Codzienne rytuały, które poprawią Twoje życiesteemCreated with Sketch.

in #polish6 years ago

codzienne_rytualy.jpg

Małe czynności wykonywane codziennie mogą zmienić Twoje życie. Do mojego wniosły energię, inspirację i motywację do działania. Oto moje codzienne rytuały.

Moje codzienne rytuały

Zdrowy dzień

Moje nawyki żywieniowe zmieniłem, gdy zobaczyłem ponad 90 kg na wadze. Za wszelką cenę chciałem schudnąć. Ze swojego dnia wykluczyłem: mięso, słodycze, chipsy i pszenicę. Dodałem zasadę 8/16 (jem tylko przez 8 godzin, pozostałe 16 godzin nic nie spożywam). Udało mi się zejść do 70 kg, a teraz walczę ze swoim tłuszczem.

Woda z cytryną

Na ten trik trafiłem u Tony Robbins’a. Oczyszcza mój organizm z toksyn, dobrze wpływa na przemianę materii i dostarczam trochę witamin. Dodatkowo jest to pierwsza czynność, jaką robią zaraz po przebudzeniu, tak zaliczam pierwsze małe zwycięstwo każdego dnia!

Rozciąganie 2 minuty rano

Kilka lat temu codziennie rano miewałem bóle pleców. Do południa odczuwałem dyskomfort podczas siedzenia. Poprawiłem swoją jakość snu, zmieniłem poduszkę na ROLLEKA i codziennie rano wykonuję proste ćwiczenia rozciągające. Od dwóch lat nie mam żadnych bólów! Ile Ty poświęcasz czasu dla swojego kręgosłupa? Siedzący tryb życia niszczy nasze plecy, zadbaj o nie!

Medytacja

Pierwszy raz medytacji skosztowałem pod koniec szkoły średniej i muszę przyznać, efekty były bardzo dobre. Później przyszły studia i medytacja poszła w zapomnienie. Powróciłem do niej niedawno z pomocą aplikacji Headspace. Poświęcając 10 minut dziennie, zyskuje kontrole nad swoimi myślami i mogę zatrzymać się na chwile. Zainteresowanych odsyłam do darmowej książki Medytacja Vipassana w prostych słowach.

Five Minute Journal – dziennik

Złapanie chwili, zaplanowanie działań i podsumowanie dnia. Cały czas wpadają nowe sprawy i potrafię zboczyć z kursu, taki dziennik pozwala mi wrócić na moją drogę i przypominam sobie o tym, co już mam.

Codziennie rano zapisuje:

  • Jestem wdzięczny za (trzy rzeczy).
  • Lista TO DO (trzy najważniejsze rzeczy do zrobienia dzisiaj).
  • Afirmacje (trzy razy Jestem…).

Kończąc dzień, uzupełniam:

  • Journal (trzy zwycięstwa dnia).
  • Jak mogłem uczynić mój dzień lepszym? (trzy rzeczy).

Na taki dziennik trafiłem u Mirosława Burnejko i Michała Szafrańskiego, u siebie zaimplementowałem wersje Tim’a Ferriss’a z Narzędzia Tytanów.

Wizualizacja questów

Czytam i wizualizuję sobie moją listę celów. Dzięki temu codziennie pamiętam o tym, gdzie chce być i to daje mi motywacje do działania każdego dnia.

The Power Pose

Pozycja Wonder Women wzmacnia pewność siebie i zajmuje tylko 2 minuty dziennie. Znalezione u Tony Robbinsa.

10 Ideas

10 pomysłów na różne tematy. Przeważnie sięgam po tematy z życia, żeby uruchomić swoją kreatywność. Działa bardzo dobrze! Kilka pomysłów już wykorzystałem. Do 5-6 pomysłu jest szybko, a później trzeba uruchomić swoją wyobraźnię.

