Strefa czytacza/ Moje stosiki do przeczytania/ Co polecam?steemCreated with Sketch.

in #pl-ksiazki6 years ago

Hejka, to znowu ja. Chciałam Wam dzisiaj przedstawić książki (przeważnie fantastyczne), które moim zdaniem warte są uwagi i poświęcenia im czasu.

Poniżej zamieszczam moje TOP 5. Miłego czytania :)

Seria "Harry Potter"

Oczywiście nie mogło tu zabraknąć klasyki literatury młodzieżowej. Chociaż urzekła ona zarówno dorosłych jak i dzieciaki.
Myślę, że każdy powinien się zapoznać z tą serią, a chociaż z jedną z ksiąg z kanonu.
Seria ta przedstawia wartości ponadczasowe, czyli takie, które towarzyszyły człowiekowi zarówno teraz jak i w przeszłości, mianowicie przyjaźń, miłość, odwaga.
Odnosząc się do pierwszej z podanych wartości, chyba wszyscy wiemy, że Harry, Hermiona i Ron byli praktycznie nierozłączni. Nawet osoby, które nie przeczytały ani jednej książki z serii wiedzą, że to byli przyjaciele na dobre i na złe.


Harry Potter by Reilly Brown.jpg

Miłość, którą Dumbledore darzył Harry'ego była szczera i nieoczekująca nic w zamian. Kochał go jak własnego wnuka, którego nigdy nie miał, opiekował się nim i ratował z opresji. Mało jest takich ludzi, którzy oddadzą życie za innego człowieka z miłości do niego. Podziwiam postawę Dumbledora.

Praktycznie każdy uczeń Hogwartu wykazał się w jakiś sposób odwagą. Najbardziej w tym aspekcie podziwiam Harry'ego, który był gotów się poświęcić, aby ocalić przyjaciół od zła.
Niezwykła odwagą wykazał się Neville, który odciął głowę Nagini, niszcząc w ten sposób ostatniego horcruxa.
Jego postawa wręcz mnie zaskoczyła, ponieważ przez większość powieści był skrytym chłopcem, ciamajdą, a tu proszę, miłe zaskoczenie!
Przechodząc do następnej pozycji, chciałabym zaprosić wszystkich do przeczytania książki. Gorąco polecam!!

"Hobbit, czyli tam i z powrotem"

Również klasyka gatunku literatury fantasy. Kocham te uniwersum, jest wspaniale napisane.
Pełno magicznych stworzeń: elfy, krasnoludy, hobbity wszystkiego czego zapragnie dusza człowieka fantasy.
Jest tu tradycyjny motyw wędrówki urozmaicony przygodami. Według mnie książka pokazuje, że ktoś bardzo mały może osiągnąć coś wielkiego, tak jak Bilbo Baggins. Niby mały niepozorny hobbit, włamywacz, który zdobył pierścień Saurona.

Podobają mi się wszystkie fantastyczne stwory takie jak: smoki ( w tym przypadku Smaug), Gollum, którego strasznie mi było szkoda, mimo, że zrobił tyle złych rzeczy. Był kiedyś przecież hobbitem! Każdy kto jara się tym tak bardzo jak ja polecam przeczytać powieść.

Seria "Metro"

Te książki są tak niezwykłe, że musiały dostać tutaj miejsce. Przedstawiają one postapokaliptyczną rzeczywistość świata, a ostatni ludzie jacy ostali się przy życiu schowali się w moskiewskim metrze.
Podziemne korytarze dzielą się na frakcje, które mają różne poglądy, zasady oraz trudnią się w czymś innym, dlatego jest pomiędzy nimi odwieczny spór. Ludzie nie mogą wyjść na powierzchnię z powodu promieniowania oraz mutantów, które grasują pod wejściem do ostoi człowieka.

"Zmorojewo"

Wspomniałam o nim w swoim drugim poście, lecz należy mu się również miejsce w moim TOP 5.
Cała historia kręci się wokół Tytusa, czyli zwykłego, nieśmiałego chłopca, który lubi gry oraz ostrą muzykę.
Dostaje on niezwykle ciężkie zadanie, które musi spełnić, bo inaczej świat pochłonie chaos i mrok. Musi wykazać się odwagą, żeby stawić czoła stworom nieznanym do tej pory człowiekowi.
Czy zdoła ocalić swoją wakacyjną ukochaną? Co się stanie ze Zmorojewem, kiedy przejmą go siły zła?
O tym musicie się przekonać sami....

Seria: "Time Riders"

Młode osoby, które powinny zginąć zostają ocalone z sytuacji swojej śmierci. Czy złapiesz starszego pana za rękę, który mówi, że za sekundę umrzesz? Oni się skusili...
Maddy, Sal i Liam zostali ściągnięci z różnych przedziałów wiekowych, żeby pracować w Agencji. Jakiej Agencji?
Oni sami tego nie wiedzą. Zostały przekazane im tylko wskazówki, które mówią, że mają pilnować, aby żadna niepowołana osoba nie podróżowała w przeszłości lub przyszłości. Mają pilnować porządku czasowego, żeby historia nie uległa zmianie.
Jak myślicie co się stanie, gdy fuhrer przeżyje? Gdy armie niemieckie wygrają II wojnę światową, a fuhrerem nie będzie Hitler?
Właśnie temu muszą stawić czoła ci młodzi ludzie, na których liczy cały świat, chociaż o nich nie wie...

Mam nadzieję, ze spodobało się Wam moje TOP 5. Jeśli uważacie, którąś z książek przedstawionych dzisiaj za swoją ulubioną literaturę piszcie w komentarzu! :)

Sort:  

Książki o Harrym Potterze w Polsce pojawiły się, gdy byłam już studentką. Przeczytałam pierwszy tom (jak zwykle z pewnym poślizgiem od daty wydania) i wsiąkłam. :)
Sukces komercyjny moim zdaniem w tym przypadku był całkowicie zasłużony (bo ostatnio przeczytałam dwie książki bestsellerowe i mam wrażenie, że to zasługa wyłącznie markeingu, treść była po prostu licha), bo autorka wykreowała spójny, intrygujący, bogaty świat z postaciami, które są interesujące dla czytelników młodszych, a jednocześnie nie drażnią naiwnością i stąd popularność również wśród dorosłych.

Moje dzieci mają już przeczytane cztery tomy. Czytałam im na głos, gdy mieli jakieś 7 i 5 lat. Po czwartym tomie zrobiłam przerwę, bo uważam, że czytelnicy powinni rosnąć wraz z Harrym. Wszak w kolejnych tomach klimat staje się coraz bardziej mroczny, a wydarzenia dramatyczne.

Congratulations @matima! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You got your First payout
Award for the number of comments

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:
SteemitBoard World Cup Contest - The results, the winners and the prizes

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64275.02
ETH 3139.81
USDT 1.00
SBD 4.14