Urdu community Contest / S2W2 – Language. How language connect an individual to his family, globe or specific society.? by @travel777

in Urdu Community2 years ago
Merhaba Sevgili Arkadaşlar,

Sizlerle Urdu topluluğun düzenlemiş olduğu steemit katılım yarışmasının 2. sezon 2. hafta yarışmasında birlikte olmaktan dolayı çok mutluyum. Öncelikle toplulukta bunulan tüm değerli arkadaşları samimi duygularımla selamlamak isterim. Bu toplulukta yarışmaya katılmaktan dolayı gururluyum. Bu güzel yarışmada emeği geçen herkese teşekkür ederim.

Sevgili dostlar, dil, içimizde oluşan duygu ve düşüncelerimizi, karşımızdaki insanlara iletmek için kullandığımız, en samimi ve ön önemli araçlardan biri olduğunu düşünüyorum. Dilin daha da derinlerine indiğimizde, kelimelerden cümlelerden ve işaretlerden oluştuğunu görürüz. Karşımızdaki kişilere ifade etmek istediklerimizi sözcükler ve işaretler yardımıyla anlatırız.

iletişim.jpg
Kaynak

Dili, hepimizin bildiği gibi iletişim aracı olarak kullanırız. İnsanlar birbirleriyle dil aracılığıyla anlaşır. Dünya üzerinde konuşulan bir çok dil vardır. Bu diller toplumda ortak bir kültür oluşturma bakımından çok önemlidir. Bu sebeple dilin yaygınlaşması için çeşitli eğitimler ve çalışmalar yapıldığı görülmektedir. Ben Türkiye'de yaşıyorum. Türklerin büyük çoğunluğu Türkçe dilini kullanmaktadır. Benim ana dilim Türkçe'dir. Türkiye'de Türkçe dışında en çok kullanılan dil İngilizce ve Rusça'dır. Özellikle Akdeniz ve Ege kıyılarında İngilizce ve Rusça dillerin yoğun bir şekilde konuşulduğunu görebilirsiniz.

diller.jpg
Kaynak

Türkçe'nin tarihine baktığımızda Altay dillerine bağlı, Moğolca diline yakınlık gösteren sonraları bazı eklemeler görülen diller arasındadır. Bizlere tarih derslerinde de sürekli okutulan ilk yazılık kaynak olarak Ordun yazıtlarının, Eski Türkçe olarak yazılan ilk dil olduğu olmuştur. Cumhuriyetin ilan edilmesinden sonra Latin Alfabesine geçilerek Türkçe dilinin temelleri atılmış oldu.

dil-2.jpg
Kaynak

Ben iki dil biliyorum. Bunlar Türkçe ve İngilizce dillerdir. İngilizce dilini eğitim aldığım kurumlarda öğrendim. İngilizcemi daha iyi geliştirmek için Türkiye de açılan özel İngilizce kurslarına katıldım. Türkiye de şu an eğitim ve öğretim Türkçe olarak verilmektedir. Yabancı dil olarak da genelde İngilizce dersi okutulmaktadır. Elbette ki bazı özel okullarımızda seçmeli ders olarak Rusça ve Almanca dersleri de verilmektedir.

dillerin_kökeni-1.jpg
Kaynak

Ben, dilin önemi konusunda yaşamış olduğunuz ülkedeki insan sayısının da önemli olduğunu düşünüyorum. Ülkedeki nüfus oranı ne kadar fazla ise konuşulan dilin de önemi çok fazladır. Ülkenizde herkes Türkçe dilini konuşuyorsa, ülkenize gelecek olan değişik mezhepteki insanların da Türkçe diline karşı sempatikleri olacaktır. Türkçe'yi öğrenmek isteyeceklerdir. Hele ki ülkeniz tarihi özellikleri ve doğal güzellikleri olan turistlik bir ülke olduğunu düşünürseniz, dilin önemi daha da önemli olacaktır. Ülkemize gelen turistlerin Türkçe öğrenerek kendi ülkelerine gitmeleri de Türkçe dilinin gelişmesi açısından son derece önemlidir.

