Wrocławski krasnal na dzisiaj #9: Papa Krasnal

in #polish7 years ago (edited)

Obecnie we Wrocławiu można spotkać ponad 300 rzeźb krasnali. W tym cyklu postaram się wam przedstawić większość z nich.

Papa Krasnal

Od niego wszystko się zaczęło 1 czerwca 2001. Pierwotnie miał to być po prostu pomnik upamiętniający ruch happeningowy Pomarańczowa Alternatywa. Później jednak otrzymał imię Papa Krasnal - stojącego na czele wszelkich krasnalowych zgromadzeń i jego zadaniem było rozstrzyganie sporów i decydowanie we wszystkich najważniejszych sprawach dotyczących wrocławskich krasnali.

Wystarczy popatrzeć na jego twarz, która odzwierciedla ironiczne i pełne dystansu podejście do rzeczywistości.

Taka ciekawostka: Pomnik nie został ujęty w planach i oficjalnie zgłoszony - zarejestrowano go jako “wybrzuszenie ulicy”.

wszystkie fot. własne

Lokalizacja: Świdnicka, koło przejścia podziemnego (GoogleMaps, OpenStreetMap)
Autor: Olaf Brzeski
Fundator: spółka Agora


Poprzednie krasnale:
#1: Recyklinek, #2: Kandarek, #3: Capgeminiusz Programista, #4: Zikusia, #5: Gladiatorek, #6: Leszko z Wrocławca, #7: Lombardzik, #8: Pomagajek.


Jedna osoba pod dwoma nickami.
Marek Szumny - to ja.
@lukmarcus i @marszum.

Sort:  

Marku właśnie przeczytałem artykuł, w którym dowiaduje się że jesteś współodpowiedzialny za sukces mojego postu z Analizą fundamentalną Bitcoina, słyszałem, że pracujecie nad kurowaniem polskich treści. Czy mogę się jakoś z wami skontaktować? Czy mogę wam jakoś pomóc?

Pisz dobre treści, głosuj na Polaków i komentuj ich posty. Tego nam potrzeba :)

bardzo fajne i nie wiedziałam że Wrocław ma krasnale; byłam tam raz dawno temu może z ćwierć wieku temu...

Great post and I wish steemit had a sticky or pin option because this is one of those special posts. ??

"Wybrzuszenie ulicy"? Biedny krasnal...

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 62482.14
ETH 3044.68
USDT 1.00
SBD 3.76