Komunikatory -jakich używamy?

in #polish6 years ago (edited)

Powiem o swoich wyborach i dlaczego.
Dzisiaj potrzebuję komunikatora z następującymi możliwościami:

  1. Mogę go łatwo używać na wszystkich sprzętach (PC -na różnych systemach operacyjnych, smartfon, tablet);

  2. Działa bez technicznych problemów na przesyle;

  3. Nikt nie będzie handlował moimi danymi osobowymi z tego komunikatora;

  4. Mogę używać multimediów i jest zapewnione maksimum szyfrowania na tekście, audio i wideo;

  5. Jest na tyle popularny, że większość ludzi będzie chciała go używać.

Kierując się takimi potrzebami znalazłem zestawienie komunikatorów, z wyszczególnionymi ich cechami na stronie: https://www.securemessagingapps.com/ .

Z tego zestawienia największą prywatność, zaufanie i wygodę użycia dały mi 3 komunikatory: Wire, Signal, WhatsApp.

Popularne Skype gromadzi sobie dane klientów i z oferty nie zapewnia ich prywatności wobec agencji wywiadowczych (kto wie gdzie to dalej idzie).
Prywatność komunikacji jest dla mnie ważna, ot chociażby przy uzgadnianiu operacji kryptowalutowych. Już miałem nieraz tak, że poszły komunikatorem hasełka kryptowalutowe (wprawdzie na symboliczne sumy), bo trzeba było szybko coś pomóc osobie mniej zorientowanej przy obsłudze forków. Nie tylko teksty mogą potrzebować szyfrowania. Dlatego prywatność przesyłu jest ważna.

Komunikator WhatsApp jest bardzo popularny i zaszyfrowany na tekstach, ale jak pamiętam zdarzyło tam się jekieś handlowanie adresami klientów. Dlatego używam go, ale ostrożnie.

Rozpatrując wiele innych cech wylistowanych w prztoczonym zestawieniu, ostatecznie wybrałem dwa komunikatory dla mnie znakomite: Wire i Signal.

Pierwszy jest pod jurysdykcją -szwajcarską, drugi -amerykańską, niekiedy (paranoidalnie biorąc) to może mieć znaczenie.

Signal daje mi mniej funkcjonalności niż Wire, bo nie oferuje dupleksowej wideo rozmowy. Ale zwykle gadam bez wideo, bo mi tak wygodniej wiec oba te komunikatory są dla mnie znakomite.

Zatem ustalam kolejność swoich komunikatorów:

  1. Wire;
  2. Signal;
  3. WhatsApp.

Innych praktycznie (czasem jeszcze Skype, ale przy tym marudzę) nie używam i jest mi z tym dobrze.

A tu pomocniczo dodam dwa inne zestawienia komunikatorów i ich cech (też użyteczne):

Warto czasem zrobić takie rankingi i uzgadniać je, bo dzięki temu więcej jest użytkowników, do łączenia się lepszymi komunikatorami.

Sort:  

I just upvoted You! (Reply "STOP" to stop automatic upvotes)

Congratulation

Today one year ago you joined SteemIt
Thank you, for making SteemIt great and Steem on for more years to come!

(You are being celebrated here)

Korzystam z Whatsappa - sporo znajomych z niego korzysta, dlatego korzystam głównie z niego
Mam też Signal - wykryło mi chyba 2 kontakty - chcąc nie chcąc jest dla mnie bezużyteczny
Wire - nie znam, zaraz sobie go obejrzę

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 64615.49
ETH 3112.63
USDT 1.00
SBD 3.84