Oto kilka tematów, dla których wygenerowałem 10 pomysłów:

  • 10 pomysłów na zastosowanie blockchaina w grach.
  • 10 pomysłów na własną firmę.
  • 10 innowacji, które można wprowadzić w szkolnictwie.
  • 10 pomysłów na prostą aplikację w python/django.
  • 10 rzeczy w życiu, które chciałbym zrobić.
  • 10 pomysłów na niespodziankę dla mojej żony.
  • 10 pomysłów na wpisy na moim blogu.
  • 10 pomysłów na sprzedaż czegoś w sieci.
  • 10 pomysłów na wykorzystanie Machine Learning w dzisiejszych czasach.
  • 10 pomysłów, które chciałbym wdrożyć w swojej firmie.

Podpatrzone u Mirosława Burnejko.

Sport – 30 minut

Na razie wchodzi w grę: basen, bieganie i ćwiczenia w domu (głównie na brzuch). Sport wpływa pozytywnie na moje samopoczucie i ciało.

Journal of our trip – zdjęcie instagram

W 2017 roku dużo podróżowaliśmy i zrobiliśmy sporo fajnych zdjęć. Nie chcieliśmy, żeby przepadły więc wymyśliłem, że będę raz dziennie publikował jedno zdjęcie na instagramie. Udało mi się to robić przez 3 miesiące i uzbierałem ponad 120 fajnych ujęć (plus jeden do wytrwałości i systematyczności). Z tego materiału mamy zamiar zrobić fotoksiążkę na pamiątkę. Aktualnie nie publikuję już codziennie zdjęć, ale instagramowy profil zainspirował nas do dalszych działań i na pewno o niego zadbamy!

Czytanie – 30 minut

Wyrabiam u siebie nawyk codziennego czytania. Mam w planie przeczytać w tym roku 20 książek, więc muszę to robić systematycznie. Czytam książki papierowe oraz wersje kindle. Dodatkowo słucham książek, ale w tym rytuale liczy się tylko wzrokowe pochłanianie treści. Moja mała biblioteczka dostępna tutaj.

Nauka angielskiego

Dotychczas robiłem tylko kilka zadań w Duolingo. Przerobiłem cały dostępny materiał i rozglądam się za czymś więcej. Mam przygotowany nowy cel związany z językami, więc ten rytuał będzie bardziej rozbudowany, o tym wkrótce.

Jak zacząć?

Testuj!

Jak nie spróbujesz, to się nie dowiesz. Moje minimum to 30 dni. Jeśli będę robił coś przez 30 dni i nie będę widział pozytywnych efektów, to zostawiam dany nawyk.

Dodawaj powoli

Łatwo napakować sobie dużo dobrych nawyków i stracić motywację. Lepszy efekt otrzymamy przy powolnym dodawaniu nawyków (jeden/dwa miesięcznie). Gdy daną czynność wykonujemy codziennie przez miesiąc, to wchodzi nam w krew i robimy ją szybciej (dzięki temu zyskujemy więcej czasu na inne czynności).

Monitoruj

Mierzę moje postępy z nawykami w Loop – Habit Tracker. Dla każdego nawyku mogę zobaczyć moją skuteczność oraz jak ona wypada w rozrachunku rocznym.

Inspiruj się!

Szukaj inspiracji wszędzie! Ja ich szukam w książkach, filmach i u moich autorytetów. Tim Ferriss zebrał sporą liczbę osób i przedstawił ich nawyki w Narzędziach tytanów.

Rób więcej

Wyjdź ze swojej strefy, zacznij robić więcej! Określ gdzie chciałbyś być za 5 lat i ustal małe kroki. Nawyki pomogą Ci tam dotrzeć. Mała rzecz wykonywana codziennie potrafi zmienić nasze życie i doprowadzić nas do rzeczy wielkich.

Jesteśmy tym, co w swoim życiu powtarzamy. Doskonałość nie jest jednorazowym aktem, lecz nawykiem.
Arystoteles

Życzę Ci powodzenia w Twoich nawykach!

Sort:  

Nie wiem czy już pisałem, ale więcej zarobisz dając 50 / 50 niż 100% Steem Power

Nie wiedziałem :) Dzięki za informację!

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64961.60
ETH 3103.64
USDT 1.00
SBD 3.86