gustu, ale przede wszystkim właśnie nagradzają filmiki, a ja byłem przekonany i chciałem wierzyć, że to jednak miejsce przede wszystkim dla treści pisanych...Niezależnie od tego i od botów i złych ludzi od pool rapeów bardzo cenię i chwalę tę platformę, również za wytworzoną tutaj, na #polisch społeczność, wszystkie te konkursu i rozmowy na czatach, spotkania w realu, bardzo to jest fajne i cenne. Najcenniejsze jest jednak to i jest to powód dla którego tu jestem, że jest to miejsce niezagrożone cenzurą, gdzie niezależni twórcy mogą pisać dobrej jakości treści, a ja mogę ich w fajny i satysfakcjonujący również mnie sposób wspierać. To jest główny powód dla którego tu wciąż jestem, żeby móc wspierać twórczość osób które cenię. Dlatego też zainwestowałem w sumie w steem power trochę ponad 900 zł i będę inwestował jeszcze na pewno więcej. Mam nadzieję, że zwróci mi się to w formie nieustannego dopływu nowych dobrych treści. Zwłaszcza że wciąż jest wiele obszarów, które mnie osobiście interesują, a o których nie za bardzo jestem w stanie tu poczytać, o geopolityce, o meta-polityce, o filozofii politycznej, mało jest politycznych lekkich felietonów, za mało (choć jest ich sporo) o historii, może o religii. Za mało jest też dyskusji, debat, porządnej wymiany ripost (one są ale mogłoby być więcej i ciekawiej ;))

Plany

No właśnie, powinienem jakieś mieć ale… Mam raczej chęci, bo w plany trudno to przekuć, gdy zdecydowaną większość czasu i sił trzeba poświęcać czemuś zupełnie innemu. Na pewno chciałbym więcej pisać, nie tylko o myśli politycznej (mimo wszystko dalej uważam jak to opisałem jakiś czas temu, że steemit jest dla treści “szybkich”, nawet jeśli robić spis treści ©@hallmann), może jakieś bardziej aktualne sprawy, ale też bardzo bym chciał pisać coś bardziej fabularnego eh tylko tu brakuje umiejętności oprócz czasu. Chciałbym również bardzo, aby steemit był miejscem debat. Poważnych debat, pojedynków na dobre polemiczne teksty. Mamy oczywiście w ramach tematygodnia i nie tylko “ripostę”, ale jest ona w mojej opinii mało doceniana, mało używana i na pewno w żaden sposób nie moderowana (a dyskusje i debaty wymagają moderacji), może nowy tag #pl-debata z opiekunem (albo może istniejący tag #reakcja ale ona ma trochę inną rolę)? Taki tag wymagałby dużo wysiłku i umiejętnego zachęcania ludzi do debaty, no i środków SP i SBD, na pewno ja nie byłbym w stanie być taką osobą, ale chętnie bym kogoś wsparł w takim dziele. A skoro o SBD była mowa to na pewno chciałbym i to już można nazwać postanowieniem, uzyskać poziom co najmniej 500SP, na pewno w tym roku, ale może uda się znacznie szybciej niż w kilka miesięcy. Zależy od wahań kursów i siły mojej wiary w platformę (ta siła się waha ;) chociaż niekoniecznie w korelacji do kursu).

Podziękowania

Ludzie najbardziej lubią gdy dziękuje się im z imienia i nazwiska (w tym przypadku z nicku), ale ja mam zawsze straszny problem z zapamiętywaniem osób i na pewno bym o kimś komu chce podziękować zapomniał. Dlatego niestety bez wymieniania chciałbym podziękować gremialnie wszystkim twórcom których śledzę i czytam z wielkim zainteresowaniem, wszystkim czytelnikom i polemistą którzy zaszczycają mnie swoim głosem i/lub komentarzem, a także wszystkim organizatorom społeczności, którzy kreują jej wzrost i są odpowiedzialni za to że jest tu tak fajnie, a będzie jeszcze lepiej.

Bóg zapłać!

Gorzka czekolada z kartelu, jednak okazała się dla mnie za gorzka, ale i tak super, szkoda że na razie mlecznej nie przetestuję :(
IMG_20180606_201326175_HDR.jpg



Sort:  

Jeszcze kilka dni i też mam swój mały półroczny jubileusz. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Życzę kolejnych sukcesów, ciekawych pomysłów oraz samych radości na Steemit. Niech Ci się wiedzie! Pozdrawiam :)

szkoda że na razie mlecznej nie przetestuję

Jest lato. Wakacje. Zawsze można wybrać się do KBK i przetestować. Łóżko jest. Można nawet zatrzymać się na kilka dni. Stosunkowo blisko w Bieszczady, Lwów. Przemyśl to ;)

Wakacje niestety nie oznaczają automatycznie urlopu ;) Bardzo dziękuję za zaproszenie, może się uda skorzystać, na pewno warto.

Powodzonka! Inwestycja napewno się zwróci!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66274.97
ETH 3175.04
USDT 1.00
SBD 4.06