Co mnie wkurza w...? #1 - Netflix

in #pl-artykul6 years ago (edited)

Czyli usługi/przedmioty itp. z których korzystam, a działają inaczej niż bym chciał.

Szczerze mówiąc to Netflix jest rewelacyjną usługą, i już od dawna zastąpił mi standardową kablówkę. Za nie wielką opłatą otrzymuje dostęp do dużej bazy filmów, bez reklam i kiedy chce.

Więc co mnie wkurza w netflxsie?

Buforowanie, straszne buforowanie. Nie ma znaczenia czy moje połączenie to 10 czy 120 Mb/s zawsze filmy tną się mniej więcej w tych samych momentach i z tą samą częstotliwością.
Zwykle filmy oglądam z mojego ps4, a na wifi moje połączenie spada właśnie do owych 10 Mb, świadom tego byłem pewny, że to jest przyczyną ciągłego buforowania, jednak podczas seansu "Zagubionych w kosmosie" w pewnym momencie, znienawidzone już przeze mnie kółko pojawiało się co 4 sekundy. Zdesperowany podłączyłem przewód ethernetowy, zmieniłem ustawienia konsoli, dla pewności ją zresetowałem I szczęśliwy powróciłem do seansu. Jak można zgadnąć nie na długo szczęśliwy, bo nic się nie zmieniło...

Wybór jakości wideo. Serwisy takie jak youtube, cda, vk czy sibnet przyzwyczaiły mnie do opcji bez problemowej zmiany jakości filmu, kiedy chce i na jaki chce. Niestety netflix ma jakiś algorytm, czy inny automatyczny system który sam zmienia jakość w różnych momentach. Oczywiście z poziomu PC jest możliwość użycia skrótu klawiszowego "CTRL + Shift + Alt + S " który wyświetla menu z możliwością wyboru jakości. Niestety odpowiednik tego skrótu dla konsoli nie jest mi znany (skrót nie działa na ps4 po podłączeniu klawiatury). A ja jestem zdany na łaskę bliżej nie określonego skryptu.

Ultra HD. Do oglądania netflixa w 4k potrzebne jest kilka rzeczy:
Telewizor 4k
pakiet UHD w netflixsie
Przeglądarka Microsoft Edge lub Aplikacja dla Win10
i dobre połączenie sieciowe (min. 25Mb/s).

Więc, posiadam Tv z obsługą 4k, kupiłem pakiet UHD, a moje połączenie sieciowe to całe 120 Mb/s.
Więc... Teoretycznie powinienem być w stanie bez problemu oglądać filmy w jakości ultra hd, prawda? No nie do końca. Netflix ma listę marek ekranów 4k które są wspierane. No i niestety moja marka się tam nie znajduję, dlatego niezależnie od tego czy włączę Netflixa bezpośrednio na telewizorze, czy podłączę go do komputera. Żaden film nie będzie nawet wyświetlał że posiada jakość 4k.

To chyba tyle, pozdrawiam
N7Reny


[grafika na miniature]

Sort:  

Ma też inną wadę: lwia część produkcji cierpi na "powtarzalność". Tzn. mają poziom, ale masz dziwne uczucie "gdzieś to już widziałem...".

Jest kilka set jak nie kilka tysięcy filmów, nie dziw że jakieś produkcje przypominają siebie nawzajem. Spójrz na czarne lustro, obejrzałem wszystkie odcinki i tylko dwa były w moim odczuciu przewidywalne.

Czarne lustro to serial odkupiony od Chanel 4. To nieco inna opowiesc. Chodzi o wewnętrzny system nf. Od niedawna działa oficjalnie. Poczytaj, bo to może być kiedyś problematyczne dla tej sieci. Inna rzecz - nie ma sensu wiązać się z jednym elementem. Jest showmax, HBO czy tez nawet ninateka, tvp.vod, player i vod.pl. różnorodność górą!

Ciekawe, nigdy nie słyszałem o chanel 4 ale chciał bym zbić pione z człowiekiem który to wymyśla :D

Zrobili też "Utopię" - jak nie znasz objerzyj. Ryje beret ;)

Gościu, i Ty się czepiasz Netflixa? Zainwestuj w jakieś porządne rj-45 to nie będziesz miał żadnego problemu. Netflix jest świetnie napisany pod względem optymalizacji jakości do internetu a z faktu że Ci skacze połączenie to ma problem aby się dostosować.

Czepiam, nie czepiam, opisuje negatywne doświeczenia. Zresztą nie o to chodzi, wolałbym mieć kontrolę nad jakością, brak klasycznej zębatki jest jak pozbycie się jacka z produktów appla, głupie.

Mam problem z buforowaniem, bo nie pojawia się w przypadku innych darmowych/pirackich serwisów, a za Netflixa jednak płacę więc spodziewam się że wszystko będzie hulało jak należy.

Myślę że programista mógł dojść do wniosku że normalny ludzik i tak nie wie na jaką rozdzielczość sobie może pozwolić dla tego zaplikował dynamiczną jakość

Dzięki za podzielenie się własnymi doświadczeniami z Netlfixem i uwagami co do ich usług. Sam niedługo wykupię wreszcie abonament, żeby ponadrabiać wiele seriali.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64507.66
ETH 3080.07
USDT 1.00
SBD 3.85