You are viewing a single comment's thread from:

RE: Ostatnio przeczytane : "Obłęd '44" - Piotr Zychowicz (2013)

in #polish5 years ago

Jedna z tych książek, które dają wiele do myślenia. Nie jestem historykiem, moja niewielka wiedza nie pozwala mi udowodnić czy obalić słów Zychowicza, ale wiele rzeczy znajdujących się w tej książce mnie zszokowało.

Polecam każdemu - nie da się przejść obok niej obojętnie.

Sort:  

Wiem, że ta książka może być szokiem dla osoby, która tak średnio interesuje się historią. Czytałem Twoją recenzję tej książki na tym drugim serwisie, na literę W. Wtedy nie skomentowałem, ponieważ nie przeczytałem jeszcze tej książki.

Na pewno tego Zychowicz nie wyssał z palca i nie robi czytelników w konia. Wątpię w to, żeby manipulował faktami. W samej książce, jak dobrze pamiętasz, przytaczał cytaty ludzi, którzy żyli w tamtym czasie i jakie mieli zdanie co do kolaboracji z ZSRR i sensowności wybuchu Powstania. Nie chcę mi się wierzyć, że te wypowiedzi były wyrwane z kontekstu. Bibliografia przedstawiona pod koniec książki jest dosyć bogata, więc na pewno Zychowicz się na czymś opierał, pisząc tę książkę.

W sumie przyłączam się do Twojego zdania. Warto przeczytać tę książkę, ale nic na siłę.

Tak, Zychowicz czerpał z wielu źródeł i fikcji literackiej nie uprawiał. Niedawno przeczytałem poruszającą książkę "Zośka i Parasol" o młodych ludziach walczących w Powstaniu Warszawskim i jak sobie człowiek uświadomi, że decyzje kilku osób na wyższym szczeblu doprowadziło do takiej tragedii, to tylko się płakać chce...

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66095.77
ETH 3184.92
USDT 1.00
SBD 4.12