Dobry domowy obiad - ziemniaki, mizeria i pierś z kurczaka

in #polish6 years ago

Witajcie.
Chciałbym dziś opisać moje pierwsze kroki w dziedzinie, zwanej potocznie gotowaniem. Od razu wspomnę, że nie jestem kucharzem, a swoje doświadczenia w kuchni mam związane maksymalnie z obieraniem ziemniaków czy zrobieniem jajecznicy.

Od tego tygodnia doszła mi jeszcze jedna fucha, jako że pracuję w domu, mam masę czasu by coś upichcić na obiadek. A że lubię kurczaka wybór był oczywisty. Padło na danie z ziemniaków, mizerii oraz piersi z kurczaka.

Co mi było potrzebne do ugotowania obiadu :
1 kg ziemniaków
3 duże ogórki
1 kg piersi kurczaka

Samo obranie ziemniaków jest dosyć proste. Więc szybko poszło.
Z ogórkami też nie było jakiś tam większych problemów. Obranie, i pokrojenie ich na tarce nie zajęło dużo czasu.
Wyzwaniem było odpowiednie przygotowanie mięsa z kurczaka. Od razu wspomnę, że nie poszedłem na łatwiznę i kupiłem piersi w mięsnym. Świeże i dorodne. 2 sztuki ważyły ponad 1kg.
Po wyjęciu ich z woreczka, okazało się, że trzeba je odpowiednio przykroić. Musiałem wyciąć wszystkie kostki, żyłki i inne rzeczy wg mnie nie zjadalne. Nasz kot tego dnia miał wyżerkę, bo sporo okrawków się zebrało.
Już po okrojeniu mięsa, okazało się że brak w domu zwykłego tłuczka. Ale z tym też sobie poradziłem. Największy problem miałem z tym, jak przygotować piersi do smażenia. Stanęło na tym, że użyłem przyprawy wcierając je w kawałki mięsa, a potem je wrzuciłem na patelnię.
Bałem się, że nie uda się mi poprawnie usmażyć tego wszystkiego. Ale cóż, jednak udało się. Obiad wyszedł mi bardzo dobrze. Sam byłem zdziwiony.
Od razu wspomnę, że wcześniej nie robiłem czegoś takiego.

A tu macie dodatkowo film przedstawiający moją walkę z ogórkami oraz z mięskiem. Zapraszam do oglądania :

Całe to gotowanie bardzo mi się spodobało, także pewnie będę częstszym gościem w tagu pl-kuchnia.
Może wkrótce także nauczę się jak korzystać z piekarnika, i innych kuchennych urządzeń.

Pozdrawiam
Piękny Apollo w kuchni

Sort:  

Witaj na #pl-kuchnia :)

Całkiem nieźle Ci poszło z tym obiadem jak na pierwszy raz :) W kolejnym kulinarnym poście proponuję dodać zdjęcie gotowej potrawy.

Zamiast tłuczka polecam też butelkę po piwie (pustą), nadaje się doskonale zarówno do tłuczenia mięsa jak i do wałkowania ciasta ;)

Tip: piersi z kurczaka nie będą się rozlatywać podczas tłuczenia jeśli zrobimy to przez folię spożywczą (może być najzwyklejszy woreczek).

Pozdrawiam z Grecji :)

"masz i zapchaj się" hahha wygrałeś 😁

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63851.10
ETH 3059.36
USDT 1.00
SBD 3.85