Wholemeal rye sourdough bread with goodies. Pełnoziarnisty żytni chleb na zakwasie z łakociami [EN/PL]

in #food5 years ago

Bad Mr Bread! Naughty naughty! Not writing for so long... Zły Pan Chlebek! Nu Nu Nu! Tyle czasu niczego nie pisać...

WhatsApp Image 2019-06-16 at 22.11.31.jpeg

English

I haven't written for long and I apologize, but I have been pretty busy with AWS DeepRacer. I finished twentieth out of 860 competitors in the first race so it wasn't bad, but I still have a long way ahead of me. I write about what I have learned and experienced as @codelikeamother - so be sure to read and follow (and resteem pretty please).

The bread

I have prepared a typical cupboard cleaner this time, using my wholemeal rye as a base, but altering the extras so that I can use up this and that.

a1.jpeg

Ingredients

  • 125 g rye sourdough
  • 400 g rye wholemeal flour
  • 50 g semolina
  • 50 g rolled oats
  • 25 puffed buckwheat
  • 50 g malted wheat flakes
  • 5 g caraway seeds
  • 12 g salt
  • 500 g water

I decided to use more water than usual since I added more flour (semolina) and flakes and puffed buckwheat which has the capacity to soak water.

Preparation

The usual: mix everything thoroughly together, put in a buttered tin, put a bit of flour on top (for decoration), cover and leave in warm until it rises by about 50% (wholemeal rye breads won't rise more than that).

Once ready to bake, set your oven to 170-180 C degrees with a fan (know your oven, in mine it's more like 160), put the bread in the oven, generate steam and bake for 70 minutes.

Let it cool down on a cooling rack.

a2.jpeg

The verdict

I was afraid what the buckwheat would do to the bread. I used to have a buckwheat flour for gluten free baking and once we tried it in wheat bread. This is when I learned I hated buckwheat in bread.

In the end it was quite a nice result, quite sweet due to rye and malted wheat. I think I could add even more puffed buckwheat to it.

I made two loaves, one for home and the other for the office. It got eaten reasonably quickly with people mentionigh it was high time to bring something in. Even the newcomers already heard I was bringing bread every now and then. I've built myself a reputation, it seems.

Final word

For now I am expecting to be more active as @codelikemother since this is taking the most of my time. Hopefully I will find more time for other things as I learn my ways around machine learning and hopefully win the tickets to AWS DeepRacer League finals in December.

I'm happy that you're still here. It's not about whether you believe in Steem or not. I believe we have a bit of community that brings values into this place and enriches each other's lives. I don't really care that much about whether everything's good or bad in here in technical terms as long as we still have a chance to meet, value, exchange and appreciate each other.

Polish

Jeszcze pół biedy że nie piszę. Obiecałem sponsorować konkurs kulinarny na Wielkanoc. W zeszłym tygodniu przekazałem @pl-kuchnia sumkę. Przepraszam za spowodowane opóźnienie.

Postanowiłem dopełnić przestrzeń zachowań do @fervi - nie napisałem że rezygnuję ze Steem, a przestałem pisać ;) W ostatnim miesiącu niewiele robiłem ogólnie - znaczy się robiłem wiele, ale tylko w jednym - AWS DeepRacer. Zająłem dwudzieste miejsce na 860 uczestników w pierwszym wyścigu, więc nie wyszło źle, ale jeszcze długa droga przede mną. Postępy opisuję tylko w języku angielskim na koncie @codelikeamother - zapraszam do lektury i podążania za kontem.

W międzyczasie odwiedziłem Kraków. Żeby nie było, że od dawna nie było niczego o chlebie, chciałem dziś pójść do Piekarni Zaczyn i zrobić zdjęcie, ale właśnie remontują. Niestety. Ale obwarzanka zjadłem.

