You are viewing a single comment's thread from:

RE: „Banalność zła” według Hannah Arendt.

in #polish7 years ago

Nie oglądałem tego filmu, ale mnie bardzo zainteresowałaś swoim postem. Gdy czytałem o teorii tej myślicielki na temat zła to przypomniał mi się pewien eksperyment: https://pl.wikipedia.org/wiki/Eksperyment_Milgrama.

Może rzeczywiście tyle zła na świecie jest z powodu bezmyślności ludzi...

Sort:  

Rzeczywiście wnioski z tego eksperymentu pokrywają się z tym, co mówiła Hannah. Według mnie jednak nie można całego zła zganiać na bezmyślność, bo przecież to, że nie wpadli na to, żeby zrezygnować z eksperymentu wcześniej,nie usprawiedliwiałoby ich gdyby na przykład zabili "ucznia". Dzięki za linka, bardzo mi miło, że moje wypociny kogoś zainteresowały :)

Są też takie jednostki, które są "źródłem zła". To oni wydają rozkazy doskonale zdając sobie sprawę z konsekwencji.

Twój post jest świetny! Jestem bardzo ciekaw jaki film polecisz za tydzień. Mimo iż oglądałem i bardzo dużo filmów i uwielbiam kino, to coś czuję, że będziesz opisywać ciekawe produkcje, o których nie słyszałem. Powyższy post jest tego przykładem :)

Jasne nie zapominajmy o tych z deficytem psychicznym. Na szczęście <albo i nieszczęście> jest ich ok.1% na świecie i według mnie ci bez deficytów, czyli 99% są nad nimi górą, co zresztą potwierdza historia.
Dziękuję bardzo mi miło to czytać, mam nadzieję, że jeszcze nie raz Cię zaskoczę hehe pozdrawiam :)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 65836.42
ETH 2694.41
USDT 1.00
SBD 2.87