26#To owo i takowo- zbieractwo

in #hobby6 years ago (edited)

    Hej dzisiaj będzie kolejna część o zbieraniu 



Temat  na dzisiaj : monety wszelakiego rodzaju, polskie i zagraniczne.


Trudno mi powiedzieć konkretnie od kiedy stopniowo i okazyjnie zbieram monety.Jednak zdaje mi się, że coś jakoś na przełomie 2002- 2003 r.

To jedno z moich hobby które ciągle trwają.

Tym razem będzie więcej niż dwa zdjęcia jak zwykle.

Tutaj prezentuje swoje dwa klasery na monety.Jeden jest  prawie pełen ,a drugi w większości pusty.W jednym trzymam okazy z zagranicy , w drugim z Polski.Dodatkowo trzymam nie profesjonalnie monety luzem o mniejszej wartości( lub kopie).



Pragę powiedzieć kilka słów o moich ulubionych monetach.

Są to monety które cenie za bycie ,a nie wartość rynkową.

Wartość monet 1 zł z 1923 r nie przekracza 5 złotych, tak samo 50 groszy z 1923 r.

Sama moneta Engiela też chodzą w granicach 5-20 zł.Jednak tutaj cenie sobie 1 zł z 1923 roku ponieważ moja babcia miała ją ponad 50 lat i potem mi przekazała.Zatem jest to takowa pamiątką i nigdy nie mam zamiaru jej sprzedać.Dodatkowo wykonanie monety z nikielu jest bardzo dobre na tamte czasy.Podobają mi się ozdobne wzory na rewersie i wokół 1 zł.

Warto dodać , że monety 1 gr wyglądają podobnie tyle , iż są mniejsze i wykonane z innego materiału.1 gr - brąz , 2 grosze - mosiądz/ brąz , 5 groszy - mosiądz/brąz , 10 groszy - nikiel.



Historia monety Engiela z 2002 roku na Mistrzostwa Świata w piłkę nożną nie jest wybitna.

Dostałem ją w 2003 r od mamy.Zatem jest ze mną 15 lat, co sama w sobie dla mnie jest cenna.



Posiadam kilkanaście tzw złotych monet jednak one są nie złote tylko wykonane są ze stopu CuAl5Zn5Sn1 – miedzi, aluminium, cynku i cyny, znanego pod nazwą Nordic Gold .

Cena takiej monety wynosiła 2 zł i można normalnie  w sklepie za nią płacić.Realnie wartość takiej monety jest znacznie większa.Perełki z lat 95 i 96 chodzą  po kilka stówek za jedną.Tak przeciętnie jedna jest warta około 20 zł.Zatem jak ktoś kupił na pewno nie stracił.W końcu jest ich ograniczona ilość.Obecnie monety z tych kolekcji nie są już emitowane od 2014 roku.

Uważam jak ktoś trochę kasy na inwestycje spokojnie można kupić cała kolekcje monet okolicznościowe za jakieś 3000 zł i za 20 lat sprzedać za dobre 10000 zł.To jednak tylko moja opinia.



Tak prezentuje się część mojej kolekcji.Tu akurat monet z PRL , nieobiegowe.

Kolejny pokaz mojego zbioru.



Dziękuję serdecznie za uwagę i poświęcone 3 minuty.

Proszę napisać w komentarzach czy ktoś zbiera monety lub kiedyś zbierał.Pozdrawiam Maciek


Żródło : informacje  - pl.wikipedia.org/wiki/Lista_monet_powszechnego_obiegu_RP_(1923%E2%80%931939)

www.numizmatyka24.pl/monety-polskie-od-1995-2-zl-okolicznosciowe-c-21_22.html?osCsid=6pbc5fj8i60l3m1t12egim48k5

Zdjęcia : własne



Sort:  

To spoko.Może czasem trafi się na coś, co za xx lat będzie coś warte.

Zbieram monety, ale tak bardziej z przypadku niż z zapału. Chcę jednak rozwijać więdzę w tym temacie.

Popracuj nad jakością zdjęć, bardzo mało na nich widać.

Nie mam aparatu cyfrowego.Zatem korzystam z mojej komórki co ma 3,2 pikseli.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66038.71
ETH 3178.89
USDT 1.00
SBD 4.05