Pierwsze zbiory grzybów w tym roku i smak dzieciństwa - czyli o tym jak babcia przyrządzała mi czipsy z grzybów.

in #jedzenie6 years ago (edited)

Witajcie

Uwielbiam grzyby w każdej postaci, ale nie jest tak że lubię je tylko jeść. Kocham je również zbierać.
Ku mojemu zaskoczeniu udało mi się wczoraj znaleźć Borowiki Ceglastopore u nas potocznie nazywane gniewusami.

DSCF8868.JPG

DSCF8878.JPG

DSCF8880.JPG

DSCF8887.JPG

Grzyby uczyła mnie zbierać babcia i często też pokazywała jak je przyrządzać, postanowiłem więc powspominać smaki dzieciństwa i przygotowałem je "na blasi". Oczywiście ja użyłem typowo pieca. Ale myślę, że na teflonowej patelni wyjdą i pewno się tak nie przypalą jak moje.
Nie ma tutaj wielkiej kombinacji, zdrowe nóżki kroimy w cienkie paseczki i na rozgrzaną blachę, solimy do smaku w trakcie opiekania.
DSCF8892.JPG

2.JPG

2_1.JPG

W smaku naprawdę wyśmienite. Takie moje chipsy dzieciństwa

Ps. Jakby ktoś nie wierzył że to z tego roku to...
DSCF8891.JPG

Pozdrawiam

16714511501_da40ea78e3_b.jpg
rQub.

Sort:  

ja pieczarki zacząłem jeść dopiero 2 lata temu, zawsze byłem niejadkiem. I dopiero później spróbowałem wielu rzeczy które mnie wcześniejszej odrzucały z jakiegoś powodu. Ale pomidorów nadal nie lubię.

Witam..... ja uwielbiam sos z borowików ,podsmażone z cebulką zeszkloną i do tego śmietana minimum 18% a najlepiej 30% i do tego zredukować sosik i rzucić coś zielonego pietruszkę natkę....... mniam mniam Pozdrawiam :)

Zapach suszonych grzybów... dzieciństwo! ;) Pozdrawiam!

Mi przypomniano o zbieraniu grzybów w zeszłym roku i powiem szczerze, że nie pamiętam, żeby kiedykolwiek głowa mi tak fajnie odpoczęła jak podczas wędrówek po lesie. Tym samym już męczę wszystkich, że nie mogę się doczekać aż będzie można pojechać do lasu chociaż jak pokazujesz może warto już zaryzykować? :>
O chipsach z grzybów nigdy nie słyszałam, ale wygląda fajnie. Ciekawe czy np. z pieczarek (w przypadku braku grzybów) też byłoby ok?

Nie wiem skąd mieszkasz, ja kierowałem się tym:
https://grzyby.pl/wystepowanie.htm
Jak się okazało dosyć wiarygodne.
Pzd.
Live long and prosper.

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 61618.64
ETH 3009.45
USDT 1.00
SBD 3.78