Sort:  

Proszę tagować #herbata lub #pl-herbata ;)

Miejsca, w których rośnie matcha są gorące w ciągu dnia, ale zimne w nocy, idealne do uprawy herbaty o bogatym aromacie.

Tutaj muszę się przyczepić. :P Matcha nie rośnie, matcha to herbata po zmieleniu. Krzewy herbaty, które rosną pod przykryciem to tencha.

Jeśli liście herbaty byłyby stale narażone na światło słoneczne, spowodowałoby to spadek poziomu taniny, jednego z chemicznych składników herbaty.

Chyba chodziło o teaninę - aminokwas z którego powstają katechiny, im mniej słońca tym niższa konwersja do katechin przez co herbata jest słodsza. Za słodycz w herbacie odpowiada właśnie teanina. Taniny to garbniki o właściwościach ściągających, cierpkie w smaku.

Ogrody herbaciane generalnie są ciepłe za dnia i chłodne w nocy, bardziej odpowiednie byłoby zróżnicowanie na region uprawy oraz odmiany krzewu. Jak zapewne wiesz, krzewy tencha - matcha są uprawiane tylko w określonych regionach i w zasadzie tylko pod postacią kilku wybranych odmian krzewu: uji midori, samidori, uji hikari, goko i kilka innych. Matche rzadko uprawia się poza Uji czy Yame i właśnie matcha z tych regionów uchodzi za najlepszą.

Matcha nie rośnie, ale musiałam skrócić zdanie ;) i też mogłabym się przyczepić do ostatniego zdania :P, ale nie będę tego robić ;)
I rzeczywiście pomyliłam teaninę z taninami, dzięki za zwrócenie uwagi

Zdecydowanie ..kocham! ;))

Ja musiałam się przyzwyczaić do smaku, ale teraz też bardzo lubię. No i też dobrze sobie stopniować moc, np. jak są lody o smaku matcha to zacząć od najłagodniejszego, w niektórych lodziarniach mają skalę od 1 do 10. Dziesiątka podobno wykręca twarz ;)

Pijam! Cenię smak i barwę!

Zazwyczaj mam w kuchni i dodaję do różnych dań. Zrobiłam niesamowity deser z białej czekolady, matcha i bitej śmietany. Cóż to był za wykwint! Nie miałam ochoty dzielić się z rodzina;)

To ja proponuję podzielić się przepisem na steemit ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66569.64
ETH 3235.92
USDT 1.00
SBD 4.31