IMG20220619192652.jpg

Ben dile en çok ihtiyacımız olduğumuz zamanlardan bahsetmek istiyorum. Özellikle seyahat ederken, havaalanında karşılaştığımız zorlukları hepimiz biliriz. Pasaport kontrolünde bile sıra bize geldiğinde gişe memurunun yabancı dil olarak bize sorduğu bir kaç soru karşısında tedirgin hala düşmemiz, dilin ne kadar önemli olduğunu bize açıkça göstermektedir. Aynı şekilde gezmeye gittiğimiz yabancı bir ülkede yolumuzu kaybettiğimizde o ülkenin dilini bilmiyorsak ve yanımızda da kimse yoksa, karşılaştığımız en zor durumdur.

IMG20220619192523.jpg

Türk Milli kimliğimizin en önemli belirleyici aracı kültür ve dildir. Ortak duygu ve düşüncelerimizi toplumlar arasında dilimiz sayesinde paylaşırız. Yaşamış olduğumuz toplum kültürünü, gelecek nesillere en doğru en güvenilir biçimde dil aracılığıyla aktarabiliriz. Bu yüzden Kültür ve dil arasında önemli bir bağ vardır. Dilimiz sayesinde kültürümüzü geliştirir ve gelecek nesillere aktarırız.

IMG20220618175304.jpg

Bir toplumda birden fazla dil kullanılması, İnsanların gelişim açısından çok önemlidir. Farklı diller kullanıldığını görürsek, bizler de yavaş yavaş değişik dilleri öğrenmeye başlarız. Aramızdaki kültür bağlarımız oluşmuş olur. Öğrendiğimiz farklı diller sayesinde rahat rahat seyahat edebilir, okuyabilir ve anlayabiliriz.

Steemitte kendi dilimle yazı yazmayı isterdim. Çünkü Türkçe dili son zamanlarda kullanılan popüler dil olma yolunda ilerlemektedir. Yazdığım yazıların herkes tarafından rahat bir şekilde açık ve anlaşılır olması beni çok mutlu ederdi. Bazı terimlerimiz ve kullandığımız cümleler farklı dillerde yanlış anlaşılabiliyor. Bu da ister istemez kendimizi tam olarak ifade edemediğimizi göstermektedir. Bu yüzden yazılarımın Türkçe olarak anlaşılır olmasını isterdim.

IMG20220618175617.jpg

Türkçe'yi Dünyaya tanıtmak için Asya ve Avrupa ülkelerinin şehirlerinde bulunan Türk Başkonsolosluklarından, Türkçe eğitimi veren okulların ücretsiz olarak açılmasını isterdim. Bu okullara başvuran kişilerin ücretsiz olarak yurtlarda kalmasını ve yiyecek içecek ihtiyaçlarının da okul tarafından karşılanmasını sağlardım. Bu vesile Türk dilinin ne kadar önemli olduğunu ve profesyonel olarak çalışıp, Türk Eğitmenlerinden en deneyimli olanları da bu Başkonsolosluklara gönderirdim.

FakulteResim-2016-4.jpg
Kaynak

Yazımı okuduğunuz için şimdiden çok teşekkür ederim. Yarışmaya katılan herkese başarılar dilerim. Bu yarışmaya @baycan @uzercanan ve @ozge arkadaşlarımı davet ediyorum.

Sevgiyle kalın dostlarım.

IMG20220604180152.jpg

Sort:  

Dilin önemini anlatan harika bir paylaşım olmuş. Kendi dilimizde post yazmak çeviri ile uğraşmamak çok güzel. Umarım diğer topluluklardaki yarışmalarda Herkesin kendi dilinde yazmasına izin verilir. Yarışmada başarılar dilerim Çok güzel bir paylaşım olmuş 🙏🇹🇷

Kendi dilimizi rahatça yazabilmek gerçekten çok güzel. Türkçe'nin gelecek kuşakların için yaygın kullanılan ortak bir dil olmasını umut ediyorum. Çok Teşekkür ederim. Güzel yorumunuz için.

 2 years ago 

Respected thank you very much for taking participate in Steemit Enagement Challenge | Season2, Week #2.

Post informationStatusGrades
Steemexclusive✅ /1/1
Plagiraism / Bot free✅ /1/1
300 words/soruce✅ /1/1
Quality of content✅ /2./3
Club75✅ /2/2
Markdowns✅ /1./2
Total-8/10

you explained every points very well , keep continue good effort of creating quality of content

Thank you very much.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64320.07
ETH 3154.23
USDT 1.00
SBD 4.34