Chleb

Przygotowałem typowy chleb na winie (co się nawinie), wykorzystując mój przepis na pełnoziarnisty żytni jako bazę, ale zmieniając dodatki aby móc zużyć to i owo.

a1.jpeg

Składniki

  • 125 g żytniego zakwasu
  • 400 g żytniej pełnoziarnistej mąki
  • 50 g semoliny
  • 50 g płatków owsianych
  • 25 preparowanej gryki
  • 50 g słodowanych płatków pszennych
  • 5 g kminku
  • 12 g soli
  • 500 g wody

Użyłem więce wody niż zwykle, ponieważ dodałem więcej chłonnych składników. Tak na wszelki wypadek.

Przygotowanie

Standard: wymieszać wszystko dokładnie, umieścić w posmarowanej masłem foremce, posypać mąką po wierzchu (dla dekoracji), przykryć i zostawić w ciepłym miejscu aż urośnie o okło 50% (pełnoziarniste żytnie raczej więcej mi nie rosną).

Kiedy chleb jest gotowy do pieczenia, nastaw piekarnik na 170-180 stopni z termoobiegiem (znaj swój piekarnik, u mnie to jest raczej 160), umieść chleb w piekarniku, zapodaj parę i piecz przez 70 minut.

Pozostaw na kratce do ostygnięcia.

a2.jpeg

Werdykt

Obawiałem się wpływu gryki na chleb. Kiedyś używałem mąki gryczanej do wypieków bezglutenowych. Raz wypróbowaliśmy ją w zwykłym chlebie pszennym i wtedy dowiedziałem się, że nie cierpię gryki w chlebie.

Koniec końców jednak wynik był niezły. Dało się czuć słodycz z żyta i słodowanej pszenicy. Mógłbym chyba nawet dać więcej preparowanej gryki.

Przygotowałem dwa bochenki: jeden do domu i jeden do biura. Biurowy zniknął dość szybko, a ludzie wspominali, że kazałem im długo czekać. Nawet nowozatrudnieni już słyszeli, że przynoszę chleby od czasu do czasu. Zbudowałem sobie chyba markę.

Podsumowanie

Na razie pewnie będę głównie aktywny jako @codelikemother ponieważ zabiera mi to większość mojego czasu. Mam nadzieję, że uda mi się znaleźć go więcej na inne rzeczy gdy nauczę się więcej o uczeniu maszynowym i może nawet wygram bilety na finały AWS DeepRacer League w grudniu.

Cieszę się, że wciąż tu jesteś. Nie chodzi mi o to, czy wierzysz w Steem czy nie. Ja wierzę w to, że zbudowaliśmy społeczność, która wnosi wartość do tego miejsca. Nie obchodzi mnie tak bardzo czy tu jest wszystko dobrze czy źle w sensie technicznym tak długo jak długo mamy możliwość spotkać się, szanować się nawzajem, wymieniać się i doceniać swój wkład.

Sort:  

chleb - chlebem, ale jaka końcówka! 💛

Końcówka jak końcówka. Steem to tylko narzędzie, jedni zainwestowali weń więcej, inni mniej. Ale myślmy wszyscy zainwestowali w siebie nawzajem i to szkoda byłoby stracić.

Looks so yummee :D I can still remember the bread you brought to the London meet-up which I ate next day with @redrica :D Sooo good with mashed Avocado!

Posted using Partiko iOS

This one was very similar :)

Yeahhh! You and your bread are back!! The road looks great and I want to spread butter and eat it simply as shown in the photo.

I know you are busy but look forward to seeing bread posts 😊

Posted using Partiko iOS

I'm baking less than before because toy cars.

That's an understandable reason ... :D

Twój post został podbity głosem @sp-group-up oraz głosami osób podpiętych pod nasz "TRIAL" o łącznej mocy ~0.20$. Zasady otrzymywania głosu z triala @sp-group-up znajdują się tutaj, w zakładce PROJEKTY

@wadera

Chcesz nas bliżej poznać? Porozmawiać? A może chcesz do nas dołączyć? Zapraszamy na nasz czat: https://discord.gg/rcvWrAD

Congratulations @breadcentric! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 64852.72
ETH 3178.07
USDT 1.00
SBD 4.20