یک خاطره از اتاق عمل

in #medicine6 years ago (edited)

یه روز که بیمارستان کشیک بودم خانم بارداری حدود هفت ماهه بدلیل درد شکمی به بیمارستان مراجعه کرد. بر اساس معاینه و سونوگرافی کیست بزرگ در شکم تشخیص داده شد. طبق سونوگرافی منشا کیست تخمدان گزارش شده بود.
وضعیت حاملگی و جنین کاملا خوب بود.
بدلیل درد شدید، مجبور شدم به صورت اورژانسی بیمار رو عمل کنم. پس از شروع جراحی با کمال تعجب تخمدان‌ها سالم بود و منشا کیست مربوط به کلیه بود .یعنی کلیه‌ی راست بیمار پنج یا شش برابر اندازه طبیعی شده بود و به پنجاه تا شصت سانتی متر می‌رسید. من تا حالا چنین وضعیتی رو ندیده بودم.
چون مشکل بیمار مربوط به من که متخصص زنان هستم نبود، مشاوره جراحی انجام دادم و دکتر جراح به راحتی کیست و کلیه رو بدون اینکه حتی نیاز به بخیه زدن روی کلیه داشته باشه خارج کرد.
من با کمال تعجب از اینکه تکلیف شریان و ورید کلیه و مسیر حالب چی می‌شه، شاهد انجام عمل جراحی بودم.
دکتر جراح گفت که کلیه از مدت‌ها قبل عملکردش رو از دست داده. خیلی جراحی جالبی بود.
بیمار من دو ماه بعد زایمان کرد و الان هم که حدود شش سال از اون زمان می‌گذره، حالش کاملا خوبه.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64104.40
ETH 3148.52
USDT 1.00
SBD 4.25