အမွက္ရစရာ အမွက္တရ

in #myanmar5 years ago

500732-iStock-486325400.jpg
Credit image source

အခုေခတ္ စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ စာေပေတြကိုသင္ၾကားပို႔ခ်ေပးတဲ့ ဆရာအေရအတြက္ဟာ ေက်ာင္းဆရာအေရအတြက္ထက္ ဆရာမေတြကသာ အေရအတြက္ပိုမ်ားေနတယ္လို႔ လူေတြကေျပာၾကတယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့လည္း အဲ့ဒီကိစၥက ဟိုးအရင္ က်ေနာ္တို႔ခပ္ငယ္ငယ္အရြယ္ ကတည္းက ဆရာမေတြပဲ အေရအတြက္ပိုမ်ားေနတယ္လို႔ထင္တယ္ဗ်ာေနာ္။ ဘာလို႔လည္းဆိုရင္ ေက်ာင္းသားေတြကိုစာသင္ဖို႔ ဆရာ၊ဆရာမေတြက စာသင္ခန္းထဲဝင္လာၿပီဆိုရင္ ကေလးေတြက ထိုင္ရာကေနထလို႔ သံၿပိဳင္ ႏႈတ္ဆက္ၾကတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ''မဂၤလာပါဆရာမ" ဆိုတဲ့အသံကိုသာအမ်ားဆံုးျကားျကရပာတယ္။
အဲ့ဒီလိုႏႈတ္ဆက္တာဟာ ဘယ္ေနရာေတြအထိအ႐ွိန္ေတြပါသြားၾကလည္း စိတ္စြဲသြားၾကသလည္းဆိုရင္။ က်ေနာ္တို႔တုန္းကဆိုရင္ သင္တဲ့ ဆရာမေနရာမွာ ဆရာတစ္ေယာက္ကိုခဏတာအစားထိုးၿပီး ဝင္သင္ခိုင္းလို႔႐ွိရင္ ဆရာမက ႀကိဳတင္သတိေပးပါတယ္။ဆရာကိုႏႈတ္ဆက္ရာမွာ ဆရာမနဲ႔ ဆရာ ဆိုတဲ႔ေခၚဆိုမွုကိုမမွားေစဖို႔ေပါ့။
ဒါေပမယ့္ တစ္ကယ္တမ္းၾကံဳတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔ တစ္ခန္းလံုးမွားၾကပါေတာ့တယ္။ က်ေနာ္မွက္မိေနေသးတယ္ က်ေနာ္ေလးတန္းတက္ခဲ့စဥ္ႏွစ္ကေပါ့။ က်ေနာ္တို႔သင္တဲ့ စာသင္ေက်ာင္းေလးက သစ္သားနဲ႔ေဆာက္ထားတဲ့ေက်ာင္းေလးေပါ့။
အဲ့ဒီေန႔မွာ ဆရာအသစ္က က်ေနာ္တို႔ကိုစာလာသင္ပါတယ္။ စာမသင္ခင္ႏႈတ္ဆက္တာေတာ့ အဆင္ကိုေခ်ာလို႔ပါပဲ။ မဂၤလာပါဆရာ ဆိုတာကိုမမွားၾကပါဘူး။ အဲ စာသင္ၿပီး ႏႈတ္ဆက္ၾကတဲ့အခါမွ မွားၾကေတာ့တာပါပဲ။ စာသင္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္ကလည္း ေန႔လည္မုန္႔စားဆင္းခ်ိန္ဆိုေတာ့ အတန္းခ်ိန္ျပည့္လို႔ေခါင္းေလာင္းထိုးတာနဲ႔ "ေဟးးး" ဆိုၿပီး ေအာ္ၾကပါတယ္။ ေပ်ာ္သြားၾကတာလည္းျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ဆရာကုိႏႈတ္ဆက္ၾကရာမွာ ၿပိဳင္တူရြတ္မိၾကတာက "မဂၤလာပါဆရာမ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဆရာမ"တဲ့ 😁😁😁။
ေနာက္ေတာ့မွ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္လွမ္းေျပာၾကရင္း ဆရာ့ကိုျပန္ၿပီးႏႈတ္ဆက္ၾကရပါတယ္။
က်ေနာ္ဘာလို႔ ဒီအေၾကာင္းေလးကိုေရးျဖစ္လည္းဆိုေတာ့ က်ေနာ္ေနတဲ့ေနရာက စာသင္ေက်ာင္းအနီးမွာမို႔ ဒီေန႔အျဖစ္အပ်က္ေလးက က်ေနာ္ငယ္ငယ္ကနဲ႔သြားတူေနတာမို႔ ျပံဳးမိ ရယ္မိ သတိရမိလို႔ပါပဲ။

featured_art_teachers_istock.jpg
Credit imge source

ဆရာစာသင္တာကုိ ေက်းဇူးတင္စကားေျပာတာမွာ
"မဂၤလာပါဆရာမ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဆရာမ"တဲ့😁
ၿပီးမွ ေက်ာင္းသားေတြေအာ္ေနသံၾကားလိုက္ပါတယ္။ ေဟ့ေကာင္ေတြ အဲ့ဒါဆရာမ မဟုတ္ဘူး၊ ဆရာေလကြာဆိုေတာ့မွ ေနာက္တစ္ခါႏႈတ္ဆက္ၾကရပါတယ္။ က်ေနာ္ထင္တယ္ ဆရာလည္းျပံဳးမိသြားမွာပါ။ က်ေနာ္တို႔တုန္းကလည္း အဲ့ဒီဆရာက က်ေနာ္တို႔မွားလို႔ဆိုၿပီး စိတ္ဆိုး ေအာ္ေငါက္ျခင္းမျပဳပါဘူး။ ျပံဳးရယ္ၿပီးသာ စာသင္ခန္းထဲကထြက္သြားတာပါ။ တစ္ကယ္စစ္မွန္တဲ့ဆရာဆိုတာ ေဒါသကို ထြက္သင့္တဲ့ေနရာမွာထြက္လိမ့္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္။
အခုလိုဘာလို႔ေျပာရလည္းဆုိရင္ တခ်ိဳ႕ဆရာေတြၾကံဳဖူးလို႔ပါ။ အလကားေနရင္း မင္းက ဒါေလးေတာင္မသိဘူးလားဆိုၿပီး ဆူေငါက္ေနတက္တာမ်ိဳးပါ။႐ွင္းျပသင္ျပလိုက္ရင္အဆင္ေျပေနမယ့္ေနရာမွာ မလိုအပ္ပဲေဒါသထြက္ေနတာမ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။

ေနာက္ထပ္တစ္ခုက က်ေနာ္တို႔ဘဝမွာ အသက္ႀကီးမွ လြတ္လပ္မႈကို႐ွာေဖြၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။ ငယ္ရြယ္စဥ္ကတည္းက လြတ္လပ္မႈကို႐ွာေဖြၾကတယ္။ လြပ္လပ္မႈကိုႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းပိတ္တဲ့ရက္ေတြဆိုအရမ္းေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ၾကဖူးပါတယ္။
..ဘဝေတြမတူညီၾကလို႔လည္းျဖစ္မွာပါ။..

ဖတ္႐ႈေပးလို႔..ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ။

MSC-030

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66396.53
ETH 3174.43
USDT 1.00
SBD 4.15