SELVİ BOYLUM AL YAZMALIM

in Steemit Türkiye3 years ago

images.jpeg-2.jpg
Kaynak google görsel..

Herkese Merhaba
Yönetmenliğini Atıf Yılmaz'ın yaptığı 1977 yılına ait filmi izlemeyen var mı?

Film haftasonu TV de yeniden yayınlandı..Ben yeniden çok severek izledim..Izlerken günümüzdeki ilişkilerle karşılaştırmadan edemedim..
İlyas kamyonunu çok seven bir şehirli,Asya'yı çalıştığı yolda görür ve birbirlerine aşık olurlar..Asya başka biri ile evlendirileceği için Ilyas ile kaçar.
Asya İlyas ile düğün yaparak evlenir Samet adında bir oğulları olur..
İlyas eşini sevmektedir .Is yerinde yaşadığı bir sorundan dolayı kamyonu alınarak başka bir işe verilir Ilyas bunalıma girer ve Asya'yı aldatır.Asya aldatıldığını görür ve oğlunu alır evi terk eder.Yolda Cemşit ile tanışır..Cemşit Asya'ya en zor anında yardım eder,güvenini kazanır.Cemşit onlara sahip çıkar çocuğunu çocuğu gibi sever..
Zaman sonra Samet Cemşit'e baba der.Zaman sonra Cemşit ile Asya resmi nikâh ile evlenirler..Asya Ilyas'ı unuttuğunu düşünür fakat bir gün Ilyas kaza yapar Cemşit ona yardım ederek tedavisi için eve getirir..Asya onu karşısında görünce şok olur..Kocası,Ilyas'ın Asya'nın eski eşi oldugunu anlar..Ama iyilesene kadar evde kalmasına izin verir..Ilyas oğlu Samet'i görmüştür..
Kafalarından geçirdikleri düşünceleri o kadar hoş ki!
Asya sevgi neydi diye kendine sorar kafası karışmıştır,
sevgi iyilikti, dostluktu, sevgi emekti.....
SEVGİ EMEKTİ!
Cemşit Asya'nın gitmesinden korkmakta,Ilyas ise Asya ve Samet'i alıp gitmek istemektedir..
Dialoglar

  • durursam bir daha kurtulamam
  • ziyani yok, gülüşü yeter
  • yüreğim kaydıysa günah mı?
  • çamura saplansam yardıma gelir misin?
  • elini tuttum sıcacıktı, yüreği elindeymiş gibi
  • elinden tutuversem benimle gelir mi?
  • seninim işte, alıp götürsene beni
    -mutluluk neydi?

images.jpeg-3.jpg

İnsan izlerken mest oluyor..Sonuç iyilik,dostluk,emek kazanır..Asya sevdiğini değil kendisine emek edeni seçer..
Günümüz ilişkilerine göre ne kadar saygı dolu bir ilişki..
Aslında Cengiz Aytmatov tarafından yazılan bir kitaptır..
Kitap ile film arasında farklılıklar vardır.Özü aynı ama işleyişi biraz farklı..Eminin kitabı da güzeldir..
Okuduğunuz için teşekkürler...

Sort:  

Eski sinema filmleri 🥰, eski sanatçıların hepsini tanırdık, çogunu diyim😊

Evet

 3 years ago 

Her izlediğimde aynı keyifle izliyorum. 🤗

Sevmek neydi sevmek emekti....😍

Evet,tekrar tekrar izletiyor.Her izleyişte farklı bakıyorum...

 3 years ago 

güzel :)

Türk sinemasinin iz birakan filimlerinden..

Evet,👍

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 64549.55
ETH 3170.62
USDT 1.00
SBD 4.13