Фільм "Сонцестояння". Моя оцінка

in Ukraine on Steem3 days ago (edited)

Поділюся моїм враженням про фільм "Сонцестояння" (переважно для Діви @diodao).

Привіт, Наташа (а якщо комусь іще буде цікаво почитати мій відгук, то і вас вітаю).
Вчора я спробував дивитись "Сонцестояння". З самого початку фільм не сподобався, скоріше продовжував дивитись з терпінням дослідника, а не з реальною цікавістю. Також шкода було дівчину, що в неї хлопець такий козел.

По моєму враженню, фільм геть не передає істинний дух сучасної північної традиції, в яку я занурений вже 7-й рік. Та я осаджував своє щире сприйняття нагадуванням "від ума", що я насправді не можу бути певний саме про Швецію, можливо ж у Швеції все інакше, а у нас може почала розвиватися якась "своя версія" північної традиції? Проте енергії рун усюди однакові.

Що я маю на увазі під "духом" традиції? Напр., атмосферу свят. Навіть якби формат обрядів не спотворювався, у всього є своя релевантна атмосфера. На рок-концерті вона одна, на похороні інша. Метафорично кажучи, фільм "Сонцестояння" зображає "рок-концерт", але з атмосферою похорону, і через це для мене все виглядало як трохи брєдова картинка з паралельної реальності.

Перевернутий Одал ᛟ

Потім натяки почав давати сам режисер: перевернуте небо на шляху, далі столи розставлені у вигляді перевернутого Одалу (руна "як рибка"). Та якщо прямий Одал саме і означає збереження традиції та спадщини, то перевернутий символізує як раз спотворення традиції або її втрату. Звісно, можна сказати, що так просто потрапило в кадр, що якби поглянути з іншого ракурсу, Одал був би нормальний. Але, багато займаючись монтажем, можу сказати, що якщо щось показано саме так, то точно спеціально (особливо, в от такому фільмі, де, здається, все прошито якимись символічними підтекстами). Тож, Одал показали перевернутим свідомо.

#AiArt
Сонцестояння.jpg

Мені вчора вночі вирубило фільм на половині в мить вимкнення подачі електрики, але сьогодні при можливості немає цікавості дивитись далі. Зате сьогодні я вирішив перепровірити за собою, щоб не виявитися марно категоричним, і пошукав відгуки.

Перевірка по іншим відгукам

Фільм "Сонцестояння" дійсно викликав багато обговорень з приводу своєї інтерпретації шведських язичницьких традицій. Загалом, він не є достовірним зображенням сучасної шведської язичницької культури або практик.

Щодо інших відгуків, багато з тих, хто знайомий із шведською культурою, також критикує "Сонцестояння" за недостовірне зображення. Навіть шведи, які не є язичниками, відзначають, що реальний літній фестиваль Midsommar — це радісне свято, яке включає танці навколо "майського дерева", співи, традиційні страви та напої.

Тож, коли я мав враження, що фільм не правдиво висвітлює язичницьку традицію — виявилося, що не помилився. Він більше зосереджений на створенні сюрреалістичної атмосфери, ніж на спробі точного відтворення культурних звичаїв.

При цьому, не виключаю, що навіть при недостовірній подачі, комусь фільм може подобатись за багато інших граней. Тож я не кажу, що він загалом поганий, просто мені не до смаку. Сподіваюся, мій відгук достатньо коректний, щоб додати фільму об'єктивної критики, і при цьому не образити нічиїх почуттів.

#AiArt
Сонцестояння 2.jpg

P.s. Раджу класну українську фолк-рок групу (язичницьку) – ЯРРА

У цій пісні, як раз пов'язано з темою Сонцестояння: на приспіві я просто балдію, коли Роман тягне "Соооооль" (тобто, сонце). І всього 4 хвилини також демонструють як ми сприймаємо ці енергії: це певна потужність і драйв (а не якісь "напівкастровані чоловічки" в білих одіяннях / а-ля тільки й того, що із Швеції).


✍ Б.К., 28 серпня 2ᛟ24 р.

Sort:  
 3 days ago 

А ще, чому мені не соромно було поставити під таким кліпом Одал: у Романа в групі вся сім'я приймає участь: жінка, син і донька, всі грають на чомусь. Єдиний, хто там не із родини – то барабанщик.

