Mokumse wijsheden

in #nederlands6 years ago

Shoppend in de winkeltjes achter de marktkramen kwam ik op De Cuyp terecht in dit heuse Simon Carmiggelt-tafereel. Hoe klein ook, dat kon ik natuurlijk niet laten liggen. En daarom hier een echte Mokumse ZKV ;-)



Source

“Kijk eens effe, twee verse worstjes. Anders nog?”

– “Nee slager, ik ga U niet rijk maken vandaag, sorry.”

“Geeft niks, jongen. Van kleine slokjes word je ook dronken.”

Sort:  

Briljant! Echt typisch iets voor op de Albert Cuyp😂.

Alleen op De Cuyp, idd. Mn favorietewinkelstraat!

BTW: kun jij me mss meer vertellen over null? Die zie ik in verschillende wallets sbd ovegemaakt krijgen, maar ik krijg er geen sjoege van. Ipv alleen aan mij te schrijven kun je er mss zelfs een post aan wijden want ik krijg bij search alleen 500 internal server errors

excuus, t was een server down. Ben inmiddels wijzer ;-)

Null krijgt sbd wanneer je via "promote" sbd's overmaakt.

Ken je @randowhale trouwens? Werkt hetzelfde als @minnowbooster 😊

thx!

Fijn van @randowhale want minnow is leeg for now :-)

Ik ga er te weinig heen, terwijl het gewoon om de hoek is. Maar bij de lokale winkels in de Maasstraat kunnen ze er ook wat van ;)

Ben zelf vooral vaak in De Scheldestraat te vinden, hoewel de macarons van Tout zeker een detour waard zijn :)

Wat doe je me aan!! Ik wist niet dat ze daar goede macarons hadden... Nou moet ik dat morgen natuurlijk gaan proberen :)

Oh, als je die nog niet kende dan zijn de macarons nog wel je kleinste probleem :'D

Maar Scheldestraat is vooral eettentjes toch?

Scheldestraat is Feduzzi :)

zet op todo lijst

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 62986.12
ETH 3072.14
USDT 1.00
SBD 3.84