You are viewing a single comment's thread from:

RE: Ja jestem JAHWE, Bóg Wasz.

in #polish6 years ago (edited)

Po prostu jestem ciekaw czy ludzie znają Stary Testament. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć że od dzieciństwa chodziłem na religię, do kościoła, jezdziłem na oazy i nikt mi w życiu nie polecił przeczytania Starego Testamentu. Przypadek? Dopiero w dorosłym życiu, sam sięgnąłem po tą księgę i ją przeczytałem. Powiem tak: na żadnej lekcji religii, na żadnej mszy nie słyszałem prawdziwego przekazu tej księgi a jedynie wygładzone i niekontrowersyjne cytaty.

Sort:  

Taki to już urok kościoła. Sama znam dwie osoby, które zupełnie się nie znają i były bardzo blisko kościoła. Jedna odeszła zanim została księdzem ze względu na to co się tam dzieje i co się w późniejszym czasie nakazuje, odkryła prawdę i uciekła. Druga osoba już była w środku jak to nazywa "tej korporacji" i też wiele ciekawych rzeczy ma do powiedzenia. Zadziwiające jest jednak to co łączy te dwie osoby, jedna i druga opowiada o tym wymijająco, nie do końca chcą wdawać się w szczegóły, a to tym bardziej może świadczyć o tym jak bardzo prawda różni się od tego co nam pokazują. Sama uczęszczam do tego miejsca, ale im więcej się słyszy i im umysł dojrzalszy tym bardziej zastanawiam się czy to nie jest dla mnie tylko takie miejsce pośredniczące, które używam po to, żeby właśnie posłuchać czytań, pobyć sobie itp. sama nie wiem jak to rozwinąć. Zachęcasz do sięgnięcia i do poczytania, sama jak już czytałam to bardziej Nowy Testament.

Obecnie tylko Nowy Testament jest głoszony. Jedynie fragmenty są przytaczane że Starego Większość katolików nawet nie wie co jest w Starym Testamencie, sam też znam tylko fragmenty i nigdy nie zglębiałem się w całość. Słuchając chociaż fragmentu, który udostępniłeś, można odnieść wrażenie, że my jako ludzie w ogóle nie podporzadkujemy się Bogu.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63510.75
ETH 3065.54
USDT 1.00
SBD 3.82