Wspieranie społeczności jako Witness

in #polish6 years ago (edited)
Cześć, po ponad miesiącu adaptacji z blockchainem steem postanowiłem spróbować swoich sił jako Witness. Jako, że jestem osobą techniczną, która ma pewne pojęcie na temat prowadzenia serwera, to postanowiłem, że wykorzystam tę wiedzę na prowadzenie swojego pełnego węzła witness. Witness to osoba, która udostępniając swoje zasoby w postaci mocnego serwera, wspiera działanie blockchainu jako jeden z węzłów utrzymujący sieć steem. Witness ma wpływ na ceny SBD, odpowiedzialny jest za tworzenie bloków w blockchainie i bycie po prostu niezawodnym w swojej roli. Aby uruchomić taki pełny węzeł witnessa, musimy posiadać serwer z mniej więcej określonymi poniżej parameterami:
  • 32 GB RAM (Obecnie zapotrzebowanie ramu to ~30 GB, więc niedługo będzie potrzebne 64 GB Ramu)
  • 4 rdzdzeniowy serwer z wysoką częstotliwością pojedynczego rdzenia (Pewnie około 3-4 Ghz)
  • Najlepiej jakby był tam dysk SSD powyżej 120 GB
  • łącze co najmniej 100 Mbitowe

Takie wymagania wywnioskowałem robiąc research w Internecie. I w miarę podobne parametry dopasowałem w swoim serwerze. Aby taki serwer mógł spokojnie spełniać swoje zadanie, musi on być odpowiednio zabezpieczony i najlepiej żeby nie był publicznie przypisany do konta Witnessa z powodu możliwych ataków DDOS.
Zostając Witnessem niewiele się zmieni z moim kontem. Tzn. będę je prowadził tak jak wcześniej. Jedyna rzecz jaka będzie dodawana do artykułów, to informacja o możliwości dodania na mnie głosu, abym miał większy wpływ na produkcję bloków i pośrednio na utrzymywanie serwera bez strat.
Jeżeli chciałbyś zagłosować na Witnessa, niekoniecznie mnie, to masz taką możliwość np. tutaj. Każdy użytkownik na blockchainie steem ma możliwość wykonania do 30 głosów (Po jednym na każdego) na wybranych przez siebie witnessów. W każdej chwili można taki głos wycofać jeżeli uzna się, że nie można na zagłosowanej osobie już polegać. Oddany głos nic nas praktycznie nie kosztuje, a możemy aktywnie wpływać na steema.

Myślę, że angażując się w społeczność steema, chciałbym spełniać się w swoim zawodzie jakim jest informatyka. Kręci mnie rozwiązywanie problemów, zagłębianie się czemu coś działa w określony sposób i jak można to poprawić. Generalnie humanistą nie jestem i raczej nie będę dobrym pisarzem, ale jeżeli chodzi o sprawy czysto techniczne, to mógłbym pewnie rozmawiać przez cały czas i nadal by tego czasu zabrakło. Dodatkowo prowadzenie takiego węzła steemowego, to pewnego rodzaju wyzwanie i coś innego, czym niewielu może się pochwalić. Także podsumowując, jeżeli chcesz mieć pewność, żeby nasza społeczność się rozwijała szybciej, to możesz na mnie zagłosować i zweryfikować moje słowa za jakiś czas. Jeżeli nie spodoba ci się moja aktywność na steemie, to w każdej chwili możesz wycofać się ze swoim głosem i zagłosować na kogoś innego.
Jeżeli chciałbyś wesprzeć mnie głosem i uważasz, że mogę coś wnieść do steem/steemit, to możesz wykonać krok przedstawiony na poniższym obrazku

witnes.PNG

i na końcu klikamy na przycisk "VOTE".
Jestem też ciekaw ile jest polskich Witnessów. Z tego co kojarzę, to chyba @gtg aka @gandalf jest jednym z nich.

Sort:  

Wspieram akcje polskich Witnessów.Ja mam oddane głosy na jamzed, grzegorz2047 i jerrybanfield .Pytanie @gandalf @gtg to Polacy?

@gtg, to konto witness, a @gandalf to jest jego drugie konto. Z tego co się orientuję, to @gtg jest z Polski.

Dzięki za odp.

@jamzed też jest witnessem.
32GB ramu w przypadku pełnego węzła to stanowczo za mało -
https://steemit.com/steem-pressure/@gtg/steem-pressure-2-toys-for-boys-and-girls

W takim bądź razie zacznę z węzłem z mniejszą ilością funkcjonalności tak, żeby działał jako consensus node, który nie potrzebuje zawrotnej ilości ramu.

No dobra, ale nie będziesz witnessem :D

Spokojnie, wszystko zostanie załatwione i dołożę wszelkich starań, żeby jednak pełnić funkcję Witnessa. Początki nigdy nie są łatwe, szczególnie przy takich zaawansowanych tematach.

Oczywiście głosy poleciały na wszystkich tutaj wymienionych, czekam na rozwój listy :D

Dzięki za wsparcie i za wspieranie też innych Witnessów. Każdy głos ma znaczenie :)

Tak przydałaby się lista polskich Witnessów (Świadków?).
Opisz czemu warto oddać głos na Ciebie, a nie kogo innego :>

Myślę, że angażując się w społeczność steema, chciałbym spełniać się w swoim zawodzie jakim jest informatyka. Kręci mnie rozwiązywanie problemów, zagłębianie się czemu coś działa w określony sposób i jak można to poprawić. Generalnie humanistą nie jestem i raczej nie będę dobrym pisarzem, ale jeżeli chodzi o sprawy czysto techniczne, to mógłbym pewnie rozmawiać przez cały czas i nadal by tego czasu zabrakło. Dodatkowo prowadzenie takiego węzła steemowego, to pewnego rodzaju wyzwanie i coś innego, czym niewielu może się pochwalić. Także podsumowując, jeżeli chcesz mieć pewność, żeby nasza społeczność się rozwijała szybciej, to możesz na mnie zagłosować i zweryfikować moje słowa za jakiś czas. Jeżeli nie spodoba ci się moja aktywność na steemie, to w każdej chwili możesz wycofać się ze swoim głosem i zagłosować na kogoś innego.
Dokleję sobie zawartość tego komentarza do głównego postu :D

32GB ramu to za mało, minimum 64GB, a najlepiej mieć 512

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66274.97
ETH 3175.04
USDT 1.00
SBD 4.06