9 października – Światowy Dzień Poczty i Znaczka Pocztowego

in #polish6 years ago

zna.jpg

Witam

Dzisiaj kolejny dzień i kolejne święto. Światowy Dzień Poczty i Znaczka Pocztowego-dzień 9 października nie jest tu przypadkowy. Właśnie tego dnia w roku 1874 w Bernie podczas konferencji powołano jedną z najstarszych organizacji-Światowy Związek Poczty. W Polsce święto obchodzone jest od 1956 roku jako Dzień Znaczka Pocztowego. Celem święta jest oczywiście propagowanie usług pocztowych, wysyłania listów i powrotu do pisma pisanego-na przykład w formie pocztówki. Myślę, niestety że święto będzie powoli wymierało. Coraz mniej wysyłamy kartek czy pocztówek z wakacji-chociaż akuratnie moda na to ciągle wraca. Coraz ładniejsze i wymyślniejsze możemy kupić pocztówki i miło zaskoczyć rodzinę i znajomych. Co do listów to już chyba tylko z urzędu. Ja osobiście pamiętam takie czasy-mojego liceum jak raz w tygodniu wysyłałam list do kuzynki do Wałbrzycha i oczywiście raz w tygodniu otrzymywałam odpowiedzieć. I oprócz treści fajne było samo czekanie na list, że coś do mnie przyszło. Pamiętam tą kolorową i pachnącą papeterie. A w tych listach były głownie nasze sercowe rozterki, rozkładane na czynniki pierwsze. I wiecie co wcale a wcale nie przeszkadzało mi, że musiałam czekać na odpowiedź. To było takie ekstytujące. I jeszcze jedno. Mam wrażenie że słowo pisane ma jakąś szczególną moc. Jak się coś nawet samemu napisze i przeczyta to można czasem dać sobie odpowiedź. Mam jeszcze te listy, kartki i to są bardzo fajne wspomnienia. Dla moich dzieci bardzo egzotyczne, szkoda że ja sama nie mam już do kogo pisać listów. Czasem zostawiam tylko krótkie liściki dla męża czy synów. Wiem że dzisiaj komunikacja wygląda inaczej, więc nie pozostaje nic innego jak dostosować się. Pozdrawiam

Sort:  

Congratulations @pannapysia! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the total payout received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

Presentamos el Ranking de SteemitBoard

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64271.38
ETH 3157.43
USDT 1.00
SBD 4.25