🎬Ciekawsze pozycje filmowe w których akcja dzieje się w podziemiach, jaskiniach itp. miejscach

in #pl-filmy6 years ago (edited)

Było swego czasu trochę filmów których akcja rozgrywała się w jaskiniach, tunelach czy innych podziemnych miejscach. Takie filmy mają u mnie swoje szczególne miejsce, ponieważ lokalizacje te są odpowiednie dla horroru lub thrillera. Zebrałem kilka tytułów filmów, które pamiętam jako te najlepsze i których akcja toczy się w podziemiach - jaskiniach itp. miejscach.

Pominąłem filmy bardzo stare. Kolejność jest przypadkowa.

ancient-1407678_1280.jpg

🎬 Jaskinia (2005)

The Cave

MV5BMTI4MTQ1NjQ2Ml5BMl5BanBnXkFtZTcwNTkzMTMzMQ@@._V1_.jpg

Gatunek: Horror | Akcja
Produkcja: Niemcy | USA
Premiera: 26 sierpnia 2005 (świat)

Grupa grotołazów odkrywa kościół, który jak się okazuje został zbudowany na dawnym wejściu do jaskimi. Oczywiście jak na grotołazów przystało muszą zbadać czy jaskinia nie skrywa czasem jakichś skarbów. To co skrywa okazuje się różnymi stworzeniami, mniej lub bardziej groźnymi .Wrażenie w filmie szczególnie robił widok ścian jaskiń i ich ogrom. Zniechęcać do filmu może jedynie okładka i stereotyp "złych filmów" z potworem w roli głównej, ale kilkadziesiąt lat temu oceniłem bardzo wysoko. Pomyśleć że film ma już 13 lat.

💡 Ciekawostka:

  • Reżyserem filmu jest: Bruce Hunt. Jest to jedyny film tego reżysera.

🎬 The Tunnel (2011)

Gatunek: Dramat | Horror | Dokumentalizowany
Produkcja: Australia
Premiera: 19 maja 2011 (świat)

Film został tak nakręcony, aby widz miał wrażenie że ogląda jakiś film dokumentalny. Opuszczony tunel metra i jego tajemnica. Cóż może skrywać? Otóż okaże się że niezbyt przyjemne rzeczy. Bardzo fajnie i ciekawie zrealizowany horror. Chociaż nie jest to jakieś wysokobudżetowe kino to potrafi naprawdę wystraszyć.

🎬 Pogrzebany (2010)

Buried

Gatunek: Thriller
Produkcja: Francja | Hiszpania | USA
Premiera: 26 listopada 2010 (Polska) 23 stycznia 2010 (świat)

Wiele strachu związanego z pogrzebaniem żywcem, sprawiło że prędzej czy później musiał powstać film z Hollywood którego akcja się toczy pod ziemią. Cóż może film nie był tak dobry jak go opisywano, to jednak dawał dużą dawkę emocji.

🎬 Lęk (2004)

Creep

Gatunek: Horror
Produkcja: Niemcy | Wielka Brytania
Premiera: 28 października 2005 (Polska) | 10 września 2004 (świat

Kobieta nie może wydostać się ze stacji metra. Wkrótce odkrywa że coś przerażającego czai się na jego obszarze. Metro jako dowód na to że idealnie nadaje się do tworzenia filmów w których główną rolę gra strach. Film wspominam bardzo dobrze, ze względu na świetny klimat za który odpowiedzialne było w głównej mierze obsadzenie filmu na obszarze Metra.

Cloverfield Lane 10 (2016)

10 Cloverfield Lane

Gatunek: Thriller | Sci-Fi
Produkcja: USA
Premiera: 22 kwietnia 2016 (Polska) | 8 marca 2016 (świat)

Filmu nie oglądałem niestety. Ale może się on pochwalić bardzo pozytywnymi recenzjami.
Także sam zamysł filmu, którego akcja toczy się w bunkrze kilkadziesiąt metrów pod ziemią, bardzo ciekawi. Film nawiązuje do historii "potworze" z filmu Projekt: Monster (2008) (Cloverfield)

🎬 The Descent (2005)

The Descent

MV5BMTc2NzEyMDMwN15BMl5BanBnXkFtZTcwMjEwMTg5MQ@@._V1_.jpg

Gatunek: Horror
Produkcja: Wielka Brytania
Premiera: 27 stycznia 2006 (Polska) 11 marca 2005 (świat)

Na sam koniec zostawiłem chyba najlepszy film którego sceny rozgrywane są w jaskini. Ten film chyba każdy kinoman oglądał. W mojej opinii jeden z najlepszych horrorów jakie powstały. Głównie dlatego że film pokazywał wtedy coś czego jeszcze nie było. I w takiej formie która przerażała widza - jaskinie w których panuje ciemność i niewiedza oraz "stworzenie" które w nich żyje i jak się okazuje niezbyt lubi zapraszać gości. Prawdopodobne też od tego filmu zaczął się "boom" na tego typu produkcje, ponieważ niedługo potem powstał podobny film The Cave (6 miesięcy później). Na kimś kto jeszcze nie widział The Descent nie wiem jakie by dziś film zrobił wrażenie, ponieważ jest to film sprzed trzynastu lat. Wtedy jednak jako horror dawał taką dawkę strachu i klimatu jakich jeszcze nie widziałem, dlatego jest na szczególnym miejscu w mojej liście.

💡 Ciekawostki

  • Film dostał nagrodę Saturn w 2007 za najlepszy horror
  • Reżyserem filmu jest Neil Marshall, który miał swój udział (w większym lub mniejszym stopniu) w takich produkcjach serialowych jak Gra o Tron, Westworld czy Zagubieni w Kosmosie
  • W 2009 roku ukazał się sequel The Descent - The Descent: Part 2.
    Filmu do tej pory nie obejrzałem ;)

Sort:  

Widziałem wszystkie prócz pogrzebanego i tunnel. Bardzo interesujące zestawienie zrobiłeś widzę, że lubisz horror ja kiedyś uwielbiałem horrory prawie 600 obejrzanych.

Ja jednak myślałem że widziałem już wszystko dopóki nie zobaczyłem amatorskiego horroru na w technologii VR. Według mnie to jest kierunek w jakim powinny pójść horrory i w takiej technologii powinno się je oglądać.

Widziałem tylko "The Descent", ale jakoś dużego wrażenia na mnie nie zrobił. Jednak zaznaczam, że fanem horrorów nie jestem.

Zestawienie ciekawe. Chcę zobaczyć "Pogrzebanego" oraz "Cloverfield Lane 10" z tej listy.

Duże znaczenie ma w jakim czasie ten film obejrzało. Ja oglądałem go w czasie premiery. Wtedy miałem też nieco inne gusta które z czasem się zmieniały. Oczywiście, gdybym zobaczył ten film kilka lat do przodu po premierze, cóż to moja opinia była by może nieco inna.

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.039
BTC 70310.43
ETH 3568.34
USDT 1.00
SBD 4.73