Czekoladowy dżem? Oczywiście!

in #polish6 years ago (edited)

P1050404.JPG

Po niedzielnej wizycie u babci w okolicach Łącka (woj.małopolskie) dostaliśmy wręcz zostaliśmy zasypani śliwkami.:D Owoce w tym roku obrodziły tak bardzo, że aż te biedne drzewka połamały się od ciężaru owoców. :(
W każdym bądz razie ogromnie się ucieszyłam, że babcia podarowąła nam aż tyle śliwek bo już od dawna korciło mnie zrobić czekodżem ze śliwek i powiem wam, że ten ze sklepu to się chowa.! :D

P1050402.JPG

Domowa, moża też nazwać ten czekodżem nutellą, tak.! Jest ona mega czekoladowa, dosłownie rozpływa się w ustach. Jest to zdrowsza alternatywa nutelli ze sklepu i oczywiście co najważniejsze nie trzeba jej sobie odmawiać z powodu kaloryczności.! Ja wyjadam ją łyżeczką ze słoika, taka jest pyszna. :D

P1050411.JPG

Ktoś, kto kocha śliwki w czekoladzie tak jak ja to ta nutella jest dla niego. Taki zdrowy, domowy krem, jest świetny dla małych łakomczuchów. Dzieci średnio lubią powidła ze śliwek, maja one swój specyficzy smak i zapach a czekodżem wręcz przeciwnie jest łagony, pachnie czekoladą, wyglada również jak rozpuszczona czekolada (stąd nutella) same plusy.

P1050403.JPG

Za rok spróbuję jeszcze zrobić takie pyszności z truskawkami, już czuję ten smak i zapch truskawek. Kocham połączenie czekolady i owoców.! Kochani a wy jakie połączenie najbardziej lubicie?

Jest on świetny również do przełożenia wszelkiego rodzaju tortów, pierników, murzynków itp. ( niebawem przepis na ciasto własnie z czekodżemem).

DOMOWA NUTELLA.
Składniki :

  • ok. 4 kg śliwek
  • 0,5 kg cukru trzcinowego
  • ok 300g kakao ( ja użyłam decomorreno)
  • dodatkowo na koniec wrzuciłam 2 tabliczki mlecznej czekolady ;D
    Wykonanie.
    1.Śliwki umyć i wypestkować.
    2.Owoce przełożyć do dużego garnka z grubym dnem, zalać ok 2 szklankami wody. Gotować na małym ogniu od czasu do czasu mieszając, aby się nie przypaliły. Owoce zaleca się gotować prezez ok 2 dni przez 3-4 godziny.
    Ja natomiast gotowałam śliwki ok 7 godzin na małym ogniu cały czas mieszając, stopniowo dodawałam brązowy cukier, owoce super odparowały zrobiły się gęste ciemne powidełka :D .
  1. Nastepnie, gdy owoce będą miały gęstą konsystęcję dodajemy kakao, dobrze mieszamy cały czas gotując na małym ogniu.
  2. Na koniec wszytsko blendujemy i wrzucamy dodatkowo tabliczkę mlecznej czekolady.
  3. Gotową nutellę/czekodżem wlewamy do wyparzonych słoików.
  4. Pastreyzujemy ok. 10 min lub gorące odwracamy do góry dnem i czekamy do całkowitego wystygnięcia. :)
    p.s. kot oczywiście wierny towarzysz w gotowaniu, pieczeniu i jedzeniu.:D

P1050416.JPG

Coin Marketplace

STEEM 0.37
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70162.45
ETH 3540.43
USDT 1.00
SBD 4.79