BTC > BCH - podział przez pączkowanie, z sukcesem

in #polish7 years ago (edited)

Oto moje doświadczenie podczas transformacji forkowej BTC > BCH:

Po rozdzieleniu tych dwóch gałęzi (3 sierpnia), przelałem wszystkie BTC (z różnych portfeli) na jeden nowy portfel-AF (after-fork)-Electrum 2.9.2, na nowej rozdzielonej już gałęzi forka.

Generalnie poszło bez problemów, z wyjątkiem portfela Copay, gdzie miałem resztówkę zbyt małą, aby pokryła koszty przesyłu. Spróbowałem przenieść tego seed'a do Electrum, ale w pierwszym momencie -nie dało się odpalić seed'a. Jednak chwilę potem włączyłem tam opcję BIP-39 i elegancko poszło. Dalej przelew też poszedł do portfela-AF.

Z portfeli ze strony BitcoinCash najracjonalniejszy był ElectronCash.
Bałem się tego portfela ElectronCash, bo w kilku miejscach w necie znalazłem złe opinie o nim (o czym pisałem wcześniej). Więc szukałem innego rozwiązania i znalazłem w portfelu Exodus, narzędzie exodusa przelewało BCH na wskazane konto.
Ba, ale ja nie miałem takiego konta. Ale szybko znalazłem w portfelu Coinomi, tam można uruchomić konto BitcoinCash. Jest tam nawet wewnątrz portfela możliwość późniejszej konwersji na inną kryptowalutę via ShapeShift.

Przelewy BTC>BCH via Exodus do Coinomi poszły bezproblemowo (choć wysokość opłaty nieco mnie zaskoczyła na minus).

Potem pojawił się kolejny problem z następnymi przelewami, nie dało się odpalić seed'a z Electrum na portfelu Exodus. Różnych podchodów próbowałem bez dobrego skutku.

Trudno, przychodzi kiedyś taki moment, że trzeba podjąć ryzyko (maksymalnie je oswajając -oczywista). Poganiały mnie do tego pewne zewnętrzne obowiązki, ograniczające mi czas.

Postanowiłem jednak użyć portfela ElectronCash. Wykorzystałem do tego stary netbook na Linuksie. Tam użyłem starych seedów, opróżnionych już z BTC. I wszystko przeszło zadziwiająco bez problemu, od pierwszego strzału. Momentalnie wypróżniłem ElectronCash, wykonując przelewy na Coinomi. I tu poszło dobrze, po kilkunastu godzinach mam już po około 20 potwierdzeń.

Mogę więc powiedzieć, że operacja zakończyła się pełnym sukcesem.

Co dalej robić z tymi BCH? -To już oddzielna historia.

Sort:  

Wszyscy swoje BCH sprzedali w cholerę xD

Teraz sprzedawać BCH już nie warto -warto je kupować. Jeśli BCH jeszcze spadnie, to raczej niewiele (nie zakładam aby znikło), a we wrześniu i później cena BCH powinna pójść w górę, a BTC -też w górę. To są oczywiście rozważania o przyszłości, oparte głównie o intuicję. Wiele instytucji finansowych zajęło się bitcoinami, a istnienie dwóch konkurencynych bitcoinów daje wiele możliwości do spekulacji, więc raczej oba będą istniały. Zatem gdy Bitcoin pójdzie ostro w górę, to i BitcoinCash też pójdzie w górę i wtedy można myśleć o sprzedaży BCH. Oto moja strtegia.

Ale litecoin też jest bitcoinem, tylko z inną nazwą :D A jakoś nie idzie im za profesjonalnie

Pomijając pewne techniczne różnice -bez znaczenia dla użytkowników, to rzeczywiście dobry argument z tym Litecoinem. Jakoś użytkownicy nie polubili Litecoina. Dlaczego?

Może dlatego, że nie poszły za tym aplikacje dla użytkowników w wystarczającej ilości? Może nie było odpowiedniego pompowania przez dużych inwestorów? I teraz jest pytanie czy BitcoinCash wyciągnie z tego wnioski? Faktycznie rzecz jest niepewna. Jednak 'na dzień dobry' wpakowano sporo kasy w BitoinCash -może to jest jakiś argument dla dalszego rozwoju.

Możliwe, ale jednak znaczna część sieci sieci na BTC, a BCH wykorzystali do zarobku. Pytanie czy coś zostanie z BCH, bo pewnie dalej leci w dół ... (A czas realizacji przelewu - ponad 24h)

Tam są jakieś poziomy trudnośći kopania, w tym BCH. Więc jest pytanie: poniżej jakiej ceny musi spaść dla zmniejszenia poziomu trudności? Moim zdaniem, to najpewniej będzie punkt zwrotny, a potem - stopniowo w górę.

Congratulations @kungalu! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Gratulacje to faktycznie dobry dzień był ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.032
BTC 59241.40
ETH 2525.12
USDT 1.00
SBD 2.47