LG G6 - nowy sprzęt, nowa jakość użytkowania

in #lg7 years ago

G6-medium09_Platinum.jpg

Jako, że nie udało mi się znaleźć czasu na stworzenie vloga z moimi przemyśleniami, to pomyślałem, że chociaż napiszę tutaj taką mini-recenzję smartfona LG G6, na którego przesiadłem się z dotychczasowego urządzenia - Huawei P8.

LG G6 to najnowszy flagowiec wydany przez koreańską firmę. Wcześniej miałem przyjemność użytkować od nich smartfona (LG L9), lecz później postanowiłem przejść na "ciemną stronę mocy" i zainwestować w urządzenie z Windows Phone na pokładzie.
I mimo wygody użytkowania Lumii 735, po okresie 2 lat, wraz z możliwością wzięcia nowego urządzenia w ramach abonamentu wróciłem na łono systemu Android, biorąc pod swoje skrzydła Huawei P8. Smartfona, którego uważałem za urządzenie "z klasą", dzięki swoim smukłym kształtom, metalowej obudowie i bardzo przyzwoitego aparatu.

Lubię robić zdjęcia - codziennie, wszystkiemu. Czasem to będę ja na tle jakiegoś budynku, innym razem zrobię zdjęcie synka z żoną. Lecz lubię mieć te zdjęcia zrobione dobrze - ostro, z ładnymi kolorami - i wprawdzie P8 w pełni spełniał swoją rolę w tym przypadku, to na innym polu zaczął w końcu dawać ciała. Wydajność urządzenia z czasem spadła, a reset do ustawień fabrycznych nie pomagał. W końcu decyzja o nowym smartfonie podjęła się sama, kiedy na ekranie Huawei pojawiła się "pajęczynka", powstała na wskutek upadku urządzenia.

Przy nowym urządzeniu ponownie postawiłem swoje karty na flagowca od jednej z firm, tworzących urządzenia z Androidem.

iPhone'y w abonamencie są za drogie, a inne konkurencyjne urządzenie od Samsunga - S8, nie leżało mi z tego względu, że to Samsung i już nie ufam tej firmie. Wróciłem więc do LG wyberając LG G6 w kolorze "ICE PLATINUM".

Nie będę za bardzo rozpisywał się o wszystkich możliwościach i ew. wadach tego urządzenia, które normalnie dotyczą każdego smartfona z Androidem, więc ograniczę się jedynie do funkcji unikalnych dla tego urządzenia.

G6-medium01_Platinum.jpg

EKRAN 18:9

Te proporcje ekranu naprawdę robią różnicę. Począwszy od czytania tekstu, poprzez korzystanie z nawigacji, a skończywszy na oglądaniu filmów - ten unikalny kształt ekranu rozszerza nasze możliwości przy konsumpcji treści, jak również samym poruszaniu się po systemie. W połączeniu z wygodnym interfejsem, dzięki nakładce LG, mamy tutaj spójne środowisko wykorzystujące potencjał tego unikalnego środka przekazu.

Jakość obrazu jest również bardzo dobra - wysoka rozdzielczość w połączeniu ze wsparciem dla nowej technologii HDR i Dolby Vision robi naprawdę dobre wrażenie, nie tylko przy oglądaniu filmów streamowanych z Netflixa, lecz również przy standardowych materiałach z YouTube'a, czy okazjonalnego grania w mobilne produkcje.

G6-medium02_Platinum.jpg

APARAT

To mnie najbardziej cieszy w nowym LG G6. Możliwości aparatu. Wprawdzie matryce same w sobie do najlepszych nie należą, to uwielbiam korzystać z możliwości dwóch różnych kamer o odmiennych kątach widzenia. Standardowa kamera idealnie posłuży do robienia zdjęć portretowych, natomiast ta szerokokątna idealnie sprawi się jeśli będziemy chcieli wykonać grupowe selfie lub objąć na zdjęciu z ładnym widokiem szerszy kadr. Mniam!