На мій погляд, це прекрасно. І це також відображення енергії руни Одал: родинні зв'язки, сила роду. Це дуже відповідає і моїй ментальній конструкції, коли батько / чи дід мають бути тим самим Сонцем роду, і збирати довколо себе усіх. Такою має бути правильна Конструкція роду, до якої слід прагнути.

 3 days ago (edited)

Привіт Богдан.
Ну це ж фільм жахів.

Не любиш такі ?

Звісно спотворено. Але символ працює.

Тим не менш щоб створити подібну картину треба було багато часу приділити вивченню символіки. І тут творці стрічки молодці.

Є якісь ще якісь асоціації з рибкою ?
Типу планета, зодіак, аркан…?
Трішки помучаю тебе ;)

Дякую за рецензію ;)

 3 days ago 

Є якісь ще якісь асоціації з рибкою ?

Це твої асоціації, я писав для тебе і словами, які будуть більш зрозумілі тобі. Якщо виникло бажання помучати трішки мене, це зовсім не той спосіб.

Ну це ж фільм жахів.

А тут на мене взагалі напав хохотун. Бо я так цього і не зрозумів навіть на середині фільму. Тож, з якого моменту треба було починати трохи побоюватись? Коли пішли титри, там напевно щось таке страшне написали? Шось не так з фамілією режисера?

 3 days ago 

Це просто питання.
Ви грубіян.
Не хочете можете не відповідати.
Мені не зрозуміло без зодіакальних чи планетарних аналогій.
Тому я запитала.
Для мене кров і розбиття молотом голови - жахи.
Гарного дня.

 3 days ago 

Це прикольно, коли я весь час пишу людям "на ви", а вони мені "на ти" (хоча, мені 41, і я просто хочу бути культурною людиною), а потім раптом при першому простому і безобидному непорозумінні концепцій хтось переходить "на ви". Смайлік).

Гарного дня, Наташа (сьогодні 28-ме, закінчується ретроград Меркурія і починається Парад планет, завтра по ідеї нам усім має стати ментально краще). Ви можете писати з 29-го усі ваші думки в одну строку (не вірші все ж таки, і навіть не Білі вірші, навіщо кожну народжену думку так акцентувати :-D).

 3 days ago 

Якщо я перейшла десь на ти, я приношу свої вибачення.
Це було не свідомо.
Не хотіла образити.

В мене шизофренія.
Лікар казав мою право робити все що хочу, дав поле для творчості і фломастер.
Сказав - генеруй свої унікальні шизофренічні ідеї.
А я люблю вірші доречі. 🤣

 3 days ago 

Немає за що вибачатися, я тільки звернув увагу на певну комічність. Давай уже "на ти", раз між нами виникла така близькість свідомостей (тут також не без гумору).

Та я зі смутком замислився: скільки взагалі здорових у нашій спільноті? Чи оце ось усе, в половині своїй, 50% твінки моєї дорогоцінной подруги, єдиної і неповторної N.?

Лікар, звісно, красавчик (і я здогадуюсь, ти його дуже боїся?). Будь ласка, намалюй йому де-небудь фломастером рибку при наступній зустрічі (для першого разу там, де йому буде не боляче). Дякую.

 3 days ago 

Я пожартувала.
Щоб викликати у вас відчуття провини.
Здається спрацювало.
Я маніпулятор.

 3 days ago 

Давайте підіб'ємо підсумки усього логічного ланцюга.
Ви рекомендуєте разів 5 подивитись фільм "Сонцестояння", бо він "дуже класний" – Я дивлюся, і пишу стриману, коректну і аргументовану рецензію, чому він мені не сподобався – Ви відповідаєте в дусі "А шо ви хотіли, це ж фільм жахів!" – Я говорю, шо мені було не страшно. – Ви натомість, що у вас шизофренія, і лікар дозволив як завгодно перекручувати сенс, а далі, що це жарт, і взагалі, що я мушу за щось відчувати провину.
Маю вас розчарувати, я ї не відчуваю.
Всього вам найкращого, давайте зробимо паузу в спілкуванні.
З любов'ю, Богдан.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.032
BTC 59185.02
ETH 2522.04
USDT 1.00
SBD 2.47