You Are a Writer - Jeff Goins. Najważniejsze lekcje z książki.

in #pl-artykuly6 years ago

Na samym początku




Piszę podsumowanie książki dla osób, które są zabiegane w życiu i nie są w stanie dużo czytać. Oczywiście zawsze lepiej jest przeczytać coś samemu, iż każdy ma inne potrzeby dotyczące danego tematu. Wyciągnąłem z niej wiele lekcji. Przedstawię Ci najważniejsze z nich.






O autorze


Jeff Goins jest amerykańskim pisarzem, blogerem i prelegentem. Jest także założycielem Tribe Writers, internetowej społeczności dla pisarzy.


Najważniejsze lekcje

  • ”Zauważyłem, że gdy przestajesz szukać potwierdzenia od innych, dzieje się coś ciekawego: ludzie będą bardzo zainteresowani Twoją pracą.”

  • ”Marka jest tym, kim jesteś. Ale to coś więcej. To Twoje najprawdziwsze ja. Część, o której ludzie zapamiętają.”

  • ”Strach przed czymś jest zawsze bardziej przerażający niż sama rzecz, której się boimy. Największą porażką jest nigdy nie zaryzykować.”

  • ”Nie robiłem. Nie tworzyłem. Tylko marzyłem. To niebezpieczne terytorium, kiedy Twoja kreatywność przejmuje kontrolę nad Twoją produktywnością.”

  • ”Nie znalazłem swojego marzenia, szukając go, ale poddając się temu, co zawsze miałem nadzieję, że było prawdą: w rzeczywistości byłem pisarzem. Wszystko, co musiałem zrobić, to zacząć pisać.” Niezależnie od tego, co jest Twoim marzeniem, jedynym sposobem na osiągnięcie tego jest nieustanne działanie.

  • ”Zanim inni uwierzą w to, co jest prawdą, musisz sam w to uwierzyć.”

  • ”Wydarzyło to się to subtelnie, jak wszystkie dobrze wyćwiczone rzeczy. Nie stało się to przez myślenie lub mówienie o tym. Nie przez marnowanie czasu bezsensownymi celami lub głupimi, bezowocnymi planami. Stało to się za pomocą wyrobienia nawyków pracy i budowania dyscypliny.”

  • ”Uwierz, że już jesteś tym, kim chcesz być. A potem zacznij zachowywać się jak ta osoba.”

  • ”Objęcie Twojej tożsamości jako pisarza jest głównie grą umysłową. Chodzi o oszukiwanie siebie, by stać się tym, kim chcesz być. Jeśli robisz to wystarczająco długo, zaczynasz w to wierzyć. I wkrótce zaczniesz też zachowywać się jak ta osoba.”

  • ”Multitasking to mit. Możesz tworzyć lub reagować. Ale nie możesz zrobić obu. Wybierz mądrze.”

  • Bądź sobą i mów w sposób, który jest dla Ciebie naturalny. To kolejny krok do zaakceptowania swojej osoby.

  • ”Dobra praktyka pisarzy. Poświęcają czas na pisanie, tworzenie i edycję utworu, aż wszystko będzie w porządku. Spędzają godziny i dni tylko na rewizji.”

  • ”Profesjonalista pojawia się codziennie, gotowy do pracy.”

  • ”Poszukaj złożonych zdań i spróbuj uprościć niektóre z nich. Przeczytaj je i sprawdź, czy ich znaczenie jest wystarczająco jasne.”

  • ”Zniszcz słabe frazy, takie jak "myślę" lub "według mnie", które psują Twoją argumentację. Powiedz, co trzeba powiedzieć, albo nie mów tego w ogóle.”


Jeśli podoba Ci się taka forma przekazywania informacji, zapraszam do moich poprzednich postów. Opisałem tam wiele innych książek.
Życzę miłego dnia.

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 61986.23
ETH 3026.15
USDT 1.00
SBD 3.75