W kwestii kręcenia wideo też LG dało spore pole do popisu twórcom. W trybie manualnym możemy wybrać jedną z dostępnych rozdzielczości aż do 4K 30fps z wyborem bitrate'u, lecz moim ulubionym okazał się tryb FHD Cinema, nagrywający przy proporcjach 21:9, co przy wybraniu kamery szerokokątnej tworzy niesamowity efekt, znany z produkcji kinowych.
Cieszy również możliwość wykorzystania zewnętrznego mikrofonu, co pozwala na szersze pole możliwości w zakresie kręcenia materiałów do sieci.

LG G6 - solidna jakość, nieprzesadzona cena

Podsumowując, LG G6 to solidnie wykonane urządzenie, które wprawdzie nie sprawi, że zmieni się Wasze całe życie, lecz będzie przyjemnie uzupełniał Wasz tryb życia.
W moim przypadku stanowi alternatywę dla pracy na komputerze, jak również jest idealnym towarzyszem w sytuacjach, kiedy chcę na szybko wykonać dobrej jakości zdjęcie lub nakręcić półprofesjonalne wideo.

Urządzenie, jak na swoje parametry i możliwości również wydaje się być odpowiednio wycenione i można je dostać w nieco niższej cenie, niż flagowce konkurencji, co powinno tym bardziej zachęcić nowe grono odbiorców.

01_G6_Design.jpg

CZY POLECAM?

Jak najbardziej! Osoby, oczekujące od smartfona niewiele więcej niż telefonu niż narzędzia do przeglądania social mediów, oczywiście powinny zastanowić się nad innym urządzeniem z bardziej przystępnej półki cenowej w przedziale 800-1500 złotych (gdzie również znajdziemy bardzo solidne urządzenia).

Natomiast tutaj, za 2 razy większą cenę, otrzymamy komplet możliwości dla osób pracujących na wielu aplikacjach na raz, lubiących oglądać multimedia w najwyższej możliwej jakości i oczekujących od smartfonowych aparatów czegoś więcej, niż tylko funkcji "point-and-shoot".

Sort:  

Ja ostatnio upajam się LG G3s, dostałam od koleżanki, używany, Android 5.0.2. Jest to bajka w porównaniu z poprzednim smartfonem z Androidem 5.0 Lollipop. Nikomu nie polecam tego drugiego. Jeśli ktoś będzie chcial to podam nazwę firmy.....

O LG G3 też słyszałem dobre opinie, więc gratuluję dobrej zmiany ;)

Cudo, nie cudo, ale jak spadnie z pół metra na dywan, to na bank po nim :)

Dlatego noszę go w specjalnej obudowie ;)

A ja w tamtym roku przesiadłam się że tak powiem z Huawei na Samsunga Galaxy J5 ..:D oba telefony sprawdziły się , są w miarę łatwe do opanowania :D acz kolwiek do tej pory nie mogę rozkminić jak ustawić sobie sygnał przychodzących wiadomości SMS czy MMS inny niż że tak powiem fabryczne... W Huawei było bez problemu a w tym to jakoś nie wychodzi..Nie wiem czy to ten telefon tak ma czy ja się już starzeje i mniej kumata jestem.. ;)

To też dobry telefon w odpowiedniej cenie do możliwości.

Sygnał SMS, powinien być w osobnym menu, czasem w opcji, którą trzeba dodatkowo rozwinąć. Teraz oznaczana jest ta opcja jako "sygnał powiadomień" - może to pomoże ;)

A ja nadal jestem bardzo zadowolony z MS Lumia 950 tylko ani razu jeszcze nie udało mi się skorzystać z trybu Continuum :D Do tego najbardziej przydałby mi się dotykowy monitor, ok. 10 cali, żeby zamienić telefon w tablet. Niestety nie znalazłem takiego :/

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66038.71
ETH 3178.89
USDT 1.00
SBD 4.05