Arabska Kebba w wersji wege - [konkurs kulinarny (13)]

in #polish6 years ago (edited)

kebbal.jpg

Jak już wspominałam przy baklava - fascynuje mnie kuchnia Arabska dlatego postanowiłam przygotować to danie. Mozna je robic albo z kaszy bulgur albo z ziemniaków - ze względu na konkurs wybrałam opcję z kaszą. Oczywiście przerobiłam to na wersje wegańską :) Mam nadzieję , że się wam spodoba :P

Podałam z makaronem z cukini i marchewki oraz sosem miętowym.

()

Arabska kebba

Składniki:
2kubki kaszy bulgur
2 kubki semoliny
1 łyżka soli
1 łyżka kminu
1/4 łyżki chili
3 kubki gorącej wody
3 łyżki koncentratu pomidorowego

Przygotowanie:
Kaszę, selomline, sól, kmin i chili wymieszać w misce. Następnie zalać gorącą wodą, przykryć i odstawić na 30 min. Po tym czasie dodać koncetrat, bardzo dobrze wymieszać i wyrobić ciasto.Ciasto powinno być elastyczne i powinno dać się ławo lepić z niego kebba. Gdyby okazało się za rzadkie dosypać semolinę.

*ciasto musi byc dobrze doprawione w razie potrzeby dodac więcej przypraw

Farsz

2 szklanki brązowej soczewicy
2 średnie cebule
2 ząbki czosnku
natka
Garść szpianku
sól
pieprz

Przygotowanie:

Soczewice gotujemy do miękkości z solą. Następnie przekładamy na durszlak. Kiedy woda odcieknie dodatkowo przesuszam soczewice na suchej patelni. Cebule czosnek i natke siekamy bardzo drobno ( ja uzyłam maszynki z ostrzem typu S ) i przesmażamy na łyżce oliwy. Przekladamy do miski. Garść świeżego szpinaku również siekamy na bardzo drobno i dodajemy do cebuli. Gdy soczewica ostygnie mielimy ja w maszynce do miesa lub w maszynce z ostrzem typu S. Ja nie robiłam tego na miazage - wolę jak masa jest grudkowata. Wszytsko ze sobą łączymy doprawiamy do smaku.

Lepienie kebba

Przygotowujemy miseczke z oliwą do zwilżania dłoni podczas lepienia. Nastepnie bierzemy trochę masy i lepimy kulke
kebba1.jpg

Robimy dziurke palcem :
kebba2.jpg

Obracamy kulke na palcu do okoła wydłużając ją w kształt rożka:
kebba3.jpg
kebba4.jpg

Rożek nadziewamy masą:
kebba5.jpg

Zamykamy z drugiej strony i gotowe:
kebba6.jpg

Kebba smażymy na złoty kolor lub pieczemy w piekarniku w 220C

kebbal3.jpg

Markaron z marchewki i cukini 2 porcje:

1 śreniej wielkości cukinia
2 marchewki
Z cukinii i marchewki za pomocą spiralizera lub specjalnej obieraczki do julienne robimy makaron.

Następnie w oddzielnym naczyniu przygotowujemy sos.
3 łyżeki oleju tłocznonego na zimno
2 łyżki sosu sojowego naturalnie fermentowanego Kikkoman
2 łyżki syropu z agawy
1/2 łyżeczki słodkiej mielonej papryki
1/2 łyżeczki ostrej mielonej papryki
1 łyżeczka suszonego lub świeżego czosnku
sól (jeżeli trzeba , sos sojowy jest słony )

Makaron mieszamy z sosem i zostawimy na 15min. Posypujemy czarnym sezamem. Smacznego

kebba z kartka.jpg

Sos miętowy:

3 łyzki tahini
2 ząbki czosnku
łyzka soku z cytryny
woda
6 listków mięty

Składniki zmiksować i gotowe :P

PS. Pieczona kebba jest twardsza :)

kebbal2.jpg

Sort:  

Takie trochę wege-krokiety? 😜
Super wyglądają! Podoba mi się też pomysł na "makaron", wygląda na prawdę dobrze! 👌 😉

Dziekuje bardzo :) bylo smacznie :) im ciensze scianki i wiecej farszu tym lepiej. Chcialam zdrowiej i robilam tez pieczone - da sie jednak sa o wiele twardsze. Makaron moj ulubiony :D polecam.

Bardzo atrakcyjne zdjęcia! Przepisy wspaniałe. Mam składniki w domu:) Może uda mi się zrobić niebawem.

Dziękuję :P Mam nadzieje że zasmakuje :)

No no... bardzo pomysłowe, kolorowe i ogolnie spoko! :D jeśli kto nie jadł warzywnego spaghetti to polecam! :)

bardzo miło to usłyszec dziekuje :)

I takie przepisy lubię - wszystko jest wytłumaczone krok po kroku i są zdjęcia z kolejnych etapów :)
(tylko to zdjęcie konkursowe z karteczką jakieś małe Ci wyszło)

ja oczywiście najpierw zjadłam a potem się ocknełam ze znow nie zrobiłam zdjecia z karteczką :) ale nie wiem czemu jest małe bo robiłam tak samo :P jak poprzednie :P

Z tą karteczką to tak już jest że wszyscy o niej zapominamy ;)

mmmmm. Monia szalejesz! :D

coraz lepsze zdjecia i przepisy zaskakujace!

nie jestem pewna czy jadlam baklawe, mozliwe ale nie pamietam dokladnie, ale ten twoj przepis tak mnie zachwycil ze na pewno to zrobie jak bede miala wiecej czasu!

ps w jakim ty tempie to wszystko gotujesz i wrzucasz, kiedy ty spisz i pracujesz? ;p

PS kiedy bylam w Niemczech bylam na takim arabskim festiwalu i tam bylo takie cos........ciezko to nawet opisac. to chyba byl jakis rodzaj deseru, to bylo takie bardzo delikatne i zrobione w duzej ilosci z cukru jak sie nie myle, bardzo nietypowy smak ale juz go nie paemiam bo kilka lat temu to bylo, z wygladu troche przypominalo mi robaka haha bo mialo takie wloski jakby wystajace wszedzie. mowi ci to cos? ja nie wiem moze to byl wlasnie jakis rodzaj baklawy?

szkoda ze nie pamietam bo chetnie bym sie temu przyjrzala teraz! jak kojarzysz to powiedz ;)

To mogl byc turecki deser - jeden z wielu rodzajow baklavy, ktore turcy robia. Oni sa w tym naprawde dobrzy. Jak przetlumacze jeden film o baklavie tureckiej to wrzuce i sobie zobaczysz.

Myślę że jadłaś kataifi ;)

Świetny przepis!
Przyznaję, że kebby (?) nigdy nie robiłam wiec chetnie spróbuję.
Czym moglabym zastąpic semolinę?

Mi jeszcze lepiej na zimno smakuje :) Sprobuj drobną kaszę manną :)

ooo dzięki za podpowiedź ;)

cudo!
i sos miętowy!
ale to musi być dobre :)

dziękuje :) Naprawde smaczne :)

taaak ten sos miętowy musi być cudowny!

Cuda na kiju Monia. :)

super MONIKA MONIKA

aż zgłodniałem :D

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66441.00
ETH 3217.31
USDT 1.00
SBD 4.22