Kolejny szlak Jurassic Coast UNESCO Durdle Door

in #polish6 years ago (edited)

O tym, jak już jestem na kolejnym szlaku Wybrzeża Jurajskiego możesz przeczytać tutaj
Dzisiaj zapraszam Cię do wędrówki przez strome klify z Zatoki Ringstead szlakiem Coast Path do Durdle Door.

W roku 2001 na listę natury UNESCO, został wpisany szlak wybrzeża Jurajskiego, które tworzą niesamowitą scenerię skalną. Należą do nich:

Portland Bill ✓
Chesil Beach ✓
Durdle Door ✓
Lulworth Cove
Old Harry's Rocks oraz
Golden Cap

Naszą kolejną wędrówkę rozpoczęłyśmy z Ringstead według szlaku na mapie przejście ścieżką Coast Path o długości 6mil Zajęło nam około 3 godzin

Z początku trasy jakąś 1 mile przemierzałyśmy przez polne drogi wzdłuż lini brzegu szlakiem Coast Path podziwiając widoki rozciągające się na wyspę Portland i Weymouth.

Gdy już wskoczyłyśmy na klify zaczęła się prawdziwa wspinaczka w górę i w dół po falowanych ścieżkach klifu, które są bardzo strome.

Pokonanie całej trasy okazało się dość ciężką pracą dla nóg. Niestety nie dało się tego zrobić dołem na długości całej plaży.

(Tylko się rozglądam ;p)

Każde zejście z tak stromego klifu było zapowiedzią zjechania w dół. Gruz i drobne kamyki niestety nie ułatwiały zejścia. Przez całą drogę z lewej strony towarzyszyło nam ogrodzenie z drutu kolczastego. Zachowanie równowagi na tak stromym i śliskim zejściu naprawdę wymaga wyprawy.

Pierwszy klif pokonany, widok rekompensuje trud i zmaganie z zadyszką... i coraz bliżej celu, a mianowicie 3klify przed nami :)

Kolejny klif okazał się jeszcze bardziej stromym i śmiał się z nas kiedy my ledwo na niego właziłyśmy-dosłownie! Natomiast gdy ze szczytu zobaczyłyśmy co krył na dole od razu wszystko poszło w niepamięć ;)

Coraz bliżej celu i kolejne klify przed nami...

Cel osiągnięty!

DURDLE DOOR

Według Wikipedii Durdle Door liczy ponad 100 metrow wysokości i powstał w okresie jurajskim około 140 milionów lat temu. Jest terenem prywatnym należącym do angielskiej rodziny.

Durdle Door to jedno z najpopularniejszych miejsc w Anglii , a także najsłynniejsze miejsce w Dorset, i prawdopodobnie najsłynniejszy kamienny łuk w dowolnym miejscu na świecie.

W skałach nad łukiem Durdle Door znajdują się skamieniałe resztki lasu, utonięte wiele milionów lat temu przez podnoszenie się poziomu mórz, a następnie skamieniałe, gdy osady osiadły wokół nich i zostały ścięte w skały.

Łuk stojący pionowo nad morzem. Zwykle warstwy wapienia byłyby poziome.
Tylko najbardziej fundamentalna siła w geologii mogła zmienić te skały w ten sposób - tektonika płyt.

Jest to absolutnie cudowne miejsce. Widoki na wybrzeże, plażę, klify oraz łuk są wspaniałe.
Można zejść w dół na plażę, jest nieco stromo, ale jak najbardziej warte wysiłku. My zamiast w dół weszłyśmy na szczyt łuku, jest to zabronione i wejście na własną odpowiedzialność.
Jednak widoki jakie z góry można obserwować są absolutnie warte każdego poświęcenia i złamania zakazu :p

Durdle Door to malownicza okolica, piękne widoki, egzotyczna dzika plaża, absolutnie nie pasująca do angielskiego klimatu. To miejsce przyciąga tłumy, nie tylko zwolenników odpoczynku, amatorów fotografii, miłośników natury, ale również jego urokowi ulegają ekipy filmowe. W okolicy Durdle kręcono wiele filmów, m.inn. "Piraci z Karaibów", "Duch z Monte Carlo", oraz "Z dala od zgiełku".

Wraz z koleżanką przeszłyśmy kolejną ścieżkę Jurassic Coast. Pokonałyśmy cztery strome śliskie klify.
(podwójnie- z powrotem do domu)
I mimo tego, że był to ekscytujący odcinek wybrzeża ze wspaniałymi widokami, tak sama wspinaczka w górę i w dół po śliskich ścieżkach klifu dała się we znaki.

Polecam zobaczyć to miejsce. Ono naprawdę istnieje... w Anglii. :)

Do zobaczenia w kolejnej podróży

Cudowne miejsce! Zdjęcia sprawiają, że czuję jakbym tam była :) a tak przy okazji to odważne jesteście i nic dziwnego, że wyprawa dała się we znaki!

Cześć Daria😉 cieszę się, że odniosłas takie wrażenie. Ciężko było mi wyselekcjonować po dwa lub trzy zdjęcia do każdego "stopu", za dużo ich miałam... Było stromo, ślisko i na pewno powtórzę to jeszcze raz.😘

co za piękne, dzielnie dziewczyny!
ależ jestem z Was dumna!!

aa widoki!,
o widokach miałam napisać,
(byłabym zapomniała z tego wszystkiego :))
widoki tez niczego sobie :D

(jedno ze zdjęć jest Monumentalne - to, ze szczytu gdy patrzymy na perspektywę ścieżki w dole: CUDO!)

Hahaha Róża sorry że zasłoniłyśmy Ci widoki😂😂😂 lovju @rozku

Tak. Kochana, odniosłam to samo gargantuiczne
wrażenie, które towarzyszyło mi przez całą drogę stojąc na tych strzelistych klifach.

Zdjęcia naprawdę super a zakazy czasem warto łamać :P Teraz trochę odpoczynku i pora na kolejną podróż! :)

Dzięki, dzięki:) oj tam oj tam raz mi się zdarzyło😜 Tak może jutro zrobie "tika" przy Lulworth

kurcze ale zajebiste miejsce :) pozdrawiam

Tak, to miejsce właśnie takie jest 😉

Ja tylko klify pokonałem w Jastrzębiej Górze :-) Pozdrawiam! Fotki super! Strasznie wysoko :-)

A ja nigdy tam nie byłam 🙃 dzięki ogromne - pozdrawiam.

Koleżanka z pracy - była tam 2 tyg. temu, mówiła, że jest tam pięknie - co tylko można potwierdzić widząc wasze zdjęcia.

PS. Dziewczyny, nie ryzykujcie na tych klifach zbytnio - Kiedyś był wypadek - kiedy ktoś sobie robił zdjęcia - i skała się osunęła wraz z pozującą osobą.
Trzeba mieć to na uwadze.

Cześć, dzięki za komentarz;) to jest ścieżka Jurassic Coast na niej jest bardzo bezpiecznie. Oczywiście są przypadki, o których piszesz, całkiem po krawędziach klifu nie ma szans na przejście czy stanie nad urwiskiem, są bezpieczne odległości zachowane. Myślę że wszędzie trzeba zachować zdrowy rozsądek. Cały szlak ma właśnie taki urok dramatycznych klifów i niesamowitych widoków.
Jeśli zastanawiasz się czy odwiedzić to miejsce to z całą pewnością Tak! Pozdrawiam ;)

Dobrze ze nie masz vertigo!

Całe szczęście 😳

Świetne zdjęcia, piękne widoki i super wyprawa.